  • 1. Data: 2021-03-13 21:23:11
    Temat: Acer, problem z kartą LAN
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Czy miał ktoś styczność z laptopem acer i rozwiązał problem połączenia
    GE? Karta Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet łączy się tylko
    na 100Mb. Żadne sterowniki ani ustawienia nie pomagają.
    A może to wina switcha D-Link. Choć 2 sztuki zachowują się identycznie.

  • 2. Data: 2021-03-14 10:43:49
    Temat: Re: Acer, problem z kartą LAN
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s2j6v5$7jp$1@gioia.aioe.org>
    user t-1 pisze tak:

> [...]
    > Ethernet łączy się tylko na 100Mb. Żadne sterowniki ani
    > ustawienia nie pomagają. A może to wina switcha D-Link. Choć 2

    i znowu k. nie wiadomo jakiego D-Linka.

    ale dopóki nie uzyskasz z czymś połączenia gigabit to się nie dowiesz.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-03-14 11:15:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-14 o 10:43, PiteR pisze:
    > in <news:s2j6v5$7jp$1@gioia.aioe.org>

    > i znowu k. nie wiadomo jakiego D-Linka.
    >
    > ale dopóki nie uzyskasz z czymś połączenia gigabit to się nie dowiesz.

    D-Link DGS-105 ver.:C6

  • 4. Data: 2021-03-14 11:17:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

  • 5. Data: 2021-03-14 13:53:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s2knqu$hck$2@gioia.aioe.org>
    user t-1 pisze tak:

    > D-Link DGS-105 ver.:C6

    Internety zeznaja że kabel co najmniej ma być

    at least Category 5 cable (the same as 100BASE-TX), but Category 5e
    cable (Category 5 enhanced) or Category 6 cable may also be used and is
    often recommended.

    Fast Ethernet does run on just two defined pairs, while Gigabit and up
    does require for working pairs.

    może masz skopsane gniazdo z lapku?

    tu facio ma podobny problem:

    I had initially tried different ports, and the cable was the same.
    It initially connected ato 100Mbps, just not 1000Mbps.

    So your reply got me to change the cable to a different port on the
    D-Link DGS-105 and wouldn't you know it, it connected at 1000Mbps.

    So I change the cable back to the original port to see if it would now
    connect at 1000Mbps and it did.

    Pomieszał kablami portami i automagicznie się naprawiło.

    Podejrzewam renomę urządzeń D-Link.
    Raz działa raz nie działa.

    Podłącz lapka do pc z gigabit czy bursztynowe światełko nadziei się
    pojawi?

  • 6. Data: 2021-03-14 15:44:47
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-14 o 13:53, PiteR pisze:
> [...]
    > D-Link DGS-105 and wouldn't you know it, it connected at 1000Mbps.
    >
    > So I change the cable back to the original port to see if it would now

    Możesz podać linka do jakiegoś sklepu w Polsce z takimi kablami? Fotka
    też by się przydala.

> [...]
    >
    > Podejrzewam renomę urządzeń D-Link.
    > Raz działa raz nie działa.
    >
    > Podłącz lapka do pc z gigabit czy bursztynowe światełko nadziei się

    Może jego dostawca internetu nie dostarcza w 1 GB tylko w 100 Mb/sek?
    Mój dostarcza, ale muszę kupić kartę sieciową 1 GB. Niby na szybkość nie
    narzekam, ale zawsze by sie przydało to co trzeba.

    --
    animka

  • 7. Data: 2021-03-14 17:20:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-14 o 15:44, Animka pisze:

    > Może jego dostawca internetu nie dostarcza w 1 GB tylko w 100 Mb/sek?
    > Mój dostarcza, ale muszę kupić kartę sieciową 1 GB. Niby na szybkość nie
    > narzekam, ale zawsze by sie przydało to co trzeba.

    WAN nie ma tu nic do rzeczy. Nie mam szybkiego połączenia do dysku
    sieciowego. Ten ze switch-em łączy się jak trzeba 1Gb/s.
    Problem jest w LAN na styku laptop acer - switch D-link.
    Inny komputer HP na tym kablu łączy się na 1Gb/s bez problemów.
    Jest o tej przypadłości acera trochę w Internetach ale mój egzemplarz
    jest bardzo zawzięty. Zastanawiam się czy to nie problem zielonego
    protokołu D-linka i oszczędności prądu za wszelką cenę?

  • 8. Data: 2021-03-14 19:09:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-14 o 17:20, t-1 pisze:

> [...]
    > jest bardzo zawzięty. Zastanawiam się czy to nie problem zielonego
    > protokołu D-linka i oszczędności prądu za wszelką cenę?

    Jeśli ten D-link to router to pewnie warto sprawdzić ustawienia routera
    z poziomu internetu powiązanego z tym Acerem.
    Jeśli jednak Acer do kitu, to nie korzystać z niego po prostu.
    Jaka kartę sieciową ma ten Acer?

    --
    animka

  • 9. Data: 2021-03-14 19:17:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdź w menedżerze urządzeń ustawienia karty.
    Na początek zresetuj je (ustawienia) lub "usuń" urządzenie (kartę), żeby sterowniki
    zainstalowały się od nowa.
    Spróbuj od ustawienia duplex 1Gbps na sztywno (a nie autonegocjacji).
    Zobacz jeszcze czy gdzieś nie masz od czapy jakichś ustawień typu ramka Jumbo itp.

    -----

  • 10. Data: 2021-03-15 00:39:36
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj t-1, 13 mar 2021 w news:s2j6v5$7jp$1@gioia.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > łączy się tylko na 100Mb. Żadne sterowniki ani ustawienia nie
    > pomagają. A może to wina switcha D-Link. Choć 2 sztuki zachowują się

    Miałem z inną kartą - okazało się, że "tory były złe". Znaczy kabel -
    dobrej Cat, ale sponiewierany po prostu. Był tu na grupie temat "karta
    Gigabit Ethernet" - sporo się dowiesz.