    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Adapter 2xM-Key na PCIe
    Date: Fri, 30 Dec 2022 01:06:32 GMT

    On 2022-12-29, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy może ktoś polecić adapter tego rodzaju:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/adapter-pci-e-x4-przejscio
    wka-ssd-karta-m-2-nvme-11944462213

    > ale na dwa gniazda M-key (nvme)?
    >

    > I przy okazji niech mnie ktoś oświeci o co chodzi z tym portem SATA na
    > adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa dyski, jeden
    > M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    Jedno gniazdo masz pod nvme, drugie nie jest pod nvme, a do sata NGFF
    czyli sata z "form factor" m.2. NGFF to jest to co zastąpiło mSATA.
    Niewiele tam widać, ale spodziewam się, że to gniazdo sata to jest
    zwykła mechniczna przejściówka do gniazda NGFF, czyli taki adapter
    SATA(kabel)-NGFF.

    Nb. masz taką rzadkość u siebie jak x4 lub x8? Oczywiście możesz wsadzić
    i x16 a nawet w x1 (czasami a tu bez sensu), ale x16 to zwykle zjada
    GPU, a więcej niż jedna x16 to już większe płyty.

    Natomiast jak masz jakąś wypasioną, współczesną ATX z paroma x16 to
    warto sprawdzić i rozważyć tzw. pcie bifurcation, o ile płyta obsługuje.
    Będzie to impreza droższa (ca 300-400zł), ale z szansą np. na 4 w pełni
    funkcjonalne (pełna prędkość) napędy nvme na pojedyńczej karcie x16.

    --
    Marcin