  • 1. Data: 2022-05-07 13:20:37
    Temat: Astra 2008, diesel, silnik 1,3 (?)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Gdzie w tym aucie jest czujnik przeciwwstrząsowy?

    Znajomej kręci silnik żwawo, ale w ogóle nie próbuje nawet odpalić.
    Co najwyżej mogę sprawdzić ten czujnik, bo resztę raczej popsuję niż naprawię
    :)

  • 2. Data: 2022-05-09 11:42:54
    Temat: Re: Astra 2008, diesel, silnik 1,3 (?)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2022 13:20:37 +0200, r...@k...pl wrote:
> [...]
    >
    > Znajomej kręci silnik żwawo, ale w ogóle nie próbuje nawet odpalić.
    > Co najwyżej mogę sprawdzić ten czujnik, bo resztę raczej popsuję niż naprawię

    Immobilizer popatrz. Tzn czy nie ma jakiegos symbolu, ze blokuje.

    Sprawdzic czy paliwo dochodzi, wtryskiwacze otwiera, iskra iskrzy ...
    no i czy paliwo jest :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-05-09 12:54:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/05/2022 12:20, r...@k...pl wrote:
> [...]
    >
    > Znajomej kręci silnik żwawo, ale w ogóle nie próbuje nawet odpalić.
    > Co najwyżej mogę sprawdzić ten czujnik, bo resztę raczej popsuję niż naprawię

    Ale chyba po 2003 przestali montowac mechaniczne wlaczniki i teraz
    zajmuje sie tym sterownik. Prowales przeczytac bledy jakims domowym
    czytnikiem, a jak nic nie ma to sciagnac kogos z techem2?

  • 4. Data: 2022-05-09 12:56:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/05/2022 10:42, J.F wrote:

    > Immobilizer popatrz. Tzn czy nie ma jakiegos symbolu, ze blokuje.
    >
    > Sprawdzic czy paliwo dochodzi, wtryskiwacze otwiera, iskra iskrzy ...
    > no i czy paliwo jest :-)
    >
    > J.

    w dizlu to troche bardziej skomplikowane ;)

  • 5. Data: 2022-05-09 13:35:02
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 11:42, J.F pisze:

    > Immobilizer popatrz. Tzn czy nie ma jakiegos symbolu, ze blokuje.
    >
    > Sprawdzic czy paliwo dochodzi, wtryskiwacze otwiera, iskra iskrzy ...
    > no i czy paliwo jest :-)
    >
    > J.

    Dwaj specjaliści; jeden szukał w dizlu iskry na świecach, drugi -
    czujnika przeciwwstrząsowego :-)

    Jesli myślisz o czujniku spalania detonacyjnego - to nie ma on wpływu na
    rozruch.
    Czujnik halla (czujnik prędkości i położenia wału / wałka / czegotam
    jeszcze) - już tak ;-)

    Daj mechanikowi, jak masz własnie takie pojęcie o technice samochodowej;
    taniej Cię wyjdzie, niz nauka na błędach ;)

  • 6. Data: 2022-05-09 14:07:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 13:35:02 +0200, scobowski wrote:

    > Dwaj specjaliści; jeden szukał w dizlu iskry na świecach, drugi -
    > czujnika przeciwwstrząsowego :-)

    O iskrze sluszna uwaga - gdzies mi ten diesel umknal.

    Tak czy inaczej - albo sie wzywa ADAC, albo lawete, albo cos tam
    szuka, bo nowoczesne pojazdy sa skomplikowane :-(

    > Jesli myślisz o czujniku spalania detonacyjnego - to nie ma on wpływu na
    > rozruch.

    Kolega mial raczej na mysli jakis powypadkowy - zeby odciac paliwo
    od byc moze zniszczonego silnika. W dieslach takiego nie trzeba?

> [...]
    >
    > Daj mechanikowi, jak masz własnie takie pojęcie o technice samochodowej;
    > taniej Cię wyjdzie, niz nauka na błędach ;)

    Nawet jak znajdzie, to naprawic na parkingu moze byc trudno.

    J.

  • 7. Data: 2022-05-09 14:29:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/05/2022 12:35, scobowski wrote:

> [...]
    >
    > Daj mechanikowi, jak masz własnie takie pojęcie o technice samochodowej;
    > taniej Cię wyjdzie, niz nauka na błędach ;)

    Nie, on myslal o czujniku ktory odcina doplyw paliwa przy wypadku.
    Kiedys byly mechaniczne, a teraz to loguje sterownik, ktory trzeba
    wyzerowac po strzale. Tak jak czujnik poduszek loguje ich wystrzal i
    nawet jak je wymienisz to dalej beda swiecic na desce.

  • 8. Data: 2022-05-09 15:31:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 May 2022 11:54:55 +0100, w <t5aru0$485$1$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > Ale chyba po 2003 przestali montowac mechaniczne wlaczniki i teraz
    > zajmuje sie tym sterownik. Prowales przeczytac bledy jakims domowym
    > czytnikiem, a jak nic nie ma to sciagnac kogos z techem2?

    Auto już pojechało do serwisu na lawecie :)

    Sądziłem, że dalej są mechaniczne, bo widziałem akcję w "Uwaga usterka" w TV
    :))

  • 9. Data: 2022-05-09 17:52:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/05/2022 14:31, r...@k...pl wrote:

    > Auto już pojechało do serwisu na lawecie :)
    >
    > Sądziłem, że dalej są mechaniczne, bo widziałem akcję w "Uwaga usterka" w TV
    > :))

    To pewnie byl jakis francuski smietnik sprzed 2003 roku ;) Informuj nas
    na biezaco co z ta Astra.