  • 191. Data: 2020-01-29 23:19:55
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Potrafią robić też uczciwie i nadal taniej niż w Europie. Choć już nie
    > za miskę ryżu.

    Święte słowa! Dokładnie tak samo jest z wędliniarzami, którym się zarzuca,
    że robią tylko byle co. A oni robią dokładnie to, czego się od nich wymaga
    za otrzymaną zapłatę, osiem pińdziesiąt za kilo.

    --
    Jarek

  • 192. Data: 2020-01-29 23:22:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Jasne. Raz na tydzień, jeśli załapiesz się na jedną sztukę. Regularnie
    > zaprzeczyłeś sam sobie.

    Jeśli ktoś nie jest wielkim entuzjastą wyrobów mięsnych, to sam całej
    szynki nie zje.

    --
    Jarek

  • 193. Data: 2020-01-29 23:57:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    [...]

    > Święte słowa! Dokładnie tak samo jest z wędliniarzami, którym się zarzuca,
    > że robią tylko byle co. A oni robią dokładnie to, czego się od nich wymaga
    > za otrzymaną zapłatę, osiem pińdziesiąt za kilo.

    Po raz n-ty powtórzę: nie chodzi mi o tanie wędliny. Pompowane są
    również drogie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 194. Data: 2020-01-29 23:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    > Jeśli ktoś nie jest wielkim entuzjastą wyrobów mięsnych, to sam całej
    > szynki nie zje.

    Ja chcę móc pójść do sklepu w dowolny dzień tygodnia, sięgnąć po
    wędlinę z wyższej półki nie na nadziać się na 60% mięsa w mięsie. Za
    dużo wymagam?

    Polowania na lepszy wędliny zbrzydły mi za komuny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 195. Data: 2020-01-30 00:01:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Po raz n-ty powtórzę: nie chodzi mi o tanie wędliny. Pompowane są również
    > drogie.

    Bywa, ża marną chińszczyznę też drogo sprzedają. A porządną wędlinę da się
    kupić, zwłaszcza gdy robi się to regularnie, w sprawdzonym miejscu.

    --
    Jarek

  • 196. Data: 2020-01-30 00:07:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ja chcę móc pójść do sklepu w dowolny dzień tygodnia, sięgnąć po
    > wędlinę z wyższej półki nie na nadziać się na 60% mięsa w mięsie.
    > Za dużo wymagam?

    Za dużo. Suweren wybiera byle co. Nie tylko gdy chodzi o wędliny. Zawsze
    o tym trzeba pamiętać.

    > Polowania na lepszy wędliny zbrzydły mi za komuny.

    Nie tylko to mi w tamtym okresie zbrzydło. Dlatego teraz również szukam
    swojej niszy.

    --
    Jarek

  • 197. Data: 2020-01-30 08:57:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Jeśli ktoś nie jest wielkim entuzjastą wyrobów mięsnych, to sam całej
    > szynki nie zje.

    Zje.
    Normalni ludzie maja lodówki, w lodówkach zamrażalniki a w tych
    zamrażalnikach porcjowaną szynką którą nie zjedzą przez kilka dni.

    Pozdrawiam

  • 198. Data: 2020-01-30 09:00:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Ależ nastrzykiwało się też za komuny - to jest po prostu szybsza
    > metoda peklowania. Ja pisze o pompowaniu wody z żelami.

    Raczej nie, maszyny do tego były drogie i z dewizach.
    Jak u niemców zmieniły się przepisy (lata 90) i zaczęli za grosze
    wyprzedawać sprzęt który mieli złomować to ta "technika" weszło do polski.

    Pozdrawiam

  • 199. Data: 2020-01-30 10:02:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 22:45:05 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > A kto mówi, że chcę za dychę?

    Widywałem w sklepach białe kiełbasy za ok 10zł/kg
    Nie mam pojęcia z czeggo oni to robia
    Ja regularnie sam robię biała kiełbase, wędzę kiełbasy, wedze wędliny i ryby
    Praktycznie sklepowych wędlin nie kupujemy
    I na przykładzie białej kiełbasy kiedyś liczyłem to koszt samych produktów, przypraw,
    jelit wychodził ok 20zł/kg gotowej kiełbasy
    Pominąłem robociznę, prąd do maszynki itp bo robie dla siebie nie na handel.
    Ostatnio polędwicę dojrzewająca robiłem. Na samej wadze po 10 dniach ubyło pewnie ze
    25%
    1kg polędwiczki kosztuje min 30zł+ cukier+sól+ przyprawy minus ubytek na wadze i już
    wychodzi koszt 50zł/kg. Bez koszty robocizny. Gdybym to miał sprzedawać to pewnie
    żeby wyjść na swoje po 75zł min od kilograma bym musiał liczyć.

  • 200. Data: 2020-01-30 10:32:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2020-01-30 o 09:00, RadoslawF pisze:

    > Raczej nie, maszyny do tego były drogie i z dewizach.

    Rączkami robili, strzykawką.

    P.P.