  • 1. Data: 2020-06-25 14:52:10
    Temat: Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Wczoraj Olympus poinformował, że z końcem roku sprzedaje swój
    przynoszący straty dział fotograficzny inwestorowi Japan Industrial
    Partners Inc. Na razie niektórzy wzajemnie się uspokajają, niektórzy
    krzyczą w rozpaczy "to koniec!" Na Dprewiew pod tą wiadomością już ponad
    tysiąc komentarzy. JIP jest inwestorem instytucjonalnym, a nie
    branżowym, czyli co do zasady zainteresowanym przede wszystkim zyskiem
    na zainwestowanym kapitale bez przywiązani do jakiejkolwiek branży.
    Czyli to nie jest to samo, co przejęcie Pentaksa przez Ricoha czy
    przejęcie działu fotograficznego Koniki-Minolty przez Sony. Olympus
    twierdzi, że nowy właściciel zachowa potencjał badawczo-rozwojowy i
    produkcyjny, ale przecież nie od niego to zależy.

  • 2. Data: 2020-06-25 15:28:48
    Temat: Re: Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-25 o 14:52, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > twierdzi, że nowy właściciel zachowa potencjał badawczo-rozwojowy i
    > produkcyjny, ale przecież nie od niego to zależy.

    Ale z tego powodu świat coś straci czy chodzi tylko o twój sentyment do
    marki?

    Robert

  • 3. Data: 2020-06-25 15:38:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale z tego powodu świat coś straci czy chodzi tylko o twój sentyment do
    > marki?
    >
    > Robert

    Myślałem, że to ciekawa wiadomość. Chcesz przez to powiedzieć, że
    Olympus jest bezwartościowy?

  • 4. Data: 2020-06-25 16:12:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-25 o 15:38, Uncle Pete pisze:

    > Myślałem, że to ciekawa wiadomość. Chcesz przez to powiedzieć, że
    > Olympus jest bezwartościowy?

    Nie mam zdania czy to dobra marka. Pewnie tak, kiedyś mi tu polecono
    XZ-1 i byłem zadowolony. Aż się zepsuł, i jakoś do serwisu nie mogę
    dojechać, bo to co robi smartfon mi wystarcza, a nawet bardziej bo ma
    szeroki kąt.

    Robert

  • 5. Data: 2020-06-25 16:29:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > XZ-1 i byłem zadowolony. Aż się zepsuł, i jakoś do serwisu nie mogę
    > dojechać, bo to co robi smartfon mi wystarcza, a nawet bardziej bo ma

    Ty porównujesz niezłego kompakta z dość dobrym szkiełkiem do smartfona?

    Nie, to chyba niemożliwe, musiałem coś źle przeczytać ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-06-25 20:19:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > XZ-1 i byłem zadowolony. Aż się zepsuł, i jakoś do serwisu nie mogę
    > dojechać, bo to co robi smartfon mi wystarcza, a nawet bardziej bo ma

    Czyli nie jesteś więcej ich potencjalnym klientem. Olympus, jak i inni
    producenci aparatów fotograficznych, orientują się obecnie na tych, komu
    nie wystarcza smartfon. A ich siłą rzeczy jest coraz mniej. Olympus był
    bardzo innowacyjną firmą, ale nie zawsze z odpowiednio dobrymi
    strategiami marketingowymi.

  • 7. Data: 2020-06-25 20:43:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-25 o 16:29, Adam pisze:

    > Ty porównujesz niezłego kompakta z dość dobrym szkiełkiem do smartfona?
    >
    > Nie, to chyba niemożliwe, musiałem coś źle przeczytać ;)

    No to mnie zmobilizowałeś, chyba pojadę do serwisu. Może naprawią i
    porównam. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2020-06-26 08:08:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2020 15:38:54 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Myślałem, że to ciekawa wiadomość. Chcesz przez to powiedzieć, że
    > Olympus jest bezwartościowy?

    Wychodzi na to, ze tak - od wlasciciela strony :-)
    Choc za darmo chyba nie oddal.

    A od strony klienta ... czas sie zastanowic, czy chcemy w olka nadal
    inwestowac ?

    J.

  • 9. Data: 2020-06-26 21:44:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-06-26 08:08, J.F. wrote:

    > Wychodzi na to, ze tak - od wlasciciela strony :-)
    > Choc za darmo chyba nie oddal.
    >
    > A od strony klienta ... czas sie zastanowic, czy chcemy w olka nadal
    > inwestowac ?

    Podobno nawet dopłacił, żeby się pozbyć. Dział miał straty większe, niż
    cały kapitał nabywcy.

    W sprawie "inwestować w Olka". Serwis gwarancyjny raczej będzie
    utrzymany, pogwarancyjny niekoniecznie należy robić w serwisie
    autoryzowanym. Ponoć bezlusterkowce Samsunga nadal da się bez problemu
    naprawić. A Olki jakościowo były raczej dobre i obliczone na wieloletnią
    eksploatację, więc doczekają zestarzenia się moralnego. A obiektywy są
    zazwyczaj wręcz niezniszczalne. Nawet jeżeli Olek zniknie (zupełnie lub
    będzie firmował chiński no name), pozostanie przecież standard MFT.

    Mnie osobiście Olka szkoda, bo miał w swojej ofercie rzeczy, które mi
    pasowały, czasami o wiele za drogo, ale nikt inny dokładnie tego nie
    oferował.

  • 10. Data: 2020-06-29 13:54:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-06-26 08:08, J.F. wrote:

> [...]

    >utrzymany, pogwarancyjny niekoniecznie należy robić w serwisie
    >autoryzowanym. Ponoć bezlusterkowce Samsunga nadal da się bez

    Jak beda czesci, a na to bym nie liczyl.

    O ile swiat nie przejdzie na inny ...

    J.