  • 1. Data: 2021-03-18 19:58:48
    Temat: Aktualizacja do 20H2 -- Fujitsu-Siemens
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    Aktualizacja do 20H2 -- Fujitsu-Siemens.

    18 marca zaktualizowałem, ale okazało się, że trzeba sporo wolnego
    miejsca na systemowej... Ponad 25 GB nie wystarczyło -- aktualizacje
    były pobierane, instalowane, po czym wycofywane...

    Przerobiłem wszystko, co znałem poza wolnym miejscem... Sprawdziłem
    naprawdę bardzo wiele wrażliwych miejsc... Aż wreszcie skopiowałem
    partycję w miejsce, na którym dałem jej ponad 63 GB, choć 64W10 na
    niej zajmuje teraz tylko 23 GB -- wówczas poszło do końca, choć też
    nie od razu... Teraz czeka mnie droga powrotna, czyli wrzucenie tej
    partycji tam, skąd ją wziąłem... (i rozmnożenie -- na wszelki wypadek)

    18 marca zaszło Słoneczko, ale doba nie dobiegła kresu... Już mam
    za sobą dzisiaj 10 (2+4+4) aktualizacji, z czego tylko jedna była
    opcjonalna... Czy to nie jest przesada?!

    Do tego było chyba 8 (nie przesadzam!) aktualizacji sterowników...

    -=-

    Aktualizacja zabiła mi trialowy program zwiększający globalną głośność
    (niemal niczego nie słyszę) i zostawiła ponad 20 GB śmieci na systemowej
    oraz trochę ;) GB poza nią, których usuwanie trwało ponad godzinę...

    [ciekawe, czy PhotoShop CC 2017 nie odmówi posłuszeństwa -- też
    trialowy; po którejś z dużych aktualizacji zbiesił się, ale na
    szczęście Adobe na swej stronie napisał, co i jak zmienić, by
    było ol korekt... ten trialowy program miał pracować 7 dni -- ale
    najwyraźniej było mu u mnie dobrze, skoro nie liczył tych dni zbyt
    skrupulatnie... szczęśliwi czasu nie liczą...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2021-03-18 20:59:01
    Temat: Re: Aktualizacja do 20H2 -- Fujitsu-Siemens
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 18 mar 2021 o 19:58, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > 18 marca zaszło Słoneczko, ale doba nie dobiegła kresu... Już mam
    > za sobą dzisiaj 10 (2+4+4) aktualizacji, z czego tylko jedna była
    > opcjonalna... Czy to nie jest przesada?!

    Jest!!! Jedenasta!!! Przebootowałem i od razu mam!!!
    2+5+4 -- tu są liczby, nie trzeba żmudnie ;) zliczać

    Idę i do północy chyba nie wrócę, więc nie sprawdzę,
    czy będą dziś kolejne?...

    > Do tego było chyba 8 (nie przesadzam!) aktualizacji sterowników...

    Tu nie było (i nie ma) liczb...

> [...]
    > najwyraźniej było mu u mnie dobrze, skoro nie liczył tych dni zbyt
    > skrupulatnie... szczęśliwi czasu nie liczą...]

    [na razie OK, ale z dźwiękiem nadal źle...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2021-03-20 02:18:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s30be3$uek$...@g...aioe.org

    > Jest!!! Jedenasta!!! Przebootowałem i od razu mam!!!
    > 2+5+4 -- tu są liczby, nie trzeba żmudnie ;) zliczać

    Zanim minęła doba od zaktualizowania do
    20H2 -- było 12 małych aktualizacji 64W10...

    Policzyłem -- było tylko 7. (siedem)

    Czyli łącznie 19. (dziewiętnaście)

    > Tu nie było (i nie ma) liczb...

    > [na razie OK, ale z dźwiękiem nadal źle...]

    - z CC OK
    (siedmiodniowy trial zainstalowany na Acerze ze 4 lata
    temu i żywcem przeniesiony na F-S razem z resztą 64W10
    zainstalowanym przed mym kupnem Acera -- w sklepie)

    - program zgłaśniający dźwięk tak cichy, że aż przykro
    (chyba dwutygodniowy trial zainstalowany na F-S kilka
    miesięcy temu; do czasu tej aktualizacji poprawnie funkcjonował)

    - zbiesił się program zapobiegający tużpostartowym padom
    (ten program zmuszał wentylator do pracy, dzięki czemu
    nie notowałem zwiech tuż po odpałce związanych z przegrzaniem)

    CC nie przeżył którejś z dużych aktualizacji -- Adobe na swej
    stronie podał rozwiązanie wszystkim swym klientom, także takim
    jak ja, czyli takim, którzy latami (zimami i jesieniami; wieczorami
    czy porankami) korzystają z siedmiodniowej ;) wersji trialowej...

    -=-

    Bezpłatnego TeXa kupiłem kilkanaście lat temu, płacąc GUSTowi.

