  • 1. Data: 2021-08-03 14:26:45
    Temat: Akumulator RN9P...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Bywa, że ładując się -- nie ładuje. ;)
    (dwakroć długie ładowanie nie dodało niczego)

    Bywa, że ładuje się, choć nie jest podłączony do ściany.
    (tak potrafią też inne telefony)

    Podczas upału akumulator nieco przegrzał się -- chyba do 45°C
    przez ~dwie godziny, po czym telefon stracił nieco z czasu pracy
    na akumulatorze... Nie byłem pewny przyczyny, bo mogło nią być
    doinstalowanie pogodowych aplikacji, ale obawa była...

    Po wywaleniu tychże aplikacji czas pracy wydłużył się a teraz,
    gdy wysyłam telefon na lotnisko jest (co oczywiste) jeszcze dłuższy...

    -=-

    Konkretniej -- przez długi czas (parę miesięcy) miałem syntetycznie
    2 dni 9.8 godziny; później spadało to do 2 dni 8.6 godziny; następnie
    powróciło do 2 dni 9.8 godziny; teraz mam aż 2 dni 10.7 godziny.
    Są to wyniki pracy aplikacji GSam Battery Monitor...

    Początkowo, choć dokładałem kolejne aplikacje, czas ten lekko
    wydłużał się aż doszedł do ww. 2 dni 9.8 godziny i nie zmieniał
    się przez parę miesięcy, w czasie których niewiele zmieniałem
    w telefonie -- nie kasowałem aplikacji i nie instalowałem kolejnych...

    O tym, że pogodowe aplikacje mogą drenować, dowiedziałem się
    nie dzięki automagii Xiaomi, ale dzięki podwyższonej temperaturze
    pokazywanej przez GSam Battery Monitor. Za oknem temperatura
    zmieniała się, ale w mieszkaniu była wówczas całkiem stabilna...

    Na oko telefon mógłby wytrzymać bez GNSS i bez LTE co najmniej
    4 dni bez wysyłania go na lotnisko... LTE, GNSS i jasny ekran
    pożerają masę energii, przez co OsmAnd pracujący w jasny
    dzionek zdrenuje akumulator do dna w ciągu ~6 godzin...

    Kiedyś GSam Battery Monitor pokazywał, ile energii zżera która
    aplikacja, ale teraz jest bezpiecznej ;) i lepiej... ;)

    --