  • 1. Data: 2010-10-23 01:28:49
    Temat: Zimówki 225/40/R18?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać
    jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
    rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi
    stalowe do tego dokupić?

    Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

    --
    ignorance is bliss

  • 2. Data: 2010-10-23 02:17:54
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin to

    Uniroyal MS Plus 66

    Znalazłem po 570 zł/szt. Ktoś z Was na tym jeździł? W ADAC wypadły bardzo
    dobrze.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-10-23 09:14:38
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > begin to
    >
    > Uniroyal MS Plus 66
    >
    > Znalazłem po 570 zł/szt. Ktoś z Was na tym jeździł? W ADAC wypadły bardzo
    > dobrze.

    Są dobre, ale to nie są opony typowo śnieżne tak jak frigo 2 tylko zimówki
    cywilizacyjne ;) Jeżeli nie planujesz atakować gór to powinineś być
    zadowolony, jezeli jednak chcesz atakować góry to IMO łańcuchy etc będą
    potrzebne.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-10-23 10:55:04
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > stalowe do tego dokupić?
    >
    > Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

    Nie wiem czy sie oplaca felgi kupowac, i jedno i drugie jest hmm ;P na
    takim oponach.

    Oj da sie znalesc.
    wklep chocby na oponytanio.pl

    AVON IceTouring, uzywalem na kilku samochodach i sa bdb, made in UK
    (faktycznie bo letnie sa w Chinach robione) a kosztuja 445 zl

    PZDr
    Adam

  • 5. Data: 2010-10-23 11:59:00
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-10-23 09:14, kml pisze:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    dobrze mi się spisują, na razie mam przejeżdżone na nich 1,02 sezonu.
    Mam je jednak w rozmiarze 195/65R15.

    W.

  • 6. Data: 2010-10-23 12:01:14
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-10-23 10:55, Adam Szewczak pisze:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    proponuję ci węższe opony na zimę. IMHO lepiej się spisują. 2 takie same
    auta, ten sam parking, opona 195 - wyjeżdza, opona 215 - wypychanie jest
    potrzebne.

    W.

  • 7. Data: 2010-10-23 12:15:26
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "to" wrote:
    > widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym rozmiarze
    > w cenie niższej niż 700 zł?

    http://www.opony.com/parametry-opony/yokohama-w-driv
    e-225-40r18-92-v-xl
    Ciekawa cena, za taką kase brać i wiać.

    http://www.opony.com/parametry-opony/nokian-wr-g2-22
    5-40r18-92-v-xl
    Mam takie u siebie (205/55/16) i mimo strasznie podzielonych opinii złego
    słowa nie mogę powiedzieć. Nie jest to taka śniegówka jak np. Kleber Krisalp
    HP2, tylko jak to już kml określił "zimówka cywilizacyjna", ale ostatniej ciężkiej
    zimy dały radę bez problemu.
    - Na zaśnieżonym parkingu wjeżdżałem sobie i wyjeżdżałem jakby w ogóle
    śniegu nie było. Moja mama na 5 letnich Kleberach babrała się w tych
    warunkach jak na letnich oponach. :-)
    - Sporo kilometrów nakręciłem na nich poza miastem, gdzie o pługach nikt
    nie słyszał, więc jazda była po ubitym śniegu - również bez problemu.
    - Do zabawy na zasypanym lotnisku przy dość dużych prędkościach były
    również znakomite, choć momentami ciężko było je wprowadzić w uślizg.
    - Na mieście lewo- i prawoskręty boczkiem też pod pełną kontrolą,
    zastanawiałem się tylko dlaczego ludzie za mną hamują... ;-)
    - I jeszcze wisienka na torcie - 10 kilometrów zakrętasów i górek przez las, po
    bokach prawie metrowe bandy śnieżne, a pod kołami piękne błyszczące
    dwa lodowe paski. Dałem radę. :-)))
    Owszem, są opony lepsze na kopnym śniegu, ale nie o to w Nokianie
    chodzi. To ma być opona, która będzie wystarczająco dobra na śniegu
    do sprawnego poruszania się, a jak śniegu nie ma i jest sucho, ma
    dawać dużo frajdy z jazdy, a na mokrym asfalcie nie być jak łyżworolki
    bez hamulca.

    > Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

    Jak się chce, to wszystko się da. Mi też mówili, że wariat jestem, bo
    pozbywam się śniegowych 15" i kupuję miastozimówki 16". Nie moja
    wina, że na balonie 195/65/15 nie da się jeździć, a 16" alu seryjne
    leżały sobie na balkonie i się nudziły, szkoda było ich nie wykorzystać.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2010-10-23 13:18:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-23 01:28, to pisze:
> [...]
    > jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
    > rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi

    Zimą jeżdżę na 215/50/17. Swego czasu udało mi się kupić Nokiany WRG2 XL
    z indeksem V za 370pln/szt na opony.com i naprawdę dają radę.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 9. Data: 2010-11-02 10:17:51
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:01:14 +0200, V-Tec napisał(a):

    > proponuję ci węższe opony na zimę. IMHO lepiej się spisują. 2 takie same
    > auta, ten sam parking, opona 195 - wyjeżdza, opona 215 - wypychanie jest
    > potrzebne.

    Ale na Antarktydzie nie zakładają na pojazdy cienkich opon.
    A tam dużo śniegu leży.
    Może czegoś nie wiedzą?

    moon

  • 10. Data: 2010-11-02 21:09:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 10:17:51 +0100, moon napisał(a):

    > Ale na Antarktydzie nie zakładają na pojazdy cienkich opon.
    > A tam dużo śniegu leży.
    > Może czegoś nie wiedzą?

    Wiedzą, że muszą się na śmiegu utrzymać, bo pod nim nie ma jezdni.

    --