    Natomiast płatne PhotoShopy pracują u mnie w bezpłatnych wersjach
    trialowych od lat i nawet były obsługiwane przez Adobego... Mam
    CC 2017 pod 64W10 i chyba PS5 pod WXP -- na F-S mam oba sprawne.

    Miałem nawet funkcjonującego (wykonałem nim kilka drobnych edycji)
    PSa pracującego pod kontrolą WXP zainstalowanego na VBoxie
    pracującym pod kontrolą W7S zainstalowanego na netbooku
    z napędem atomowy i 1 GiB RAMek dzielonych pomiędzy CPU
    i GPU, ale tylko dla hecy)

    Dlaczego zestawiam TeXa z Adobym? -- ano dlatego, że ćwierć
    wieku temu rysowałem w TeXu szkice tego:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.p
    df
    rodzaju a teraz potrafię w dziecku Adobego rysować takie:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.p
    df
    lub takie:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
    bądź takie:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/rw.pdf
    i (co chyba bardzo ważne!) nauka TeXa trwała znacznie
    dłużej niż nauka HTML oraz SVG w stopniu umożliwiającym
    rysowanie takich łatwych rysunków... Inna sprawa, że
    TeX przydawał się nie tylko ;) do rysunków, czy
    raczej przydawał tylko nie do rysunków... ;)

    Jeśli chodzi o szkic ww. mieszkania -- po prostu wziąłem
    plik (ze współrzędnymi) wykorzystywany przez programik
    TeXowy i dorobiłem mu całą resztę. Innymi słowy -- szkic
    w SVG opiera się o dokładnie te same dane, co (bardzo
    podobny, ale nieco bogatszy funkcjonalnie) szkic w TeXu...

    SVG postrzegam jako BARDZO prosty/łatwy w użyciu i funkcjonalny!

    Ogólnie, gdy zestawiam HTML z TeXem -- czuję się tak, jakby mi
    ktoś z pleców zdjął straszliwy ciężar... Jakby ktoś mnie wypuścił
    na wolność... Owszem -- TeX oferuje ,,lepsze teksty'', ale jakim
    kosztem!?! W rysunkach TeX (jakiego znam) przegrywa z HTML, ale
    od rysunkowej strony znam TeXa za słabo. Zaś jeśli chodzi o różne
    przeliczenia i rozrachunki ;) -- chyba ;) HTML ustępuje prostocie
    TeXa... To, co w TeXu jest łatwe, w HTMLu jest (wg mnie) karkołomne...

    HTML czerpał
    (czasami fatalnie -- później wycofywał się z tego, co naczerpał;
    Knuth (z powodów wiadomych tylko sobie?) nie lubił pewnych
    i łatwych rozwiązań -- wybierał karkołomne względności chociażby)
    pełnymi garściami z TeXa -- gdybyż tak jeszcze zaczerpnął prostotę
    rozrachunkową...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2021-04-07 17:28:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 20 mar 2021 o 02:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    Pisałem często o laptopie Fujitsu-Siemensa -- teraz pokazuję
    fotografie uwiarygadniające istnienie tegoż... Zaraz ten post
    sfotografuję i wyślę na grupę, co też uwiecznię fotografią
    a fotki (razem z podobnymi) lekko obrobię i postawię do
    wglądu, dając linki...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2021-04-07 19:26:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 7 kwi 2021 o 17:28, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > sfotografuję i wyślę na grupę, co też uwiecznię fotografią
    > a fotki (razem z podobnymi) lekko obrobię i postawię do

    Link:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/laptopfs.jp

    W nagrodę za me modernizowanie laptopa i troskliwe aktualizowanie
    systemu chroniące przed wirusami spotkała mnie wczoraj Modernizacja
    I stopnia chroniąca przed wirusem. Chyba wyszło na jaw, że nie dbałem
    należycie o głośniki laptopa, gdyż ukarano mnie niezakwalifikowaniem
    mej osoby do Astralnego szczepu Zenka -- jak mniemam (nie znam się
    na sztuce) Martyniuka... Modernizacja II stopnia niebawem...

    -=-

    Do prostej obróbki fotek (wiem -- nie postarałem się, ale wg mnie
    nie warto starać się) czy rysowania w SVG laptop Fujitsu-Siemensa
    jest co najmniej bardzo dobry! Brak mi akumulatora... Notebook ów
    kupiłem 12 sierpnia 2008 r jako niezbyt świeży. Obecnie mam w nim
    2 HDD i 4 GiB DDR2; nie mam już w nim: nagrywarki, telefonicznego
    modemu i BT2...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-04-08 05:16:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 7 kwi 2021 o 19:26, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > jest co najmniej bardzo dobry! Brak mi akumulatora... Notebook ów
    > kupiłem 12 sierpnia 2008 r jako niezbyt świeży. Obecnie mam w nim
    + kupiłem 12 sierpnia 2008 r. jako niezbyt świeży. Obecnie mam w tu
    > 2 HDD i 4 GiB DDR2; nie mam już w nim: nagrywarki, telefonicznego
    > modemu i BT2...
    + modemu, BT2, akumulatora...

