  • 41. Data: 2023-02-23 06:48:48
    Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 22 lutego 2023 o 14:48:43 UTC-6 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > W dniu 22.02.2023 o 20:38, ptoki (ptoki) pisze:
    > [...]
    > Hmm, jak ja sobie sam robię AI to mnie ta kurwa wyręcza w temacie i nie
    > jest to badziew :] Kilka zrobiłem i są zajebiste :)

    Ale to jest AI takie "uczone" i nie wiadomo jak mysli czy jednak napisana automatyka
    w oparciu o jakies algorytmy ktore wiesz jak sie maja zachowywac?

    > Ostatnio z "prostownikami" kupnymi. Kupiłem 5 sztuk/różne. Żodyn, żodyn
    > nie spełnił moich wymagań...i odesłałem (SMART/Allegro) wszystkie "do
    > pizdy" czaję się jeszcze nad jakimś chińczykiem :
    > https://allegro.pl/oferta/prostownik-automatyczny-z-
    funkcja-naprawy-12v-24v-13077093727

    > W międzyczasie odpierdoliłem pajęczynę w postaci transformatorowego
    > prostownika z kondziem 4700mikro/50V + sterownik solara PWM za 30zł/10A
    > i działa zajebiście :) Polecam. Warunkiem jest kolejność podłączeń, że
    > najpierw podpinamy AKU a potem 230V...ale to prosta wykładnia :)
    >
    > Wieczna exstaza :)

    Jak dziala to dziala, wazne ze wiadomo czemu :)
    Bo wiesz, wiekszy problem od "nie dziala i nie wiadomo czemu" jest kiedy "dziala ale
    nie wiadomo czemu"

  • 42. Data: 2023-02-23 12:00:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.02.2023 o 06:42, ptoki (ptoki) pisze:
    '[...]
    > To tez mam na tapecie. i pewnie bym nie cudowal gdyby nie fakt ze te problemy to
    takie epizodyczne sa.
    > dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
    >
    > Feler z podtrzymywaniem jest taki ze sie nie dowiem ze aku pada i jednak trza kabel
    podpinac po jezdzie...

    Bo problem może wynikać właśnie z niskich temperatur, gdzie drastycznie
    spada pojemność akumulatora i zbyt mocno obciążonego akumulatora zimnym
    silnikiem. U siebie też zaobserwowałem taki efekt obciążenia
    silnika...zmianą oleju silnikowego. Dokąd jeździłem na syntetyku,
    wszystko było OK podczas -10C. Mechanik się porządził i wlał mi
    pólsyntetyk do diesla i zaczęły się schody i przy -10C silnik z powodu
    gęstego oleju, nie odpalał (za małe ciśnnienie na pompie wtryskowej).

    Wracając jednak do akumulatora, w warunkach dużego mrozu, szybko mu się
    kończy życie i tutaj szukałbym przyczyny. Dawniej w Polsce, brało się
    akumulatory na noc do domu. W Suwałkach podobno jeszcze tak robią :)

    Przy -30C akumulator może nie mieć nawet 50% pojemności a źródła podają,
    że to temperatura "śmierci" dla akumulatora tego typu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 43. Data: 2023-02-23 12:03:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Przy -30C akumulator może nie mieć nawet 50% pojemności a źródła podają,
    > że to temperatura "śmierci" dla akumulatora tego typu.

    Nawet przedobrzyłem :D

    https://www.akumulator.pl/wp-content/uploads/2021/02
    /Twoje-imi%C4%99-1010x500.png

    https://www.akumulator.pl/artykuly/akumulator-i-uboc
    zne-skutki-mrozu/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-02-23 15:30:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 23.02.2023 o 06:46, ptoki (ptoki) pisze:

    > bo ds1820 tez podaje z dokladnoscia do chyba 2 miejsca po przecinku ale to tylko
    taka sciema bo wartosci zmieniaja sie co chyba 03 stopnia czy cos...

    Rozdzielczość != Dokładność

    P.P.

