  • 51. Data: 2010-02-09 01:16:02
    Temat: Re: zostałem porażony
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkpmij$oct$1@news.onet.pl...

    > Oby tak było.

    Oglądałem taki odcinek, nie pamiętam kiedy, nie pamiętam gdzie, chyba
    trzeba było wyszukać zwierzeta... nie pamiętam. Ale pamiętam, że na
    tablicy było "sóczka". Ktoś to podał i odpadł bez grosza.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 52. Data: 2010-02-09 08:56:56
    Od: <k...@w...pl>

    > Za moich czasów jakoś nikt nie słyszał o "dysortografii", i jakby ktoś
    > takie
    > coś wymyślił, to rzeczywiście linijeczką po łapach...

    Tak, tak nie było też AIDS, ADHD,umysłowo chorych zamykano w lochach ..., a
    później był Oświęcim.

    To, że czegoś nie było za waszych czasów to nie znaczy, że to trzeba
    piętnować. Rzeczywiście istnieją ludzie, którzy potrafią ten sam wyraz
    napisać za każdym razem inaczej i to się nazywa dysorografia, dziwnym trafem
    jest tych osób coraz więcej(a może lepsze wykrywanie, tak jak w przypadku
    raka?). Da się to leczyć, ale w Polsce zamiast specjalistów rozumiejących
    temat mamy ignorantów takich co to krzyczą wpie... i nie robi błędów.

    Co do bicia dzieci przez nauczycieli jestem przeciw, Z jakiej racji ma się
    ktoś wyżywać na moim dziecku, ponieważ rano pokłócił się z żoną/mężem (albo
    mu nie dała :-D ) . Miałem w swoim życiu i takich co bili i takich co umieli
    zachwycić przedmiotem, jak myślicie których bardziej szanowano? Ci drudzy
    nie mieli żadnych problemów z dyscypliną. Jednym z nich był ksiądz u którego
    na Religi było cicho, po prostu umiał rozmawiać z młodzieżą . Była też
    nauczycielka J. Niemieckiego która sprawdzała obecność, prosiło się o
    możliwość wyjścia do toalety i można było nie wrócić już na lekcje.

  • 53. Data: 2010-02-09 09:07:00
    Temat: Re: zosta?em pora?ony
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 7 Feb 2010 04:37:30 +0100,
    sundayman <s...@p...onet.pl> screamed:

    > no nie, ale ogonki mniej ko?lawi? :)

    Jeśli już o koślawieniu mówimy to ustawiłbyś MIME.
    http://www.grush.one.pl/mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 10:06:37 user up 12343 days, 22:01, 1 user, load average: 0.09, 0.04, 0.59 ]

    Are you having fun yet?

  • 54. Data: 2010-02-09 09:08:31
    Od: <k...@w...pl>

    > Ale trzeba przyznać sprawiedliwie, że taka szczera postawa ułatwia
    > dokonanie wyboru. I chwała tym ludziom za to.

    Totalna Bzdura

    Ludzie z ADHD potrafią w pamięci przemnażać 6 cyfrowe liczby przez siebie,

    Ludzie bardzo brzydko piszący są bardziej zdolni od ludzi piszących ładnie,

    Benjamin Franklin wyrzucony ze szkoły, ponieważ uważano, że jest za głupi
    aby go czegokolwiek nauczyć,

    Albert Einstein chodził bez skarpetek albo zakładał skarpetki nie dopary i
    był skromnym urzędnikiem,

    Jeden z największych fizyków (niestety nie pamiętam nazwiska), istnieje spór
    czy nie był lepszy od Eindteina był sparaliżowany i jeździł na wuzku.

  • 55. Data: 2010-02-09 09:24:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello konsul41,

    Tuesday, February 9, 2010, 10:08:31 AM, you wrote:

    [...]

    > Jeden z największych fizyków (niestety nie pamiętam nazwiska), istnieje spór
    > czy nie był lepszy od Eindteina był sparaliżowany i jeździł na wuzku.

    A człowiek normalny jest w stanie zapamiętać, jak pisze się
    "Einstein" oraz "wózek".

    Stephen Hawking jest _żyjącym_ człowiekiem i pisanie o nim w czasie
    przeszłym gdy używa się jego osoby jako argumentu w dyskusji jest
    objawem skrajnego niedouczenia.

    To tyle na temat dysnauki, której uległeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2010-02-09 09:51:23
    Od: <k...@w...pl>

    > Stephen Hawking jest _żyjącym_ człowiekiem i pisanie o nim w czasie
    > przeszłym gdy używa się jego osoby jako argumentu w dyskusji jest
    > objawem skrajnego niedouczenia.
    >
    > To tyle na temat dysnauki, której uległeś.

