  • 1. Data: 2016-05-31 21:26:32
    Temat: jak ochłodzić laptop?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Miałem Sony z C2D i HDD
    Teraz polesingowego DELL z 3320M z SSD kupionego miesiąc temu.
    I dół grzeje się jak cholera.
    Można coś z tym zrobić?

    próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

  • 2. Data: 2016-05-31 21:29:16
    Temat: Re: jak ochłodzić laptop?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 21:26:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > I dół grzeje się jak cholera.
    > Można coś z tym zrobić?
    >
    > próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

    Mozna sprawdzić czy jest zainstalowane oprogramowanie do podtaktowywania cpu.
    Kiedys sie to speedstep nazywalo, dzis pewnie inaczej.
    Na linuxie robi to cpu governor o nazwie np. ondemand.

  • 3. Data: 2016-06-01 00:56:09
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 31 May 2016 12:26:32 -0700, Bolko napisał(a):

    > Miałem Sony z C2D i HDD Teraz polesingowego DELL z 3320M z SSD kupionego
    > miesiąc temu. I dół grzeje się jak cholera.
    > Można coś z tym zrobić?
    >
    > próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

    Dać do serwisu na konserwację chłodzenia. Jak Poznań to dawaj na priv.

    Zanim tak zadziałasz, zbadaj:
    - czy słychać wentylator
    - jak tak, czy czuć wiatr z jego wylotu
    - jak tak, czy owo powietrze jest raczej gorące czy zimne.

    ad.:
    - jak nie słychać to jest zatarty, przepalony lub zablokowany kocurem
    kurzu lub połamanymi elementami obudowy - wymiana, wymiana, tylko
    czyszczenie.
    - jak wyje ale nie dmucha - jest u wylotu gruby kocur kurzu - czyszczenie.
    - jak wyje i dmucha mocno, ale stosunkowo zimnym powietrzem przy gorącej
    obudowie - uszkodzony heatpipe (rurka miedziana z gazem, radiator) -
    wymiana.

    Oprócz tego trzeba wymienić skamieniałe pasty termoprzewodzące oraz
    skruszałe i wyschnięte termopady na nowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 4. Data: 2016-06-01 09:34:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-01 o 00:56, Marsjanin pisze:
    > Dać do serwisu na konserwację chłodzenia. Jak Poznań to dawaj na priv.

    Z ciekawości. Ile taka usługa kosztuje?

  • 5. Data: 2016-06-01 20:01:39
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 01 Jun 2016 09:34:29 +0200, z napisał(a):

    > Z ciekawości. Ile taka usługa kosztuje?

    W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 6. Data: 2016-06-02 10:52:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-01 o 20:01, Marsjanin pisze:
    > W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

    Swojego laptopa rozbierałem raz z powodu zakleszczenia płyty w napędzie
    szczelinowym. Musiałem po całości i wyczyściłem chłodzenie.
    Mimo posługiwania się instrukcjami i filmikami z netu ułamałem co nieco
    i drugi raz nie zamierzam tego robić :-)
    Producent zrezygnował z klapki do czyszczenia. Psipadek? :-)

    Raz na dwa/trzy miesiące porządnie wysysam odkurzaczem i temperatury
    wracają do normy.

  • 7. Data: 2016-06-02 12:58:41
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marsjanin, 01 cze 2016 w news:pan.2016.06.01.18.01.39@marsjanin.tk
    napisałeś/aś:

    > W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

    Z ciekawości - tzw. konserwacja, to nałożenie nowych past, termopadów,
    gruntowne odkurzenie. Bo co więcej?

  • 8. Data: 2016-06-04 22:16:28
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 02 Jun 2016 10:58:41 +0000, pueblo napisał(a):

    > Z ciekawości - tzw. konserwacja, to nałożenie nowych past,
    > termopadów, gruntowne odkurzenie. Bo co więcej?

    Dokładnie. Nic więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 9. Data: 2016-06-05 04:45:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-06-04 o 22:16, Marsjanin pisze:

    > Dokładnie.

    W warunkach domowych nie da się odkurzyć dokładnie.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 10. Data: 2016-06-05 08:16:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 04:45:10 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > W warunkach domowych nie da się odkurzyć dokładnie.

    Dlaczego?