    W PDF popełniłem błąd, choć nie wiem, czy to naprawdę błąd.
    W istocie mam tu C2D T7300@2GHz, nie C2D T7200, ale Menadżer
    zadań pokazuje, że 4GiB DDR2 wędrują @667MHz, nie @800MHz,
    choć z urodzenia są 800MHz... CPU-Z pokazuje przykładowo
    332.5MHz, czyli jeszcze nieco (kilka MHz?) mniej...

    -=-

    Gdy pandemia skończy się -- ceny laptopów załamią się a ceny
    smartfonów poszybują q górze? Ciekawe, co z drukarkami...
    Może o cenach decyduje qrsowanie BTC?...

    -=-

    Qchenne oczko znów zdechło -- zmostkowałem kolejne 2 LEDki SMD...
    Już łącznie zmostkowałem (złączyłem na krótko?) chyba 6 LEDek z 24,
    czyli 25%... Dzień po tym zmostkowaniu otrzymałem kolejne krążki
    PCB -- mają mieć moc 9W; jeszcze nie zdążyłem ich przetestować...
    Dostałem też (chyba) nylonowe wkręty i takież nakrętki -- z gwintem
    M2.5... (takie zamówiłem i takie mi odpowiadają)

    Odradzam to:
    https://pl.aliexpress.com/item/33047283751.html
    guano...

    Odradzam także te:
    https://pl.aliexpress.com/item/32858334735.html
    https://pl.aliexpress.com/item/4000000779795.html
    ,,mierniki'', ale tu potrzebna jest epopeja...

    Z takich:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005002105174081.html
    trzech:
    - jedno funkcjonuje niemal ;) poprawnie
    (w ciągu kilku miesięcy kilka razy włączyło
    się samo; i chyba raz zaczęło mrugać...)
    - jedno padło po kilku godzinach
    (czasami jest włączone, czasami wyłączone,
    ale na pilota nie reaguje wcale)
    - jedno co jakiś czas włącza się lub wyłącza
    (na razie na noc wyłączam zupełnie -- ze ściany)

    Qpiłem 2 *tego typu* zdalne sterowania u jednego sprzedawcy
    i 1 u innego -- nie wiem, które padło zupełnie... Chyba
    u wskazanego nieco wyżej sprzedawcy nie kupiłem żadnego
    z tych 3 -- może później to sprawdzę i dopiszę... Wszystkie
    3 kupione są ze sobą ,,kompatybilne'', to znaczy nie mają
    swych własnych kanałów...

    Biedronka sprzedawała niedawno komplet:
    - tasiemkę
    - zasilacz 12V
    - sterowanie z pilotem

    W Biedronce jest gwarancja...

    -=-

    Jeśli uskuteczniony zostanie nowożytny Jedwabny Szlak
    na wielką skalę -- być może trafiać nas będzie szlag
    powodowany (byle)jakością...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 7. Data: 2021-04-08 05:22:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-04-08 20:01:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

> [...]

    > czyli 25%... Dzień po tym zmostkowaniu otrzymałem kolejne krążki
    > PCB -- mają mieć moc 9W; jeszcze nie zdążyłem ich przetestować...

    Na oko z jednej widzę ~tyle światła, ile z jednej 10W -- OK.
    Miernik pokazuje dla jednej 9W -- sprawdziłem tak 2 sztuki
    z 10 qpionych. Na temperaturę nie narzekam -- napisy głoszą
    3kK i na oko tyle jest. Qpowałem jako 'warm white', czym
    sprzedawca określa 3kK. Wg mnie jest OK.

    > Dostałem też (chyba) nylonowe wkręty i takież nakrętki -- z gwintem
    > M2.5... (takie zamówiłem i takie mi odpowiadają)

    Na oko OK. Nakrętek miało być 50 i tyle jest. Wkrętów jest trochę ;)
    więcej -- 52 wkręty i jeden stosownie nagwintowany pręt, czyli jakby
    wkręt bez główki. [gwint pręta jest prawicowy, poprawny -- nie jakiś
    lewy, opozycjonistyczny, czy jakoś inaczej niepoprawny, dlategoż nie
    ma jasności co do powodów obcięcia główki...]

    Długości wkrętów nie mierzyłem, bo nie jest ona dla mnie istotne.

    Policzyłem też grafity -- qpowałem 200 sztuk, naliczyłem 204 grafity
    długie (nie zmierzyłem) plus 2 grafity krótsze o chyba (nie przyjrzałem
    się dokładnie) kilkanaście mm. W wolnej chwili być może przeliczę raz
    jeszcze, lub zważę, bo nie jestem mocny w liczeniu...

    -=-

    Wprawdzie to:
    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/jacek-ka
    czmarski-listy/
    nie o Nawalnym, ale sytuacja trochę podobna...

    --