  • 1. Data: 2017-03-12 20:25:33
    Temat: [Arduino] Biblioteka u8g2 - "sieczka" na wyświetlaczu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Próbuję uruchomić właśnie pewien projekt, wykorzystujący Arduino i
    bibliotekę graficzną u8g2 (https://github.com/olikraus/u8g2/wiki).

    Na początku próbowałem wykorzystać wyświetlacz 128x64 na sterowniku
    ST7565. Próba odpalenia "Hello World!" nie przyniosła jednak
    oczekiwanego rezultatu. Kod miał co sekundę odświeżać na ekraniku
    wspomniany napis. Z uwagi na niewielką ilość pamięci w Arduino,
    korzystałem z konfiguracji wykorzystującej stronicowanie bufora.

    Uzyskany efekt był dziwny - na ekranie pojawiła się mozaika z pikseli, a
    w miejscu z grubsza wskazywanym przez parametry podane w kodzie,
    "skakały" kawałki napisu.

    Pomyślałem, że albo szwankuje wyświetlacz, albo winę ponosi to
    stronnicowanie.

    Podłączyłem więc wyświetlacz od Nokii na PCD8544 i odpaliłem go na
    pełnym buforze. Moim oczom ukazał się dokładnie ten sam efekt.

    Sprawdziłem stronę sprzętową. Nie pomyliłem żadnej linii. Linie
    sygnałowe są buforowane przez 74LS07. Wyświetlacze są zasilane właściwym
    napięciem 3,3V.

    Ktoś ma jakiś pomysł, gdzie może leżeć przyczyna?

  • 2. Data: 2017-03-12 20:40:12
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 20:25, Atlantis pisze:
    > Próbuję uruchomić właśnie pewien projekt, wykorzystujący Arduino i
    > bibliotekę graficzną u8g2 (https://github.com/olikraus/u8g2/wiki).

    Kiedyś coś robiłem z użyciem tej biblioteki, na jakimś Kinetisie i małym
    OLEDzie. Miałem dość podobne objawy - sieczka albo obraz ściśnięty do
    kilku pikseli. Musiałem grzebać w tych najbardziej low-levelowych
    funkcjach odpowiedzialnych za wpisywanie danych do sterownika
    wyświetlacza, zdaje się że były to pliki zaczynające swoją nazwę od
    "u8g_dev"

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2017-03-13 20:15:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 20:40, Jakub Rakus pisze:

    > Kiedyś coś robiłem z użyciem tej biblioteki, na jakimś Kinetisie i małym
    > OLEDzie. Miałem dość podobne objawy - sieczka albo obraz ściśnięty do
    > kilku pikseli. Musiałem grzebać w tych najbardziej low-levelowych

    Wielkie dzięki. Tym razem jednak problem okazał się mieć trywialną,
    sprzętową przyczynę w postaci zbyt długiej tasiemki łączącej płytę
    główną z modułem wyświetlacza. ;)

  • 4. Data: 2017-03-14 08:00:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Mar 2017 20:15:55 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Wielkie dzięki. Tym razem jednak problem okazał się mieć trywialną,
    > sprzętową przyczynę w postaci zbyt długiej tasiemki łączącej płytę
    > główną z modułem wyświetlacza. ;)

    Ile metrów było? Jaki rodzaj interfejsu?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-03-14 08:29:47
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Mar 2017 20:15:55 +0100, Atlantis napisał(a):

    [ciach]
    > Wielkie dzięki. Tym razem jednak problem okazał się mieć trywialną,
    > sprzętową przyczynę w postaci zbyt długiej tasiemki łączącej płytę
    > główną z modułem wyświetlacza. ;)

    A tak z ciekawości spytam. Za długa to ile cm.?

    Bo(o)t manager