  • 11. Data: 2016-06-02 19:17:49
    Temat: Re: 2 × SSD
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:nip5eq.3js.1@outspace.org...

    > http://i.imgur.com/BA5iBiO.png

    Eee tam ....

    http://imgur.com/ntkVSOq

  • 12. Data: 2016-06-02 23:38:11
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/2016 06:17, ggs wrote:

    > "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:nip5eq.3js.1@outspace.org...
    >
    >> http://i.imgur.com/BA5iBiO.png
    >
    > Eee tam ....
    >
    > http://imgur.com/ntkVSOq

    No dobra, podaj specyfikacje :)

  • 13. Data: 2016-06-04 13:34:08
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:niqcgk.6g0.1@outspace.org...

    > No dobra, podaj specyfikacje :)

    Płyta Z87 Deluxe + adapter HYPER M.2 X4 MINI no i najważniejsze to Samsung 950 Pro
    PCIe.

    W codziennej pracy działa jak działa - nic jakoś zabójczo spektakularnego. Start OS
    też nie powala , no może po zalogowaniu - fakt ze ikony w trayu ładują się
    błyskawicznie.

    Ale owszem - jak wcześniej piszesz kopiowanie dużych plików to bajka. No i te
    benchmarki do pochwalenia się - to robi wrażenie.

  • 14. Data: 2016-06-04 22:26:04
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/06/2016 12:34, ggs wrote:

    > Płyta Z87 Deluxe + adapter HYPER M.2 X4 MINI no i najważniejsze to Samsung 950 Pro
    PCIe.

    Nowy komp?
    Ja skladalem ponad 2 lata temu to jeszcze takich bajerow nie bylo.
    Plyte tez mam Z87 i 2 x RAID0 na SSD, stad jak trzeba, to 30GB w minute
    skopiuje. A na koniec, jeszcze sobie cos tam w Intel Rapid Storage
    podrasowalem. ;)

    > W codziennej pracy działa jak działa - nic jakoś zabójczo spektakularnego. Start OS
    też nie powala , no może po zalogowaniu - fakt ze ikony w trayu ładują się
    błyskawicznie.

    Dokladnie. Ale przy dziesieciu virtualnych maszynach na raz, taki sam efekt
    (znaczy spadku wydajnosci nie widac).

    > Ale owszem - jak wcześniej piszesz kopiowanie dużych plików to bajka. No i te
    benchmarki do pochwalenia się - to robi wrażenie.

    Pozdrawam

  • 15. Data: 2016-06-05 10:10:46
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:nivh1d.3tk.1@outspace.org...
> [...]
    > Plyte tez mam Z87 i 2 x RAID0 na SSD, stad jak trzeba, to 30GB w minute
    > skopiuje. A na koniec, jeszcze sobie cos tam w Intel Rapid Storage

    Dysk PCIe i adapter do niego tylko nowe. Reszta ta sama od ponad 2 lat .

    A na czym ta modyfikacja Intel RST polega ?

  • 16. Data: 2016-06-05 11:38:34
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/06/2016 09:10, ggs wrote:

    Pro PCIe.

    > Dysk PCIe i adapter do niego tylko nowe. Reszta ta sama od ponad 2 lat .
    >
    > A na czym ta modyfikacja Intel RST polega ?

    Grzebalem w tym ponad pol roku temu i pamietam ze byly jakies problemy z
    wersjami oprogramowania. TAk na szybko znalazlem jakies linki ktore moga
    naswietlic sprawe:
    http://www.pcworld.com/article/248828/how_to_setup_i
    ntel_smart_response_ssd_caching_technology.html
    http://www.overclock.net/t/1227655/how-to-set-up-int
    el-smart-response-technology-ssd-caching

    A tak na marginesie, to zainteresowales mnie tymi dyskami SSD na PCI.
    Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
    kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.
    Mozesz podac wiecej szczegolow? Czy udalo ci sie zainstalowac na tym
    Windows (jako dysk systemowy) czy tylko jako dodatkowy? Jaki jest
    rzeczywisty transfer miedzy partycjami, miedzy dyskami, jesli masz takie
    dwa? Jaka masz plyte glowna? Chcialbym sobie obliczyc czy oplaca sie
    inwestowac no i byc pewnym ze jak juz kupie (on-line) to zadziala. ;)

  • 17. Data: 2016-06-05 12:29:55
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:nj0vfb.d8.1@outspace.org...

> [...]
    ntel_smart_response_ssd_caching_technology.html
    > http://www.overclock.net/t/1227655/how-to-set-up-int
    el-smart-response-technology-ssd-caching

    A OK , juz wiem w czym rzecz

    > A tak na marginesie, to zainteresowales mnie tymi dyskami SSD na PCI.
    > Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
    > kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.

