  • 11. Data: 2011-11-22 18:20:58
    Temat: Re: [zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jaglcs$2lgf$1@newsread1.aster.pl...

    > bardzo dużo ale aluminium - przeczytaj dokładnie:
    > "rdzeń aluminiowy z powłoką miedzianą"

    racja:)

  • 12. Data: 2011-11-22 19:19:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.11.2011 18:18, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Arbiter"<n...@h...com> napisał w wiadomości

    > znów mój błąd, bo jak zauważył Paweł jest tam aluminium i miedz. Przewodność
    > miedzi jest prawie 2x większa, wiec jak założymy że jest tam same aluminium
    > i nie ma nic miedzi to by odpowiadało przewodowi miedzianemu o średnicy 4mm
    > czyli przekrój 12,5mm2

    To wszystko zależy czy te kable mają być do naładowania akumulatora w 3
    minuty - wtedy wystarczy że przepuszczą 30A, czy też do uruchomienia
    drugiego auta w trybie natychmiast lub bez akumulatora (z innych
    względów bez sensu) W takim przupadku, kalbe powinny być miedziane,
    elastyczne( zima!) i koniecznie dobre grube krokodylki/klemy. JA najperw
    kupiłem takie kabelki w markecie, spaliłem przewody. Za parędziesiąt zł
    kupiłem kable w "centrokablu" wymieniłe te spalone i.... spaliłem klemy.
    Znaczy te zaciski z blaszki 0.5mm. stykające części zaświeciły się, i
    zniknęły. Znalazłem stare socjalistyczne klemy-krokodylki, ciężkie,
    grube-choć małe. Działają już z 10 lat. Choć nigdy mnie się nie przydały
    - zawsze komuś innemu. JAk ktoś ma naprawdę takich uzywać, to zwróćcie
    uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna cholera.
    ToMasz

  • 13. Data: 2011-11-22 19:28:56
    Od: Marek <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 19:19, ToMasz pisze:

    > to zwróćcie uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna
    > cholera.

    > ToMasz

    Ale to chyba te plastikowe koszulki tak sztywnieją? Czy same druty?

    Marek

  • 14. Data: 2011-11-22 19:35:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
    > Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości

    > racja:)

    No i co z tego? Nie przesadzacie troszkę z tym wybrzydzaniem?
    http://www.elecon.com.ve/Doc_in/tech/IT002.pdf
    Będą działać wyśmienicie i wolę mieć takie kable w bagażniku
    jak mi aku padnie bo światła zostawiłem na chodzie niż nie mieć
    kabli wcale.

  • 15. Data: 2011-11-22 19:37:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Przewodność miedzi jest prawie 2x większa, wiec jak założymy że jest tam
    > same aluminium i nie ma nic miedzi to by odpowiadało przewodowi

    W zupełności wystarczy do tego zastosowania...
    No chyba że chcesz odpalać 40-letniego diesla w 30 stopniowym mrozie.

  • 16. Data: 2011-11-22 23:18:49
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ktoś tu czasem pyta - w lidlu są takie, całkiem sensownie wyglądające.
    > za 69 zł - nie wiem czy dobra cena,

    tutaj real zdjęcia i szczegóły
    http://fanlidla.pl/opinie/do.samochodu

    Wygląda na to że warto je kupić

  • 17. Data: 2011-11-23 10:52:23
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "PaweL" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Miedzi ma tam być niewiele, ale według opisu ma być 25mm2 aluminium. Do
    > codziennego użytku w warsztacie się sprawdzi bo aluminium jest kruche, do
    > sporadycznego prywatnego użytku powinno być OK.

    i tyle jest, widziałem i jest tam tego trochę :)) w porownaniu do przewodow
    jakie widzialem
    to tutaj jest kawał przewodnika.

    dość elastyczne są,
    jedyne co mnie zastanawia - to potężne klamry [krokodylki], nie wiem czy da
    się wszędzie nimi dojść... tzn we wszystkich autach.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 18. Data: 2011-11-23 12:17:04
    Temat: Re: [zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Ale wskaznik zamarzania plynu do spryskiwaczy to szajs, nie pokazuje dobrze (i
    nawet nie wiesz co lejesz do zbiorniczka by sprawdzic czy ten wskaznik obejmuje
    dana substancje).

    A do chlodnicy wskaznik to bzdura, kazdy chyba leje to co trzeba bo to na lata.

  • 19. Data: 2011-11-23 12:38:40
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-11-22 18:04, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "ToMasz"<twitek4@.gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596
    ,Kable,rozruchowe,do,samochodu

    > Cena kabli wysoka, a co do ilo?ci miedzi sam bym si? ch?tnie dowiedzia?

    Wysoka, pijany jesteś?Taki gotowy wyrób PRAWDZIWY kosztuje 200 zł a tu
    masz aluminiowe kable miedziowane;]

  • 20. Data: 2011-11-23 13:01:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-22 23:18, Arbiter pisze:

    A ktoś nabył takie gwintowniki/narzynki - daje to radę?
    Mnie by się taki komplecik przydał do sporadycznego użycia.

    http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3586
    ,Narzynki,i,gwintowniki

    Z tego co widzę to są gwintowniki "maszynowe", czyli jedna sztuka na wymiar, a nie
    klasycznie, po trzy. Nie używałem takich - łatwiej, trudniej, lepiej, gorzej?