  • 45. Data: 2023-02-23 16:44:05
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    ptoki (ptoki) napisał(a):

    > dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
    >
    > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc

    Wg. internetów przy tej temp. ma 20% pojemności względem 100% w temp. +25*C.
    Widać niektórym jonom nogi przymarzają do elektrod i nie mają siły biegać.

  • 46. Data: 2023-02-23 22:25:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 lutego 2023 o 06:42:58 UTC+1 ptoki (ptoki) napisał(a):
> [...]
    tylko 6-8. I pare razy pokrecic i dzwonimy po pomoc...

> [...]
    > dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
    >
    > Feler z podtrzymywaniem jest taki ze sie nie dowiem ze aku pada i jednak trza kabel
    Gdzie za kare nieboraku żyjesz że takie temperatury są.

  • 47. Data: 2023-02-24 18:29:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Feb 2023 12:03:24 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Nawet przedobrzyłem :D
    > https://www.akumulator.pl/wp-content/uploads/2021/02
    /Twoje-imi%C4%99-1010x500.png
    Uważaj bo tu "energia" a nie pojemnosć.

    > https://www.akumulator.pl/artykuly/akumulator-i-uboc
    zne-skutki-mrozu/

    Jesli chodzi o pojemnosc, to ponoc tez spada, ale ja bardzo jestem
    ciekaw, dlaczego.

    Jony przymarzają? Chyba nie.

    Moze to pojemnosc mierzona "az do spadku do 1.8V/ogniwo, przy prądzie
    C/10"?

    J.

  • 48. Data: 2023-02-24 19:29:48
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 24 lutego 2023 o 11:29:25 UTC-6 J.F napisał(a):

> [...]
    > ciekaw, dlaczego.
    >
    > Jony przymarzają? Chyba nie.
    >
    > Moze to pojemnosc mierzona "az do spadku do 1.8V/ogniwo, przy prądzie

    Ale ta energia/pojemnosc spada i nie wraca po ogrzaniu czy jak temperatura sie
    podnosi to akumulator wraca do swojego poprzedniego stanu?

    Zawsze mi sie wydawalo ze jak zimno to jony sie leniwe robia i dlatego prad spada.
    A pojemnosc powiazana bo jak jony maja trudniej sie przemiescic w gestym/zamarznietym
    elektrolicie to i opor wzrasta itd.

  • 49. Data: 2023-02-24 19:57:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-24 o 19:29, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    > A pojemnosc powiazana bo jak jony maja trudniej sie przemiescic w
    gestym/zamarznietym elektrolicie to i opor wzrasta itd.
    Można temu częściowo zapobiec ale to już ingerencja w auto, równolegle
    do akumulatora dodać baterię kondensatorów super cap, one mają duży prąd
    pracy i są niewrażliwe na spadki tempertury, przy rozruchu dadzą
    odpowiedniego 'kopa' i zmniejszą spadek napięcia co ułatwi start silnika.
    Są gotowe zestawy i filmy gdzie taki zestaw sam odpala silnik bez
    akumulatora ale tak bym nie ryzykował.
    Tu taki przykładowy ale wg mnie za mała pojemność
    https://pl.aliexpress.com/item/1005002002421090.html

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2023-02-25 22:49:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tt7h1a$1ems1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg pisze tak:

> [...]
    > mu się kończy życie i tutaj szukałbym przyczyny. Dawniej w Polsce,
    > brało się akumulatory na noc do domu. W Suwałkach podobno jeszcze

    W Braniewie i Kętrzynie jeszcze tak robią bo lepiej podźwigać niż nie
    zapalić. Większy problem od dźwigania jest otworzyć maskę (dlatego
    mam klemy w nogach pasażera) lub drzwi jeśli jakiś debil postawi blisko
    a potem miesiąc nie jeździ tylko woła taxi.

    Fajnie tam musi być, sroga przyroda ale na plus mało bydła na 1km2.

    --
    Piter