  • 1. Data: 2020-09-16 02:13:32
    Temat: ARM
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    My tu gadu gadu, a nVidia kupiła ARM. Było dobrze, oby dalej było
    dobrze, ale coś mi się wydaje, że jak ktoś wywala 40 G$, to raczej
    będzie chciał, żeby mu się to szybko zwróciło.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2020-09-16 08:12:31
    Temat: Re: ARM
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2020 02:13, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > My tu gadu gadu, a nVidia kupiła ARM. Było dobrze, oby dalej było
    > dobrze, ale coś mi się wydaje, że jak ktoś wywala 40 G$, to raczej
    > będzie chciał, żeby mu się to szybko zwróciło.

    Tymczasem w embedded: RISC-V nabiera rozpędu.

  • 3. Data: 2020-09-17 15:09:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]

    > dobrze, ale coś mi się wydaje, że jak ktoś wywala 40 G$, to raczej
    > będzie chciał, żeby mu się to szybko zwróciło.

    Jest to tym bardziej ciekawe, że Apple niedawno ogłosiło migrację na ARM
    w laptopach i komputerach stacjonarnych. Ponieważ Microsoft też zaczyna
    eksperymentować z Windowsem na tej platformie, pojawiły się sugestie, że
    może za jakiś czas będzie można kupić standardową płytę główną z
    wydajnym procesorem ARM.

    Ciekawe, czy nVidia będzie nadal sprzedawała rdzenie IP innym
    producentom. Z drugiej strony mieliśmy już przecież do czynienia z
    sytuacją, kiedy Commodore było właścicielem firmy MOS, a pomimo tego
    spora część konkurencji i tak kupowała u nich układy.

  • 4. Data: 2020-09-17 15:22:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/09/2020 14:09, Atlantis wrote:

> [...]
    > sytuacją, kiedy Commodore było właścicielem firmy MOS, a pomimo tego
    > spora część konkurencji i tak kupowała u nich układy.

    MS zaczal eksperymenty z ARM duzo wczesniej niz Apple oglosilo swoja
    decyzje. Sa nawet dzialajace ale ulomne urzadzenia oparte o Windows 10
    dla ARM-a. Problem polega na tym, ze jak to w MS im sie znudzilo i teraz
    wejdzie Apple i pokaze jak sie to robi dobrze.

  • 5. Data: 2020-09-17 21:52:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 15:09:29 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > w laptopach i komputerach stacjonarnych. Ponieważ Microsoft też
    > zaczyna
    > eksperymentować z Windowsem na tej platformie,

    W świetle wypuszczenia Surface Duo na Androidzie sugeruje raczej
    chęci do zakopania Windows w ogóle...

    --
    Marek