  • 11. Data: 2020-07-28 01:11:12
    Temat: Re: Aparat do wideo jakości supreme - prośba o rekomendację
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-27, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Napisz dokładnie, na czym te przewagi miałyby polegać, zwłaszcza jeżeli
    > weźmiemy aparaty dedykowane bardziej filmowcom niż fotografom, jak np.
    > Panasoniki serii GH. Mi tylko jedna przychodzi do głowy.

    Jak coś jest dedykowane bardziej filmowcom to rzecz robi się kwestią
    nazwy. A w ogólnym przypadku:

    Ergonomia w tym wygoda operowania dłuższy czas z ręki i zmiany położenia ekranu.

    Jakość nagrywania dzwięku.

    Cena, w zależności od segmentu.

    Jakość obrazu.

    Aparat jest (nadal) kompromisem z podstawową funkcją: robienie zdjęć +
    opcją robienia filmów. Trudno, aby taki kompromis był czymś bardziej
    optymalnym dla tej opcji niż dedykowane urządzenie, gdzie wszystko jest
    czy powinno być dopieszczone pod kątem robienia filmów.

    Oczywiście są aparaty, które robią lepsze filmy niż większość kamer, ale
    w tym samym zakresie cenowym, kamery MZ wygrywają bo są właśnie
    zaprojektowane w tym konkretnym celu. Będziesz więc zwykle miał większe,
    lepiej odizolowane mikrofony i opcje użycia zewnętrznych, wygodny
    uchwyt, optykę typu superzoom i wszystko zoptymalizowane pod tym kątem.
    Ponownie, nie oznacza to, że nie ma aparatów z czymś takim, ale tam
    będzie to opcja lub w droższym modelu, lub opcja w droższym modelu.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2020-07-29 15:04:04
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 27.07.2020 o 23:02, Uncle Pete pisze:

    > Być autor wątku nie ma klientów-buraków, skoro pisze o dobrym sprzęcie,
    > a nie sprzęcie robiącym wrażenie...

    Problem polega na tym, że ci nie-buraki zwracają się do profesjonalnych
    firm robiących marketing. Do (z całym szacunkiem) amatora pytającego
    jaki aparat przyzwoicie udawałby kamerę zwracają się tacy, dla których
    Panasonic to taka "mikrowela". Przynajmniej takie są realia, które
    obserwuję.
    Niemniej jednak fajnie byłoby, gdybyś miał rację :-)

    P.P.

  • 13. Data: 2020-08-18 12:46:05
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

> [...]
    > Ponownie, nie oznacza to, że nie ma aparatów z czymś takim, ale tam
    > będzie to opcja lub w droższym modelu, lub opcja w droższym modelu.

    Ja bym jeszcze dodał do powyższego, że moim subiektywnym zdaniem wszystko co
    cierpi na 'rolling shutter' nie nadaje się do kręcenia filmów, a juz na pewno
    nie profesjonalnie.
    Chodzi mi o taki efekt: https://www.youtube.com/watch?v=9c3VvsJ0X7w
    I wcale nie trzeba kręcić śmigieł i wiatraczków, wystarczy przemieszczający się
    lewo-prawo obiekt albo panorama czegokolwiek, gdzie sa pionowe linie.
    Osobiście jak mam możliwości i czas to używam do kręcenia starego aparatu z
    matryca ccd, bo 'rolling shutter' z aktualnego mojego canona powoduje, że nie da
    się filmu normalnie oglądać.
    pozdrawiam Krzysiek