  • 1. Data: 2020-09-15 13:58:34
    Temat: Precyzyjne listwy pinowe - są różne rozmiary?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zaprojektowałem dwustronną płytkę, na której miało się znaleźć kilka
    układów w obudowach DIP. Ponieważ nie chciało mi się czekać aż
    zamówienie przyjdzie z Chin, wykonałem płytkę domową metodą, co
    kosztowało mnie rezygnację z metalizacji otworów. Musiałem więc lutować
    podstawki pod układy scalone z obydwu stron.
    Stwierdziłem, że precyzyjne dwie listwy z "precyzyjnymi" żeńskimi
    złączami pozwolą łatwiej dostać się do pól lutowniczych, niż w przypadku
    "pełnych" podstawek.

    Układ zlutowałem, ale po jego uruchomieniu okazało się, że działa
    niestabilnie. Prę razy sprawdziłem poprawność połączeń, ale wszystko
    wyglądało w porządku. Dopiero podczas wyjmowania układów zwróciłem uwagę
    na jedną rzecz - siedziały one wyjątkowo "luźno", opór podczas
    wyjmowania był zauważalnie mniejszy niż w przypadku nawet mocno
    "wyrobionej" podstawki precyzyjnej. To najbardziej prawdopodobny powód
    niedziałania układu.

    Trafiłem na jakieś wadliwe sztuki, czy też istnieją różne standardy i
    te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do tego?

  • 2. Data: 2020-09-15 15:06:09
    Temat: Re: Precyzyjne listwy pinowe - są różne rozmiary?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    > scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do tego?

    Idź na piwo. Jak przyjdą PCB z fabryki to wszystko zadziała.
    Po co się frustrować ?

    Adam

  • 3. Data: 2020-09-15 15:13:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-09-15 15:06, Adam Górski wrote:

    > Idź na piwo. Jak przyjdą PCB z fabryki to wszystko zadziała.
    > Po co się frustrować ?
    >
    > Adam

    O ile Kolega Atlantis ma "chwylkę czasu"

    :-)

    Włodek

  • 4. Data: 2020-09-15 17:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    >scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do

    A te listwy to od czego ? Bo nozka DIP ma jednak mniejsze wymiary niz
    np "goldpin".

    A tak swoja droga, to w paru plytkach widzialem tak jakby te
    pin+gniazdo luzem, bez plastikow.
    Latwo sie to lutuje z obu stron ... tylko gdzie to kupic ?

    J.

  • 5. Data: 2020-09-15 18:21:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 15.09.2020 17:37, J.F. wrote:

    > A te listwy to od czego ? Bo nozka DIP ma jednak mniejsze wymiary niz np
    > "goldpin".

    Nie no, listwo do goldpinó jeszcze odróżniam od tych "precyzyjnych.
    Zastosowałem coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/listwa-goldpin-precyzyjna-
    1x40-sip40-8932380035

    Nie dokładnie te, nie od tego sprzedawcy, ale identyczne. Na pierwszy
    rzut oka wyglądają dokładnie tak, jak styki w precyzyjnych podstawkach
    pod układy scalone, ale jak mówię - układ siedzi w nich wyjątkowo luźno...

  • 6. Data: 2020-09-15 19:36:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Ponieważ nie chciało mi się czekać aż zamówienie przyjdzie z Chin

    Czyli całe trzy dni? Tyle ostatnio szły moje płytki DHLem. W
    poniedziałek wyleciały, w środę po południu były lutowane.

    > wykonałem płytkę domową metodą, co
    > kosztowało mnie rezygnację z metalizacji otworów.

    No, zaoszczędziłeś też dwa dolary i masz niedziałające urządzenie.
    Sukces. Dostałeś dobrą radę: następmym razem idź na piwo.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2020-09-15 20:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 15.09.2020 17:37, J.F. wrote:

    >Nie no, listwo do goldpinó jeszcze odróżniam od tych "precyzyjnych.
    >Zastosowałem coś takiego:
    >https://allegro.pl/oferta/listwa-goldpin-precyzyjna
    -1x40-sip40-8932380035

    ale w linku i nazwie jest "goldpin" :-)

> [...]
    >podstawkach
    >pod układy scalone, ale jak mówię - układ siedzi w nich wyjątkowo

    J.

  • 8. Data: 2020-09-15 20:26:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 13:58, Atlantis pisze:
> [...]
    > te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    > scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do tego?

    Też z tym walczyłem, one mają bardzo delikatne sprężynki stykowe w
    środku i generalnie lutowanie może im zaszkodzić. Pofaluj piny scalaka
    żeby lepiej kontaktowały.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-09-15 20:33:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 15.09.2020 20:11, J.F. wrote:

    > ale w linku i nazwie jest "goldpin" :-)

    Faktycznie. W takim razie albo ktoś to błędnie opisał, albo ja przez
    całe życie błędnie rozumiałem określenie "goldpin". Bo dla mnie
    goldpinami są są złącza wykorzystujące "szpilki" w takim rozmiarze, jak
    chociażby w starych napędach IDE. A takie goldpiny nijak do tego złącza
    nie wejdą. ;)

  • 10. Data: 2020-09-15 22:35:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > goldpinami są są złącza wykorzystujące "szpilki" w takim rozmiarze, jak
    > chociażby w starych napędach IDE. A takie goldpiny nijak do tego złącza

    Używam goldpinów w rastrze 2mm do złącz krawędziowych. Płytka idealnie
    wchodzi pomiędzy piny. Poza rozmiarem i ceną nie różnią się niczym od
    goldpinów w rastrze calowym.

    Pozdrawiam, Piotr