  • 1. Data: 2023-01-08 13:21:59
    Temat: Antywirus na Androida
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Macie, używacie?  A tak w ogóle czy ma to sens skoro prawie każda appka
    żąda dostępu do prawie całej zawartości telefonu? Wobec tego co ten
    antywirus miałby wykrywać?

  • 2. Data: 2023-01-08 17:24:55
    Temat: Re: Antywirus na Androida
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-08 o 13:21, trybun pisze:

    > Macie, używacie?  A tak w ogóle czy ma to sens skoro prawie każda appka
    > żąda dostępu do prawie całej zawartości telefonu? Wobec tego co ten
    > antywirus miałby wykrywać?

    O właśnie dobre pytanie.

    Ktoś mi usiłował udowadniać że apka banku na Androidzie to
    najbezpieczniejsza forma ochrony pieniędzy.

    Ja jestem uparty i trzymam się kurczowo win8.1 bez żadnych antywirusów
    (defendera też wyłączam)

    Wirusa w kompie to miałem ze 20 lat temu jak odkrywałem co to internet jest.

  • 3. Data: 2023-01-09 09:38:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2023 o 17:24, _Master_ pisze:

> [...]
    > (defendera też wyłączam)
    >
    > Wirusa w kompie to miałem ze 20 lat temu jak odkrywałem co to internet

    Z tego co wiem wirusy na telefon to zupełnie coś innego niż te na
    komputer. Jak miałby antywirus alarmować że dana apka której zmuszony
    byłem nadać szerokie uprawnienia łączy się z netem i coś tam przekazuje
    krakerowi..

    Po naprawie aby sprawdzić czy serwisant nie umieścił w telefonie
    jakiegoś syfu zainstalowałem antywirusa aby przeskanować system.
    Oczywiście nic nie wykrył ale pierwszy raz od zakupu ten telefon mi się
    samoistnie zrestartował, i to jak na razie jedyny efekt zainstalowania
    antywirusa.

  • 4. Data: 2023-01-09 13:50:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-09 o 09:38, trybun pisze:
    > i to jak na razie jedyny efekt zainstalowania antywirusa.

    Skąd wiesz?

    Ty nic nie wiesz co te apki tam robią

    A w serwisie był dlaczego?

    Może ma wgrany najnowszy soft z najnowszymi poprawkami które powodują
    kolejne problemy RESTARTY?

  • 5. Data: 2023-01-09 14:00:44
    Od: K <...@l...com>

    On 08/01/2023 12:21, trybun wrote:

    > Macie, używacie?  A tak w ogóle czy ma to sens skoro prawie każda appka
    > żąda dostępu do prawie całej zawartości telefonu? Wobec tego co ten
    > antywirus miałby wykrywać?

    Jesli masz w miare aktualnego Androida, ktory dostaje przynajmniej raz
    na dwa-trzy miesiace patcha, a do tego instalujesz apki tylko z Google
    Play to nie potrzebujesz, a juz na pewno nie byle pierwszego lepszego bo
    wiekszosc z nich nic nie robi.

  • 6. Data: 2023-01-10 20:09:16
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

> [...]
    > na dwa-trzy miesiace patcha, a do tego instalujesz apki tylko z Google
    > Play to nie potrzebujesz, a juz na pewno nie byle pierwszego lepszego bo

    Akurat! U mnie zżerał prąd i zamulał telefon. Nie dało się z żyć z tym
    antywirusem.
    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2023-01-12 09:48:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.01.2023 o 13:50, _Master_ pisze:

    > Skąd wiesz?
    >
    > Ty nic nie wiesz co te apki tam robią
    >
    > A w serwisie był dlaczego?
    >
    > Może ma wgrany najnowszy soft z najnowszymi poprawkami które powodują
    > kolejne problemy RESTARTY?

    Zdaje się ten antywirus też nie wie co te apki robią, mają
    administracyjne pozwolenie na działanie to i co ma podnosić alarm..  Nie
    blokuje także podejrzanych stron jak to maja w zwyczaju antywirusy na
    komputer. Nawet w jednym calu  nie daje poczucia bezpieczeństwa.

    Serwis zajmował się nim tylko sprzętowo.

  • 8. Data: 2023-01-12 09:49:23
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.01.2023 o 14:00, K pisze:

> [...]
    > na dwa-trzy miesiace patcha, a do tego instalujesz apki tylko z Google
    > Play to nie potrzebujesz, a juz na pewno nie byle pierwszego lepszego

    Niby w miarę aktualny, ale jakby nie patrzeć ostatnia łatka
    bezpieczeństwa jest sprzed roku. Producent udostępnił tylko jedna
    aktualizację systemu i łatki bezpieczeństwa przez dwa lata.

    AVG to nie taki pierwszy lepszy, ma super recenzje, a poza tym przez
    dłuższy czas miałem program tej firmy na kompie i sprawował się dość
    dobrze.

  • 9. Data: 2023-01-20 00:26:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2023 13:21:59 +0100, trybun <M...@j...cb> wrote:
    > Macie, używacie?  A tak w ogóle czy ma to sens skoro prawie każda
    > appka
    > żąda dostępu do prawie całej zawartości telefonu?

    Przesadzasz, nie żąda prawie każda. Trzeba też rozumieć możliwy
    zakres ewentualnego zagrożenia jeśli żąda do jakiś krytycznych
    zasobów. Jeśli żąda do storage to nie ma problemu, bo apki i tak są
    wzajemnie izolowane przez sandbox. Zwracać szczególną uwagę jedynie
    przy dostępie do SMS (odbieranie wysyłanie), dostęp do kontaktów.

    >Wobec tego co ten
    > antywirus miałby wykrywać?

    Ewenetulne sygnatury złośliwych aplikacji.

    --
    Marek