    Z87 Deluxe Asusa tez nie jest na liscie kompatybilnosci adaptera , jednak dziala. To
    wyglada na mechaniczną przejściówke , zadnej elektroniki prawie tam nie ma.

    > Mozesz podac wiecej szczegolow? Czy udalo ci sie zainstalowac na tym
    > Windows (jako dysk systemowy) czy tylko jako dodatkowy?

    Sklonowalem poprzedni SSD , poszlo od razu. Dysk systemowy C:\ oczywiscie

    Jednak z BIOSie musi byc :

    BIOS Setting - default: (CSM (Compatibility Support Module) [Enabled];
    Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first])

    Dysk PCIe jest najnormalniej widziany w BIOSie.

    Zerknij wiec czy w Asrocku jest moze coś podobnego. Uważam że SSD PCIe powinno tu
    ruszyc choc glowy nie podkladam... Mówimy rzecz jasna o możliwosci dysku rozruchowego
    bo dodatkowy to problemu chyba wcale nie ma.

    > Jaki jest
    > rzeczywisty transfer miedzy partycjami, miedzy dyskami, jesli masz takie
    > dwa? Jaka masz plyte glowna?

    Płyta jak wspominalem Asusa Z87-Deluxe,mam tylko jeden taki dysk więc zapis na niego
    z pozostałych talerzowych leci max ich mozliwosci - 150-160MB/s. Odczyt analogicznie
    choc mniejszy bo zapis na talerzach wiadomo jest wolniejszy niż odczyt.

    W ramach partycji C:\ film 4GB skopiowany moze w 2-3 sekundy (!) , no to szokuje i
    pokazuje ze interface SATA jest ok. 4 razy wolniejszy od bezposredniego wpiecia w
    magistrale PCIe.

  • 18. Data: 2016-06-05 12:40:57
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message news:nj0vfb.d8.1@outspace.org...

    > Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
    > kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.

    O tu koles pokazuje uruchomiony adapter Asusa na plycie Gigabyte:

    https://www.youtube.com/watch?v=Motde8LXMKQ

  • 19. Data: 2016-06-05 15:00:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Jun 2016 10:38:34 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n...@o...org>
    od 2late <d...@w...pl> :

> [...]
    intel_smart_response_ssd_caching_technology.html
    >http://www.overclock.net/t/1227655/how-to-set-up-in
    tel-smart-response-technology-ssd-caching

    Moim zdaniem szkoda na to roboty, zbyt przywiązane do systemu
    operacyjnego, jak ktoś ma kilka systemów na jednym dysku, to musi się
    namęczyć, aby to dobrze zgrać ze sobą. Przy jednym systemie ok.

    >A tak na marginesie, to zainteresowales mnie tymi dyskami SSD na PCI.
    >Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
    >kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.

    Dysk M.2 Pci-e łączy się bezpośrednio do magistrali Pci-e, więc
    potrzeba tylko przejściówki do połączenia z tą magistralą, reszta to
    sprawa biosu, może nie być zdolny do wczytania systemu z tego dysku,
    ale dysk powinien być widoczny.

> [...]
    >dwa? Jaka masz plyte glowna? Chcialbym sobie obliczyc czy oplaca sie
    >inwestowac no i byc pewnym ze jak juz kupie (on-line) to zadziala. ;)

    Dyski M.2 Plextor M6E na 100% umożliwia na załadowanie systemu nawet
    na starszych płytach(kompatybilność ze starszymi biosami), nawet
    producent się tym chwali. Nie jest to niestety superszybki dysk jak na
    dzisiejsze czasy.
    http://www.goplextor.com/pl/Product/Detail/M6e%28A%2
    9_M.2_2280#/Features
    Plextor miał wypuścić nowszy, szybszy model, ale zaniechał tego.

    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 20. Data: 2016-06-05 20:38:20
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/06/2016 11:29, ggs wrote:

    > Jednak z BIOSie musi byc :
    >
    > BIOS Setting - default: (CSM (Compatibility Support Module) [Enabled];
    > Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first])

    A to sprawdze przy najblizszej okazji jak bede restatowal kompa.

> [...]
    ruszyc choc glowy nie podkladam... Mówimy rzecz jasna o możliwosci dysku rozruchowego
    bo dodatkowy to problemu chyba wcale nie ma.

    Nawet dodatkowy by mi pasowal. W wiekszosci chodzi mi o virtualne maszyny,
    sam system jest wystarczajaco szybki.

> [...]
    pokazuje ze interface SATA jest ok. 4 razy wolniejszy od bezposredniego wpiecia w

    No rewelacja. Wlasnie sprawdzilem tak na oko i ok. 8 sekund mi wyszlo.

    Ogolnie nie ma pospiechu, mam dosc miejsca ale chcialbym sie upewnic czy
    nastepny dysk ktory kupie to bedzie PCI SSD ;)
    Dzieki.