  • 1. Data: 2020-01-20 12:13:31
    Temat: znalezc klucze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Madry Polak po szkodzie :-(

    klucze sie zgubily, gdzies w lesie. Na znalezienie to juz nie ma
    szans, ale co na przyszlosc ?

    Breloczki rozne do znajdywania sa, ale ktore rozwiazanie sie sprawdzi
    ?

    -takie reagujace na gwizd - nie pomoga, bo klucze nie wiadomo gdzie.
    -cos z GPS ... chyba predzej rozladuje baterie niz pomoze.

    Google cos podpowiada, ale zasada dzialania nieznana, i mam wrazenie,
    ze w lesie to sie nie sprawdzi.

    Przydaloby sie cos, co by alarmowalo jak klucze sie oddalaja od
    telefonu.
    I w kluczach i w telefonie.
    Ale ... jak z zasilaniem ?
    BLE bedzie dlugo dzialal, czy to z natury co pare minut sie komunikuje
    i baterie zjada ?
    Dobre i pare minut, ale troche dlugo - minuta bylaby lepsza.

    NFC raczej nie pomoze, bo klucze w innej kieszeni.

    J.

  • 2. Data: 2020-01-20 12:26:04
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Dobre i pare minut, ale troche dlugo - minuta bylaby lepsza.
    > NFC raczej nie pomoze, bo klucze w innej kieszeni.

    BLE będzie OK, robimy coś takiego (pasek do zegarka oraz karabińczyk -
    http://www.inviswearables.com/ ). BLE komunikuje się co kilka sekund,
    bateria starcza na kilka miesięcy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2020-01-20 12:41:35
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 20/01/2020 11:13, J.F. wrote:
> [...]
    > Dobre i pare minut, ale troche dlugo - minuta bylaby lepsza.
    >
    > NFC raczej nie pomoze, bo klucze w innej kieszeni.

    takie breloki z BLE działają pół roku na CR2032.
    Widziałem też takie z gwarancją działania rok ale te miały na stałe
    wbudowaną baterię.

    c.

  • 4. Data: 2020-01-20 13:23:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > klucze sie zgubily, gdzies w lesie. Na znalezienie to juz nie ma
    > szans, ale co na przyszlosc ?

    Nieelektroniczne:

    1. Sznureczek / łańcuszek przypięty do klamry spodni
    2. Dorobić klucze i trzymać zapasowe w domu

    A jak elektroniczne, to może notiOne?

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/masz-yanosika-w
    iesz-ze-jestes-czescia-sieci-sensorow-lokalizatorow-
    bluetooth/

  • 5. Data: 2020-01-20 13:47:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 13:23, Queequeg pisze:

    > Nieelektroniczne:
    >
    > 1. Sznureczek / łańcuszek przypięty do klamry spodni
    > 2. Dorobić klucze i trzymać zapasowe w domu

    Nie w domu. Do domu nie wejdziesz bo nie masz kluczy bo zgubione.
    W portfelu!

  • 6. Data: 2020-01-20 13:54:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.01.2020 o 13:47, robot pisze:

    > Nie w domu. Do domu nie wejdziesz bo nie masz kluczy bo zgubione.
    > W portfelu!

    Ja trzymam w biurze.

    MJ

  • 7. Data: 2020-01-20 13:57:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 13:54, Michał Jankowski pisze:

    >>> 2. Dorobić klucze i trzymać zapasowe w domu

    3. Nosić klucze w głębokich kieszeniach spodni. Same nie wyjdą.

    > Ja trzymam w biurze.

    Jak ktoś ma tendencje do gubienia to jeden komplet w pracy,
    drugi komplet u rodziny. A jak rodzina daleko mieszka to trzeci
    u sąsiadki.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-01-20 14:11:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.01.2020 o 13:57, RadoslawF pisze:

    > Jak ktoś ma tendencje do gubienia to jeden komplet w pracy,
    > drugi komplet u rodziny. A jak rodzina daleko mieszka to trzeci
    > u sąsiadki.

    U sąsiadki to się przydaje, jak ktoś ma zamek zatrzaskowy i wyjdzie bez
    kluczy...

    MJ

  • 9. Data: 2020-01-20 14:31:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.01.2020 12:13, J.F. wrote:
    > Madry Polak po szkodzie :-(
    >
    > klucze sie zgubily, gdzies w lesie. Na znalezienie to juz nie ma szans,
    > ale co na przyszlosc ?

    Możesz przymocować do nich tag-a rfid uhf.
    Sam tag to grosze, czytnik dalekiego zasięgu - jak na taką zabawę cena
    zaporowa, ale w razie czego wynajmiesz kogoś kto ma ;)

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2020-01-20 14:57:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-20 o 14:11, Michał Jankowski pisze:

    > U sąsiadki to się przydaje, jak ktoś ma zamek zatrzaskowy i wyjdzie bez
    > kluczy...

    I bez ubrania ;)

    --
    Pozdrawiam.