  • 21. Data: 2010-10-29 21:23:38
    Temat: Re: 1 kabel -problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:4ccb3841$1@news.home.net.pl...

    > ja to widzę tak:
    >
    > obydwa kable zakańczasz gniazdami sat,
    > wyścia sat z gniazd podłączasz przewodami do odbiorników sat,
    > z jednego gniazda (wy tv) łaczysz do tv, a z drugiego
    > do splitera i pozostałych, z tym że tu polecam rozgałęźnik
    > aktywny

    Widzę tu jeszcze jeden problem:
    Sygnał naziemny dzielę obecnie na 5, czyli na każdym mam 20% sygnału.
    Jeśli podzielę go najpierw na dwa, to w każdym kablu mam po 50%.
    Z czego jeden odbiornik dostaje z jednego gniazdka całe 50%, z drugiego
    gniazdka: tv dostaje 25%, a pozostałe 3 dostają 25%/3 czyli po 8%.
    A to już jest 2,5 raza mniej (8% vs 20%) niż w obecnym układzie.
    Gra chyba nie warta świeczki, bo raczej aktywny splitter mi tego nie zwróci.
    Już nie mówiąć o wydajności wzmacniaczy przed sumatorem, nieporównywalnie
    mniejszej niż mój obecny wzmaczniacz wewnątrz chaty (to już sprawdzałem
    empirycznie, zmiana wzmacniacza na taki zewnętrzny skutkowała brakiem
    sygnału dvb-t).

  • 22. Data: 2010-10-29 21:29:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.10.2010 23:23, Cavallino pisze:
> [...]
    > gniazdka: tv dostaje 25%, a pozostałe 3 dostają 25%/3 czyli po 8%.
    > A to już jest 2,5 raza mniej (8% vs 20%) niż w obecnym układzie.

    tego w taki sposób nie policzysz

    > Gra chyba nie warta świeczki, bo raczej aktywny splitter mi tego nie
    > zwróci.

    przecież od tego są

> [...]
    > nieporównywalnie mniejszej niż mój obecny wzmaczniacz wewnątrz chaty (to
    > już sprawdzałem empirycznie, zmiana wzmacniacza na taki zewnętrzny

    nie brakiem, a wzrostem szumów

    możesz zainwestować w multi band converter i jednym kablem puścić
    tylko 2 x sat, a w drugim zostawiasz samą naziemną.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 23. Data: 2010-10-29 21:43:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > tego w taki sposób nie policzysz

    Znaczy co, to nie jest stały podział?
    Czyli 5 urządzeń na jednej odnodze dostanie więcej sygnału niż jedno na
    drugiej?

    > przecież od tego są

    Jakaś strata chyba zawsze będzie.
    Czy się mylę?
    Bo bez dzielenia sygnał z anteny mam wystarczający, nawet bez wzmacniacza.

    > nie brakiem, a wzrostem szumów

    Brakiem.
    Widocznie wzmocnienie było w nim zbyt małe, bo po podziale na 5 tunery dvb-t
    nawet nie ruszały z odtwarzaniem.
    Mój obecny, mimo że stary, wzmacnia konkretnie i radzi sobie z tym
    splitterem.

    > możesz zainwestować w multi band converter i jednym kablem puścić
    > tylko 2 x sat, a w drugim zostawiasz samą naziemną.

    Koszty nie te.

  • 24. Data: 2010-10-29 21:54:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.10.2010 23:43, Cavallino pisze:

    > Znaczy co, to nie jest stały podział?

    na każdym wy masz sygnał słabszy, o ile to zależy od kontrukcji.
    każdy dobry producent podaje

    > Czyli 5 urządzeń na jednej odnodze dostanie więcej sygnału niż jedno na
    > drugiej?

    nie

    > Jakaś strata chyba zawsze będzie.
    > Czy się mylę?

    straty są zawsze, nawet w życiu

    > Bo bez dzielenia sygnał z anteny mam wystarczający, nawet bez wzmacniacza.

    nie tak całkiem. teraz masz dobry wzmacniacz wew,
    a z anten aktywnych nie trafiłeś na odpowiednią do Twoich warunków.

    > Brakiem.
    > Widocznie wzmocnienie było w nim zbyt małe,

    lub stusunek sygnał szum za mały.

    bo po podziale na 5 tunery
    > dvb-t nawet nie ruszały z odtwarzaniem.
    > Mój obecny, mimo że stary, wzmacnia konkretnie i radzi sobie z tym
    > splitterem.

    j.w. - dobrze dobrany

    > Koszty nie te.

    no cóż, drogie i dlatego tak rzadko stosowane

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 25. Data: 2010-10-29 21:56:51
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > Znaczy co, to nie jest stały podział?

    takie małe porównanie.
    jak doprowadzasz do domu net 10 Mbit, rozprowadzasz na 10 komputerów
    to na każdym masz 1 Mbit?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 26. Data: 2010-10-29 22:10:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > na każdym wy masz sygnał słabszy, o ile to zależy od kontrukcji.
    > każdy dobry producent podaje

    > nie

    Więc co jest nieprawidłowego w moim liczeniu?
    (Straty pominąłem celowo)

    > nie tak całkiem. teraz masz dobry wzmacniacz wew,
    > a z anten aktywnych nie trafiłeś na odpowiednią do Twoich warunków.

    Ale to nie antena jest problemem na odległość 30 km.
    Nawet siatka się spisywała.
    Zostawmy jej temat.

    > j.w. - dobrze dobrany

    A tam dobrze, po prostu najsilniejszy z dostępnych.
    Działa już na drugiej antenie i bije na głowę wszelkie inne pomysły, łącznie
    z wymianą anteny na aktywną.

  • 27. Data: 2010-10-29 22:18:59
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 30.10.2010 00:10, Cavallino pisze:

    > Więc co jest nieprawidłowego w moim liczeniu?
    > (Straty pominąłem celowo)

    jak obliczyć w ten sposób doprowadzenie sygnału z kablówki
    do bloku z kilkuset odbiorcami to wyjdzie, że każdy dostaje
    śladowe ilości.............................................

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 28. Data: 2010-10-29 22:21:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > jak obliczyć w ten sposób doprowadzenie sygnału z kablówki
    > do bloku z kilkuset odbiorcami to wyjdzie, że każdy dostaje
    > śladowe ilości.............................................

    I nie byłoby tak bez urządzeń aktywnych?

  • 29. Data: 2010-10-29 22:23:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 30.10.2010 00:21, Cavallino pisze:

    > I nie byłoby tak bez urządzeń aktywnych?

    byłoby, ale nie tyle jak obliczasz

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 30. Data: 2010-10-29 22:26:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > byłoby, ale nie tyle jak obliczasz

    Wytłumacz w takim razie o co chodzi, bo widocznie czegoś nie kumam.