    Nie dysnauki tylko dawno oglądałem o nim program tv (jakieś 15 lat temu) i
    nie myślałem że jeszcze żyje, jeżeli to o niego chodzi.

    Poza tym Ja też mam dysortografię, prawdopodobnie przeczytałem więcej
    książek niż połowa czytających ten post widziała. Pracuje jako księgowy,
    prywatnie zajmuję się informatyką, elektroniką, administruję serwerami w
    firmie w której pracuję . robię to co daje mi satysfakcję i teraz jak ktoś
    mi mówi, że skreśla moje podanie z powodu jednego czy dwóch błędów
    (oczywiście nie powinno się takiego podania przekazać), to Ja mówię, dla
    takiego pracodawcy nie ma sensu pracować, ponieważ nie zrozumie także tego,
    że pracownik potrzebuje urlopu, czy dziecko wymiotuje i trzeba iść z
    dzieckiem do lekarza. Kij ma zawsze dwa końce.

    To jest tak jak w tej anegdocie, "Jak nie masz konta email, to nie będziesz
    milionerem".

    O dysortografi:

    To nie jest lenistwo. Ze strony dysortografa wygląda to tak- jak inni uczą
    się języka obcego i piszą wyraz i za każdym razem mogą go napisać inaczej, i
    nie widzą w tym problemu, ponieważ ich mózg uważa że ten wyraz napisany jest
    prawidłowo. Znając zasady ortografii i tak za każdym razem napiszą inaczej.
    To jest od nich nie zależne.

  • 57. Data: 2010-02-09 10:15:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello konsul41,

    Tuesday, February 9, 2010, 10:51:23 AM, you wrote:

    [...]

    > Poza tym Ja też mam dysortografię,

    Jasne. A jak mam dyspracę - zawsze jak mam pracować, to mi się spać
    chce.

    Co do reszty bełkotu a w szczególności dotyczącego podań o pracę - od
    tego są słowniki ortograficzne i narzędzia sprawdzania pisowni, żeby z
    nich korzystać. I pisanie z błędami w obecnym świecie tym bardziej
    świadczy o lenistwie. A to, że nawet nie sprawdziłeś informacji o
    Hawkingu, tylko usiłujesz poddać ją w wątpliwość ("jeżeli to o niego
    chodzi") świadczy o lenistwie niezbicie. I o pewnym - jakże klasycznym
    dla ortograficznych lenii - sposobie myślenia o reszcie społeczeńtwa:
    "nie będę się wysilał, bo mam papier i nie muszę a ONI się czepiają,
    bo ja jestem biedny dysbrain".

    Miałem okazję poznać w swoim długim życiu kilku ludzi, którzy naprawdę
    mieli problem. Od wczesnego dzieciństwa - bo to wtedy się ujawnia a
    nie na koniec podstawówki (czy obecnie gimnazjum) jak u dysbrainów. Ci
    ludzie ciężko pracowali, żeby jednak pisać z ilościa błędów nie
    odbiegającą on normy. I udawało im się.
    Prawdziwa dysortografia dotyczy ułamka procenta ludzi i nie jest
    zakaźna jak dysbrainia w podstawówkach dotycząca chyba już 30%
    uczniów. Nawet mój syn usiłował zostać dysbrainem - na szczęście udało
    mi się go od tego odwieść - mało brakowało a bym mu dysbrainię przez
    dupę wytłukł.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2010-02-09 11:21:54
    Od: <k...@w...pl>

    > Jasne. A jak mam dyspracę - zawsze jak mam pracować, to mi się spać
    > chce.
    :-D

    > Co do reszty bełkotu

    I tutaj rozczarowałem się tym co Pan pisze. Niestety, nie obrażając Pana
    muszę nazwać Pana ignoranetm (osobą która nie chce się dowiedzieć czegoś na
    jakiś temat, tylko wygłasza stereotypy).

    Ja nie ubiegałem się o żaden papierek maturę zaliczyłem na 4 ze słownikiem w
    ręku, można było.

    >a w szczególności dotyczącego podań o pracę

    Ja napisałem że takie podanie nie powinno trafić do pracodawcy.

    > A to, że nawet nie sprawdziłeś informacji o
    > Hawkingu, tylko usiłujesz poddać ją w wątpliwość

    Nie poddawałem w wątpliwość informacji o Hawkingu tylko to iż nie byłem
    pewny czy chodzi o tą samą samą osobę i napisałem o tym dla ścisłości.

