  • 1. Data: 2009-03-23 18:28:05
    Temat: HD753LJ - 750 GB - WD800JB 80GB
    Od: Pawel <p...@g...com>

    witam wszystkich
    Szukałem sam rozwiązania, ale poległem. Chodzi o to, iż po podłączeniu
    dysku w kieszeni dsk podstawowy-systemowy zawiesza się. Myślałem -
    padła kieszeń, podłączyłem dysk bezpośrednio do płyty to samo -
    zwiecha. Myślę więc, może dysk w kieszeni pada: zapuściłem hirena 9.6
    i soft do diagnostyki caviara puściłem tam normal test ok. 30 minut i
    dysk bez zastrzeżeń. Odkryłem w końcu, iż dysk w kieszeni: WD800JB-
    OOETA0 (80gb) gryzie się z moim systemowym: HD753LJ dysk 750 GB
    samsung.
    Panowie co radzicie, znalazłem pewne wyjście: zgrywać dane z kieszeni
    poprzez 250Gb samsunga, z którym się nie gryzie, ale może da się bez
    takiego kombiowania. Aha jeszcze: ściągnąłem specjalny soft samsungowy
    i ustawiłem w tym dysku tryb pracy SATAI, ale bez zmian (wiesza się).
    Aha - może wiecie, czemu nie da się włączyć SMART w tym dysku
    programem: ESTOOL v2.11. Tzn. włączam, ale po restarcie PG mi
    raportuje, iż SMART jest niewłączony....
    Moja PG: Gigabyte GA-K8NF-9 nVidia nForce4 4x,
    dysk z którym się nie gryzie: Samsung SP2504C_(250 Gb)
    wielkie dzięki za pomoc.