    From: Tomaszek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
    Date: Mon, 26 Apr 2021 21:46:12 +0200

    W dniu 2021-04-26 o 21:23, heby pisze:

    > Miałem ostatnio kilka kłopotów z dyskami, winne były kable SATA.
    >
    > Znalazłem częśc wspólną: wszystkie były "najtańsze".
    >
    > Mam teraz taka zasadę, że jeśli wtyczka ma klips metalowy, to pewnie nie
    > jest z tych najtańszych. I faktycznie, takie kable nie sprawiły
    > problemów, za to te najtańsze wyrzuciłem już 4 sztuki, powodowały
    > przedziwne zjawiska (znikanie dysku, przechodzenie w readonly, psucie
    > filesystemu na restarcie, znikanie dysku na boot itd itp).
    >
    > Co najmniej dwa z tych najtańszych, to były śmieci dołączone do płyt
> [...]

    Obecna jak i poprzednia tasiemka mają klips, co nie przeszkadzało tej
    poprzedniej wystawać ze złącza na płycie głównej. Tasiemka była wyraźnie
    sztywna i zapewne to spowodowało, że się wysunęła z czasem.
    Zobaczymy czy skręcenie spiralne pomoże na te naprężenia... jeśli to
    jest oczywiście przyczyną.

    Wszystkie tasiemki jakie miałem do tej pory, były dodawane do jakiejś
    płyty głównej, nie kupowałem niczego specjalnie oddzielnie. Ale klipsy
    miała większość.

    --
    t0maszek