  • 61. Data: 2024-01-15 12:02:20
    Temat: Re: Alternatywa dla TB
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ona w pewnym sensie jest :)
    >
    > Ale od początku.  Thunderbirda finansuje oczywiście Mozilla. Dysponuje
    > ona budżetem rzędu kilkudziesięciu milionów dolarów, z czego jakaś część
    > idzie na TB.

    Czyli skąd Mozilla ma ten budżet? Czy nie od użytkowników? Przybywa ich,
    ubywa? Zainteresowanie konkretnymi usługami jakie jest?

    > Dlaczego nie robiono wersji na Androida, tego nie wiem.
    > Natomiast od jakiegoś czasu taka wersja powstaje. Nie zaczęto jednak
    > przepisywać TB pod Androida, tylko wzięto program K-9 Mail i zaczęto go
    > przerabiać tak, aby zaczął przypominać TB. Gdy ten proces zostanie
    > zakończony, program zmieni nazwę. Już teraz jest ona używana jako taki
    > podtytuł:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fs
    ck.k9&hl=pl&gl=US
    > Widzimy:
    > K-9 Mail
    > Mozilla Thunderbird

    Ja to wiem, ale to nijak ma się do "wersji TB pod Androida". Po prostu
    zupełnie inny program którego chce się nazwać TB. Albo i nie chce, nie
    wiadomo jak to się skończy.

    > Obsługi Usenetu oczywiście nie będzie, bo w roku 2024 nikt przy zdrowych
    > zmysłach nie dodaje obsługi grup.

    A wystarczyło pracować nad TB na Androida tak jak pracowano nad
    Firefoxem. No ale widać nie byli w stanie. I już raczej nie będą.

  • 62. Data: 2024-01-15 12:10:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Jan 2024 12:02:20 +0100, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > A wystarczyło pracować nad TB na Androida tak jak pracowano nad
    > Firefoxem. No ale widać nie byli w stanie. I już raczej nie będą.

    A dlaczego jest nacisk na to by TB *był* na Androida? Nie ma
    alternatyw?

    --
    Marek

  • 63. Data: 2024-01-15 12:30:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Czyli skąd Mozilla ma ten budżet? Czy nie od użytkowników? Przybywa ich,
    > ubywa? Zainteresowanie konkretnymi usługami jakie jest?

    Od jakich użytkowników? Główne źródło dochodu jest z umów z wyszukiwarkami,
    za ustawianie ich jako domyślne w Firefoksie. I to nawet idzie w setki
    milionów dolarów. Są też różne inne umowy. Co do zwykłych użytkowników, to
    jest usługa Firefox Private Network za $4,99 miesięcznie. Jakie jest
    zainteresowanie konkretnymi usługami, co przybywa lub ubywa, to już musisz
    sam sprawdzić. Szczególnie, że Mozilla prowadzi różne działalności i składa
    się nie tylko z samej Mozilla Foundation, ale też Mozilla Corporation i MZLA
    Technologies.

    > Ja to wiem, ale to nijak ma się do "wersji TB pod Androida". Po prostu
    > zupełnie inny program którego chce się nazwać TB. Albo i nie chce, nie
    > wiadomo jak to się skończy.

    Nie widzę powodu żeby to się miało skończyć inaczej. Zmiana powinna być
    gdzieś na wiosnę tego roku.

    > A wystarczyło pracować nad TB na Androida tak jak pracowano nad Firefoxem.
    > No ale widać nie byli w stanie. I już raczej nie będą.

    Zwyczajnie nie było takiej potrzeby. Co by Mozilla zyskała albo użytkownicy?
    Mało jest mailerów? Aktualnie Firefox jest jedyną alternatywą dla Chrome,
    więc jest sens jego rozwiajania i instalowania. A TB jest po prostu jednym z
    wielu programów pocztowych.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 64. Data: 2024-01-15 13:50:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.01.2024 o 12:10, Marek pisze:

    > A dlaczego jest nacisk na to by TB *był* na Androida? Nie ma alternatyw?

    A jaka jest przyszłość masowego nurtu?

  • 65. Data: 2024-01-15 14:16:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > prowadzi różne działalności i składa się nie tylko z samej Mozilla
    > Foundation, ale też Mozilla Corporation i MZLA Technologies.

    Użytkownicy grup dyskusyjnych dzisiaj nie finansują TB tylko jacyś
    wcześniejsi, jakieś inne usługi itp itd.

    > Nie widzę powodu żeby to się miało skończyć inaczej. Zmiana powinna być
    > gdzieś na wiosnę tego roku.

    Ja tam nie wiem jak to się skończy, ale grupy dyskusyjne nie rokują wcale.

> [...]
    > alternatywą dla Chrome, więc jest sens jego rozwiajania i instalowania.
    > A TB jest po prostu jednym z wielu programów pocztowych.

    No to mówię, że raczej grup dyskusyjnych nie będzie i taki jest sens
    szukania alternatyw.

  • 66. Data: 2024-01-15 14:49:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Użytkownicy grup dyskusyjnych dzisiaj nie finansują TB tylko jacyś
    > wcześniejsi, jakieś inne usługi itp itd.

    Użytkownicy mailowi też nie finansowali Thunderbirda. Tam samo Firefox nie
    jest finansowany przez jego użytkowników. Dlatego Mozilla utrzymuje się z
    umów partnerskich i usług, co już pisałem :)

    > Ja tam nie wiem jak to się skończy, ale grupy dyskusyjne nie rokują wcale.

    > No to mówię, że raczej grup dyskusyjnych nie będzie i taki jest sens
    > szukania alternatyw.

    Właśnie o tym piszę. Wiadomo jak się skończy, bo grupy nie są tam planowane
    i nie będzie mobilnego TB z Usenetem. Nie wiem też czy ktoś tęskni za takim
    TB. Jak potrzebuje mieć newsy w telefonie, to już dawno zainstalował sobie
    jakiś mobilny czytnik.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 67. Data: 2024-01-16 00:35:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jak potrzebuje mieć newsy w telefonie, to już dawno zainstalował sobie
    > jakiś mobilny czytnik.

    A jaki na przykład?

    Robert

  • 68. Data: 2024-01-16 11:23:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > A jaki na przykład?

    Nic nie polecę bo nie używam. Ale widzę np.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pi
    aohong.newsgroup

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 69. Data: 2024-01-16 14:46:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nic nie polecę bo nie używam. Ale widzę np.
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pi
    aohong.newsgroup

    Ja tego używam do podglądu, raczej nie piszę z tego ale z innych, które
    próbowałem, ten jest najlepszy, chociaż nie do końca pasują mi opcje,
    które tam są.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 70. Data: 2024-01-16 16:19:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 14:40:31 +0100, J.F wrote:
> [...]
    alog.datalist.org/downloads/download.html

    > Wow.
    >
    > Używam wersji 2.0.15.1 (Beta 38), i jest w zasadzie bezbłędnie,
    > a tu widzę jeszcze dwie nowsze się znalazły.

    Ha, widzę, ze nie działa tryb SSL, ani na porcie 563, ani 119.

    Ale czemu, to nie wiem.

    J.