  • 1. Data: 2010-10-23 11:55:28
    Temat: zimówki premium używki vs tanie nówki
    Od: "mariuszmo" <t...@s...pl>

    zastanawiam się bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane opony
    good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i mają jeszcze z 5 mm bieżnika
    Poniważ samochód używany ma te swoje 80 tys muszę zrobić parę czynności
    eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich zimowek.
    Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będą wyraźnie gorsze
    niż np nowe dębice frigo ?

    Do jakiego poziomu bieżnika prawidłowo powinno używać się zimówek?

  • 2. Data: 2010-10-23 11:59:20
    Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 11:55:28 +0200, mariuszmo napisał(a):

    > Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będą wyraźnie gorsze
    > niż np nowe dębice frigo ?

    będą gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie będą
    lepsze od kilkuletnich zimówek.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-10-23 12:34:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Waldek Godel

    > będą gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie będą
    > lepsze od kilkuletnich zimówek.

    Co Ty opowiadasz. Jeździłem jedna zimę na kilkuletnich zimówkach z 5/3 mm
    i zapewniam, że były o niebo lepsze od nowych letnich na śniegu czy
    lodzie. Na wielu letnich oponach w ogóle nie da się jechać po śniegu. Są
    oczywiście takie, na których jakoś się da.

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-10-23 12:39:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-23 11:55, mariuszmo pisze:
> [...]
    > eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich zimowek.
    > Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będą wyraźnie

    Na śniegu te używane będą wyraźnie gorsze, na suchym/mokrym raczej będą
    lepsze (zakładam że nie są jakieś bardzo stare, a tylko trochę zużyte).

  • 5. Data: 2010-10-23 12:47:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mariuszmo

> [...]
    > zimowek. Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będą
    > wyraźnie gorsze niż np nowe dębice frigo ?

    Ja bym się przekulał rok na tych co masz, a za rok kupił jakieś normalne
    zimówki. Jak się będzie jeździć teraz? Tak jak Ci ktoś napisał na śniegu
    może być gorzej, ale za to na mokrym będzie pewnie dużo lepiej. A na
    suchym o niebo lepiej. Zresztą jak się okaże że Twoim zdaniem po śniegu
    jeździ się źle, to przecież możesz wtedy coś zamówić i za 3 dni będziesz
    miał. Więc odpuść sobie raczej dębicowe zakupy. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-10-23 13:11:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 23 Oct 2010 10:47:53 GMT, to wrote:
> [...]
    >jeździ się źle, to przecież możesz wtedy coś zamówić i za 3 dni będziesz
    >miał. Więc odpuść sobie raczej dębicowe zakupy. ;-)

    I potem czekac w rowie trzy dni na dostawe ? :-)

    Ale w sumie za rok debice tez beda uzywane, i co - nowe kupowac.
    Jezdzic na tych co sie ma i patrzec czy dobre, i pisac na grupe :-)

    Jakies zawody w przeciaganie liny jak snieg spadnie ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-10-23 13:26:02
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "mariuszmo" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będą wyraźnie
    > gorsze niż np nowe dębice frigo ?

    Kup dwie frigo 2 i daj na "oś" napędzaną a z pozostałych wybierz dwie
    najlepsze.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2010-10-23 13:26:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > I potem czekac w rowie trzy dni na dostawe ? :-)

    No nie przesadzajmy, to nie są jakieś tragiczne opony. Zaryzykuje
    stwierdzenie, ze większość polskich kierowców ma opony dużo gorzej
    nadające się na zimę niż te. ;-) No i są za darmo.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-10-23 20:37:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > lodzie. Na wielu letnich oponach w ogóle nie da się jechać po śniegu. Są
    > oczywiście takie, na których jakoś się da.

    mam takie same doswiadczenia. stare zimowki zachowuja sie pod kazdym
    wzgledem lepiej od letnich nowek. guma zmienia swoje wlasciwosci ale nadal
    jest przepastna roznica pomiedzy zimowkami a letnimi.

    dla autora watku:
    jezdzij na tych uzywanych zimowkach. 5mm to jeszcze od cholery bieznika:)
    a jak juz zdecydujesz sie na nowki - imho odpuisc frigo - znam oobe ktora
    sobei chwali. ale ja jestem mocno zrazony do debic. obecnie mam michelin
    alpin 3 - za nic nie zamienie na inne. absolutnie debesciackie.
    imho zwracaja sie przy pierwszym uniknietym dzwonie
    moje to juz zarabiaja;P

  • 10. Data: 2010-10-23 21:19:28
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i9va0k$7f4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > alpin 3 - za nic nie zamienie na inne. absolutnie debesciackie.
    > imho zwracaja sie przy pierwszym uniknietym dzwonie

    Do letnich dębic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki są naprawde
    ok.

    --
    pozdrawiam
    kml