    From: Dariusz Zolna <a...@u...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: AVR i pomiar okresu
    Date: Thu, 10 Sep 2009 21:27:54 +0200

    W jaki sposób ustawić timer w powiedzmy Atmega8, żeby jak najdokładniej
    mierzyć czas pomiędzy dwoma kolejnymi impulsami? Wiem że jest taki tryb
    pracy timera, ale coś nie mogę załapać jak go skonfigurować.
    Teraz wykonuję to zadanie używając INT0 w którym odczytuję TCNT1 i
    odejmuję jego poprzednią wartość. Niestety jest to dosyć niedokładne, bo
    o ile na oscyloskopie mam stabilny przebieg, to przy 2000Hz zmierzona
    przeze mnie częstotliwość waha się w zakresie kilkudziesięciu Hz (i to
    jest też max tego co potrzebuję mierzyć, zależy mi za to na dokładności
    i szybkości pomiaru, nie mogę uśredniać).

    Dariusz Żołna