  • 1. Data: 2012-07-10 12:06:09
    Temat: Aluminiowe nakretki na wentyle - pomoc i przestroga...
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Stuningowale za cale 5zl swoja furmanke, do alusow dokupilem aluminiowe
    nakretki na wentyle (producent przewidzial plastikowe). Teraz chce dopompowac
    kolo a te cholery ani drgna :-(

    Nie wiem z czego jest wykonany korpus wentylka ale jakis mosiadz pewnie. Jakis
    proces chemiczny polaczyl to z aluminium jak klejem...

    Oponiarz wymieni sam wentyl z korpusem i gumowa nakladka co? Nie wiem jak to
    jest rozwiazane, trzeba albo wywalic caly element (a nie sam wentyl).

    Mam jeszcze dremel to moze przeciac wzdluz i rozlupac srubokretem? A moze cos
    ala WD40 (nie mam na stanie a puszka droga :P). Pomysly?

    Cholera, przestrzegam chyba ze chinczyk daje w srodku wysciolke teflonowa czy
    plastikowa ale nie goly metal na metal.

  • 2. Data: 2012-07-10 12:26:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Lip, 12:06, "Papkin" <s...@s...net> wrote:
    > Nie wiem z czego jest wykonany korpus wentylka ale jakis mosiadz pewnie. Jakis
    > proces chemiczny polaczyl to z aluminium jak klejem...

    To raczej termicznie, tzn. zapiekły się :>

    L.

  • 3. Data: 2012-07-10 12:44:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Stuningowale za cale 5zl swoja furmanke, do alusow dokupilem aluminiowe
    > nakretki na wentyle (producent przewidzial plastikowe). Teraz chce
    > dopompowac kolo a te cholery ani drgna :-(

    Sporóbuj porządnie rozgrzać nakrętkę jakimś minipalnikiem. Często tak
    poluzowywałem.

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-10 13:00:36
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Papkin"

    > Stuningowale za cale 5zl swoja furmanke, do alusow dokupilem
    > aluminiowe nakretki na wentyle (producent przewidzial plastikowe).
    > Teraz chce dopompowac kolo a te cholery ani drgna :-(

    Zapiekły się, ponieważ aluminium skorodowało w kontakcie z miedzią

    http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78

  • 5. Data: 2012-07-10 17:12:52
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Zapiekły się, ponieważ aluminium skorodowało w kontakcie z miedzią
    >
    > http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78

    jeb#$# kitajce, nie pomyslalem o tym i teraz mam problem, palniczek nic nie
    pomogl :(

    Zostaje dremel albo oponiarz, ten element wystajacy z felgi pewnie sie latwo
    wymienia.

  • 6. Data: 2012-07-10 17:56:33
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-10 17:12, Papkin pisze:

    > jeb#$# kitajce, nie pomyslalem o tym i teraz mam problem, palniczek nic
    > nie pomogl :(
    >
    > Zostaje dremel albo oponiarz, ten element wystajacy z felgi pewnie sie
    > latwo wymienia.

    O ile najpierw zdejmie się aluminiową nakrętkę :P

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 7. Data: 2012-07-10 18:08:29
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Papkin w <news:4ffc4676$1@news.home.net.pl>:

    > ten element wystajacy z felgi pewnie sie latwo
    > wymienia.

    Całkiem łatwo, trza tylko oponę zdjąć... ;P

    <http://www.rims.net.pl/produkt/169/Wentyl-dlugi>

    --
    Tomasz Nycz

  • 8. Data: 2012-07-10 19:42:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 10 Jul 2012 17:56:33 +0200, Czeslawek
    <c...@g...pl> wrote:

    >O ile najpierw zdejmie się aluminiową nakrętkę :P

    Po co? Przetnie gumowy element, powietrze zejdzie, wymieni całość.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2012-07-10 20:45:04
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-10 12:06, Papkin pisze:
> [...]
    >
    > Mam jeszcze dremel to moze przeciac wzdluz i
    > rozlupac srubokretem? A moze cos ala WD40 (nie
    > mam na stanie a puszka droga :P). Pomysly?

    Hint. Rozpuszczony w wodzie "Kret" (ten do
    czyszczenia rur) rozpuszcza aluminium, a nie
    rusza mosiądzu.

    JK

  • 10. Data: 2012-07-10 22:39:16

    W dniu 2012-07-10 12:06, Papkin pisze:
    > Teraz chce dopompowac kolo a te cholery ani drgna :-(

    Mnie zlodzieje dwa razy wyreczyli z tego problemu, teraz juz mi zakup
    ameliniowych glupot nie w glowie. :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)