  • 1. Data: 2021-04-26 14:56:48
    Temat: Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Poniższa sytuacja zdarzyła mi się już drugi raz. (za pierwszym razem
    wymieniłem tasiemkę po której idą dane)

    Windows 8.1, dysk Adata SU900 1TB zniknął z systemu, menadżera urządzeń
    i zarządzania dyskami (mimo to system nadal pracował) Udało mi się
    poprawnie zamknąć system, choć sporo wolniej się zamykał. Poprawiłem
    tasiemkę nakręcając ją tym razem na palec tworząc spiralę, żeby
    zmniejszyć ewentualne naprężenia (trochę chyba zaklinanie
    rzeczywistości, ale niech tam będzie) Dysk wystartował normalnie i
    pracuje z prawidłową prędkością. Nie utraciłem żadnych danych, mimo że
    podczas takiej pracy na "znikniętym" dysku zapisywały się pliki i one są
    odczytywane prawidłowo po ponownym uruchomieniu.

    Adata SSD Toolbox i Crystal Disk Info nie mają dyskowi nic do
    zarzucenia, odczyt SMART bez zmian, kondycja dysku jest wzorowa, TBW na
    poziomie 3.25TB, TRIM działa.

    Spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym w tym modelu? Padają te dyski?
    Trochę nie chce mi się wierzyć, że dwie tasiemki są winne, ale kto tam
    ich wie w czasach taniej chińszczyzny....

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2021-04-26 15:58:01
    Temat: Re: Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 26/04/2021 13:56, Tomaszek wrote:
> [...]
    > Trochę nie chce mi się wierzyć, że dwie tasiemki są winne, ale kto tam
    > ich wie w czasach taniej chińszczyzny....

    Journal systemowy co mowi? SMART co mowi? Jakies tam dotykanie tasiemki
    to wrozenie z fusow jak nie zerknales do logow.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-04-26 17:46:57
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-04-26 o 15:58, pioruns pisze:
    > Journal systemowy co mowi? SMART co mowi? Jakies tam dotykanie tasiemki
    > to wrozenie z fusow jak nie zerknales do logow.

    Przeczytałeś mojego posta w całości?

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2021-04-26 17:56:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-26 o 14:56, Tomaszek pisze:

    > Spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym w tym modelu? Padają te dyski?
    > Trochę nie chce mi się wierzyć, że dwie tasiemki są winne, ale kto tam
    > ich wie w czasach taniej chińszczyzny....

    Tydzień czasu walczyłem z nowym dyskiem 10TB.
    Po kolejnych uruchomieniach windows go nie widział,
    w biosie był widoczny.
    Podejrzewałem zasilacz, kontroler a winna była durna
    tasiemka od linii danych.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2021-04-26 18:35:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-04-26 o 17:56, RadoslawF pisze:
> [...]
    > Po kolejnych uruchomieniach windows go nie widział,
    > w biosie był widoczny.
    > Podejrzewałem zasilacz, kontroler a winna była durna

    Tasiemka wyjęta z folii, nówka sztuka. Jeśli jest trafiona to musiałaby
    być trafiona fabrycznie. Skręciłem ją na palcu w spiralę i zobaczymy czy
    problem się powtórzy.
    Poprzedni przypadek o którym wspomniałem na pewno dotyczył tasiemki bo
    jak otworzyłem obudowę to ledwo wtyk siedział w gnieździe. Dlatego
    tasiemka została wymieniona na nową, a teraz dodatkowo poskręcałem ją.
    Obserwuję, zobaczymy. Póki co (już kilka godzin) problem nie wystąpił.

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2021-04-26 19:54:05
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 26/04/2021 16:46, Tomaszek wrote:

    > Przeczytałeś mojego posta w całości?

    Tak, gdzie tam napisales o tym, ze przeczytales logi systemowe i dane
    SMART? Zacytuj prosze.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2021-04-26 20:17:57
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 26/04/2021 18:54, pioruns wrote:

    > Tak, gdzie tam napisales o tym, ze przeczytales logi systemowe i dane
    > SMART? Zacytuj prosze.

    Haha przegapilem czesc posta, przepraszam, moja wina! :) Zaspany to
    otepiony. Zignoruj moje posty :) Pozdrawiam.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2021-04-26 20:33:59
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-04-26 o 20:17, pioruns pisze:
    > Haha przegapilem czesc posta, przepraszam, moja wina! :) Zaspany to
    > otepiony. Zignoruj moje posty :) Pozdrawiam.

    Proszę bardzo:) Przeprosiny przyjęte. Również pozdrawiam.

    --
    t0maszek

  • 9. Data: 2021-04-26 21:23:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/04/2021 18:35, Tomaszek wrote:
    > Tasiemka wyjęta z folii, nówka sztuka.

    Miałem ostatnio kilka kłopotów z dyskami, winne były kable SATA.

    Znalazłem częśc wspólną: wszystkie były "najtańsze".

    Mam teraz taka zasadę, że jeśli wtyczka ma klips metalowy, to pewnie nie
    jest z tych najtańszych. I faktycznie, takie kable nie sprawiły
    problemów, za to te najtańsze wyrzuciłem już 4 sztuki, powodowały
    przedziwne zjawiska (znikanie dysku, przechodzenie w readonly, psucie
    filesystemu na restarcie, znikanie dysku na boot itd itp).

    Co najmniej dwa z tych najtańszych, to były śmieci dołączone do płyt
    głównych z niższej półki. Więc nawet takie kryterium nie chroni. Chroni
    metalowy klips, jakkolwiek głupio to brzmi ;)

  • 10. Data: 2021-04-26 21:46:12
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-04-26 o 21:23, heby pisze:

> [...]
    > głównych z niższej półki. Więc nawet takie kryterium nie chroni. Chroni
    > metalowy klips, jakkolwiek głupio to brzmi ;)

    Obecna jak i poprzednia tasiemka mają klips, co nie przeszkadzało tej
    poprzedniej wystawać ze złącza na płycie głównej. Tasiemka była wyraźnie
    sztywna i zapewne to spowodowało, że się wysunęła z czasem.
    Zobaczymy czy skręcenie spiralne pomoże na te naprężenia... jeśli to
    jest oczywiście przyczyną.

    Wszystkie tasiemki jakie miałem do tej pory, były dodawane do jakiejś
    płyty głównej, nie kupowałem niczego specjalnie oddzielnie. Ale klipsy
    miała większość.

    --
    t0maszek