    > I o pewnym - jakże klasycznym dla ortograficznych lenii - sposobie
    > myślenia o reszcie społeczeńtwa:
    > "nie będę się wysilał, bo mam papier i nie muszę a ONI się czepiają,
    > bo ja jestem biedny dysbrain".

    A kto tak napisał? Ja pisałem o tym, że niektórzy uważają że dysortografia
    to wymysł leni, a nie o tym że nie należy pisać poprawnie.

> [...]
    > uczniów. Nawet mój syn usiłował zostać dysbrainem - na szczęście udało
    > mi się go od tego odwieść - mało brakowało a bym mu dysbrainię przez

    Oczywiście, że od wczesnego dzieciństwa, ale diagnostyka w Polsce jest różna
    zwłaszcza na wsiach. I zgadzam się z tezą o podstawówce, Ja piszę właśnie o
    tym ułamku procenta. Nie wiemy przecież czy ta osoba, która jest posiadaczem
    aukcji nie należy do tego ułamka. I mnie oburza to, że od razu wszyscy na
    ura : to jakiś śmierdzący leń, gnojek któremu się nie chce wziąć słownika do
    ręki i sprawdzić, albo używać klienta pocztowego który sprawdza pisownię. I
    te podejście mnie denerwuje, inna sprawa że jak piszę się podanie o pracę to
    musi być ono prawidłowe i bezbłędne. Spotkałem się z przypadkiem odrzucenia
    podania o pracę z powodu zapachu papieru (perfumowany), użytego do napisania
    podania, uzasadnienie: "Będzie traktował pracę jak swoją dziewczynę, będzie
    ją pier...").

  • 59. Data: 2010-02-09 11:22:51
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyraz napisany jest prawidłowo. Znając zasady ortografii i tak za
    > każdym razem napiszą inaczej. To jest od nich nie zależne.

    Jestem dysgrafikiem i dyslektykiem.
    Nie uwierzysz, ile błędów robię w każdym pisanym poście. Ale je
    poprawiam. A jak nie mogę poprawić, bo jest ich za dużo i jestem
    zmęczony, to przepraszam czytających. O... Już zrobiłem 3 poprawki...
    Widzisz tu jakieś błędy?

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 60. Data: 2010-02-09 12:20:43
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > A jak nie mogę poprawić, bo jest ich za dużo i jestem zmęczony, to
    > przepraszam czytających. O... Już zrobiłem 3 poprawki...

    Nie.

    Ja też się staram, ale czasem się przeoczy, zwłaszcza jak się coś dopisuje
    po sprawdzeniu błędów.

    Mnie denerwuje nagonka na takie osoby, jeżeli ktoś robi tyle błędów, to albo
    nie sprawdził albo ma jakiś problem z pisaniem i o tym nie uprzedził. Nawet
    jeśli uprzedzisz to potrafią ci napisać "Idź i nie grzesz więcej", a
    odpowiedzi na pytanie i tak nie dostaniesz.

    Nauczyłem się już, że zwłaszcza na grupach technicznych, lepiej nie zadawać
    prostych pytań, a broń boże podstawowych z uwagi że nie wie się nawet czego
    szukać. Lepiej od razu poprzedzić proste pytanie, pół stronicową przedmową o
    tym ile się ma lat, co się w życiu osiągnęło. Gdzie się szukało i ile stron
    się przejrzało choćby ich miało by być 100, aby jakiś narwaniec nie odpisał
    "A google przeglądałeś?". A jeszcze lepiej jak tacy narwańcy zaczynają się
    wywyższać pisząc nie wiedząc o czym piszą, a jedyną ich zasługą jest to że
    Ci odpisali i podpili sobie wyniki wyszukiwania swojej strony internetowej.
    Następnie opisać problem i to w najmniejszych szczegółach, a jak podasz za
    dużo to ci wytkną że dodałeś za dużo o jedną opcję, mimo że ta opcja dopiero
    pokazuje problem.

    Oczywiście ten wywód nie dotyczy osób które naprawdę pomagają innym i
    wiedzą, że to ich nie dotyczy.

    Dysortografi nie należy piętnować tylko napisać aby poprawił pisownię, a jak
    się nie dostosuje to porostu ignorować jego posty,a nie od razu ty taki
    owaki... i pisać o bolących oczach, i na siłe uszczęśliwiać tej osoby.

    I tyle, i o to mi chodzi.