  • 1. Data: 2021-03-15 20:35:02
    Temat: Gniazdo minijack combo w laptpach PC
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czy gniazdko minijack we współczesnych laptopach PC jest w tym samym
    standardzie, co w smartfonach z Androidem?
    Będę potrzebował słuchawek z mikrofonem do laptopa Lenovo Legion 5, a
    nie mam żadnego zestawu słuchawkowego minijack, który mógłbym przetestować.
    Mam tylko zestaw od iPhone/Mac, ale ten oczywiście nie współpracuje.

  • 2. Data: 2021-03-16 21:18:53
    Temat: Re: Gniazdo minijack combo w laptpach PC
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 15.03.2021 20:35, Poldek wrote:

> [...]
    > nie mam żadnego zestawu słuchawkowego minijack, który mógłbym przetestować.
    > Mam tylko zestaw od iPhone/Mac, ale ten oczywiście nie współpracuje.

    Teoretycznie słuchawki do współczesnych smartfonów powinny pasować do
    współczesnych laptopów. Praktyka u mnie wygląda następująco:

    Mam 5-letniego Della Latitude, który jest "dwusystemowy" i pasują do
    niego zarówno stare słuchawki w standardzie Nokii (masa najbliżej
    obudowy wtyczki) jak i to, co czasami jest określane jako standard Apple
    (masa i mikrofon zamienione miejscami). Mam także nowego HP Powerbook,
    który nie rozpoznaje mikrofonu w słuchawkach Nokii, natomiast działa ze
    słuchawkami od w miarę nowych smartfonów Samsunga i Motoroli, które mają
    wtyczki w standardzie Apple. Podobno obecnie w smartfonach jest
    stosowany wyłącznie ten drugi standard.

  • 3. Data: 2021-03-18 19:23:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 16 mar 2021 o 21:18, Uncle Pete pisze:

    > Teoretycznie słuchawki do współczesnych smartfonów > powinny pasować do
    współczesnych laptopów.

    Dlaczegóż to?!

    -=-

    Metoda na zdobycie szmalu:
    https://youtu.be/-ye57GbHxuw?t=2001

    Nie ma to jak dobry bajer ubezpieczeniowy...
    [ale trzeba mieć: żonę, samochód, podpałkę, szmal na
    składki ubezpieczeniowe... nic za darmo... nie ma leTko...

    gdzie ja żyje? -- czy te opowieści są prawdziwe?!?
    czy naprawdę można wyjść za mąż za kogoś takiego?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2021-03-18 20:57:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 18.03.2021 19:23, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dlaczegóż to?!

    Bo mają taką samą kolejność wyprowadzeń na wtyczce? Zresztą taka
    unifikacja ma sens.

  • 5. Data: 2021-03-18 21:00:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Dlaczegóż to?!

    Bo współczesne laptopy mają w 90% gniazdo combo-minijack i pasują do
    nich wtyczki ze słuchawek nagłownych z mikrofonem, które to wtyki
    zintegrowane (potrójne) są również w kablowych słuchawkach z mikrofonem
    (zestaw mikrofon-słuchawka) smartfonów.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2021-03-19 14:46:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 18.03.2021 o 21:00, Krystek pisze:

> [...]
    > nich wtyczki ze słuchawek nagłownych z mikrofonem, które to wtyki
    > zintegrowane (potrójne) są również w kablowych słuchawkach z mikrofonem

    Właśnie o to chodzi, że w smartfonach jest kilka różnych wersji
    minijacka combo. Apple, Nokia, Android - coś jeszcze?

  • 7. Data: 2021-03-19 15:40:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Właśnie o to chodzi, że w smartfonach jest kilka różnych wersji
    > minijacka combo. Apple, Nokia, Android - coś jeszcze?

    Nie, było tylko 2. Stary, sprzed wielu lat (umownie mówiąc Nokia) i nowy
    (zapoczątkowany przez Apple). Różnica polega, tak jak napisałem, na
    zamianie miejscami wyprowadzenia masy i mikrofonu.

    Poguglaj sobie, ten problem jest dość popularny w necie.

  • 8. Data: 2021-03-19 19:32:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-03-19 o 15:40, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > zamianie miejscami wyprowadzenia masy i mikrofonu.
    >
    > Poguglaj sobie, ten problem jest dość popularny w necie.

    Zestaw od iPhone nie funkcjonuje ze współczesnym laptopem PC. Nie działa
    mikrofon. Z macbookiem działa jak należy.

  • 9. Data: 2021-03-20 06:56:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zestaw od iPhone nie funkcjonuje ze współczesnym laptopem PC. Nie działa
    > mikrofon. Z macbookiem działa jak należy.

    Nie funkcjonuje z żadnym współczesnym laptopem, czy tylko z Twoim? Czy
    dobrze zrozumiałem, że nie miałeś zestawu, który z tym Twoim laptopem
    działał?

  • 10. Data: 2021-03-20 17:25:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 18 mar 2021 o 20:57, Uncle Pete pisze:

    > Bo mają taką samą kolejność wyprowadzeń na wtyczce?

    Kto narzuca i kontroluje tę kolejność?

    > Zresztą taka unifikacja ma sens.

    Przeczysz sam sobie? -- skoro ma sens, to prawdopodobnie
    nie jest uskuteczniane... Stosowane jest to, co daje zysk
    decydentom, zaś sensowne rozwiązania zazwyczaj niosą sobą
    straty decydentom, dlatego są eliminowane...

    --