  • 1. Data: 2022-05-09 22:02:58
    Temat: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Hej,

    Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.

    Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście eksploatację.
    Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to jeszcze raz to
    oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za przekroczenie o 69.
    Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie zakwestionuję metrologii
    policyjnej. Ale zostawmy to.

    Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
    dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki. Jestem
    takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę, emeryturę a
    teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)

    Przejazd był taki se. Jechałem pierwszą klasą (! 77zł !), ale w wagonie
    retro. Nie było stolików i gniazdek do podłączenia laptopów :-)

    Nie było też wagonu restauracyjnego. Wózek tylko przejechał z kawą i
    słodyczami.

    130km/h, coś 580km, to daje mimo wszystko porównywalny do samochodu czas.

    No ale nie wyemitowałem CO2, jakby to CO2 było największym zmartwieniem.
    Se na bilecie można przeczytać że 3x mniej niż samochód i 8x niż samolot.

    Zamawiając bilet oczywiście trafiłem na codzienną niedostępność serwisu
    HAFAS między 23:45 a 0:30. Ze 30 lat już jest taka przerwa.

    Tak se piszę byście sobie ewentualnie te samochody spalinowe sprzedali
    albo zatrzymali, jak nie możecie bez nich żyć... :-)

  • 2. Data: 2022-05-09 22:52:54
    Temat: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 09.05.2022 o 22:02, ii pisze:

    > Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.

    Nie ta grupa. Pisz na p.m.kolej kretynku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-05-10 00:46:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:

> [...]
    > takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę, emeryturę a
    > teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)

    Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe społeczeństwo,
    jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest obłożone opłatą
    drogową (na asfaltozę).

  • 4. Data: 2022-05-10 08:43:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    Tuesday, May 10, 2022, 12:46:48 AM, you wrote:

    [...]

    > Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe społeczeństwo,
    > jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest obłożone opłatą
    > drogową (na asfaltozę).

    Paliwo do samochodów za to nie jest? Krótko: pierdolisz od rzeczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-05-10 09:33:05
    Od: Piotr <c...@g...com>

    > Hello Poldek,
    >
    > Tuesday, May 10, 2022, 12:46:48 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Paliwo do samochodów za to nie jest? Krótko: pierdolisz od rzeczy.

    Jest bo z tego korzystają więc sensownie.

    Avast.

  • 6. Data: 2022-05-10 10:11:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 22:02:58 +0200, ii wrote:
> [...]

    > Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
    > dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.

    Ja widac my placimy, ale ty tez placisz :-)
    Przyda nam sie na starosc :-)

    A kolej ... zalezy od trasy.
    Np Wroclaw-Piotrkow Trybunalski.
    Niby po drodze do Warszawy, ale nie dla PKP.

    Czas przejazdu od 2:57 do 5:30. No dobra, niech bedzie 3h.
    Jakbym jechal do PT, to jeszcze znosnie. Ale jak jade do jakiejs wsi
    obok, i ze wsi obok ... to robi sie znacznie dluzej i drozej.
    A jak trzeba w pare osob pojechac, czy z drobnymi bagazami ...

    > Przejazd był taki se. Jechałem pierwszą klasą (! 77zł !), ale w wagonie
    > retro. Nie było stolików i gniazdek do podłączenia laptopów :-)

    Jak to mowia - odpoczynek, chyba ze cie okradna, lub czas zmarnowany
    :-)

    > Nie było też wagonu restauracyjnego. Wózek tylko przejechał z kawą i
    > słodyczami.
    >
    > 130km/h, coś 580km, to daje mimo wszystko porównywalny do samochodu czas.

    No widzisz - a w/w trasa to 220km samochodem, lub 250km ale w calosci
    s-kami i autostradami.

    Widze, ze moj ulobiony przyklad powraca.
    Wroclaw - Szklarska Poręba. 125km. 3h koleja.
    Postep, bo kiedys bylo 5h. Ale potem byly chyba 2h - widac komus
    przeszkadzalo :-(

    No i nie pojade na narty pociagiem.

    Ale np do Czestochowy - pociag szybszy.

    > No ale nie wyemitowałem CO2, jakby to CO2 było największym zmartwieniem.
    > Se na bilecie można przeczytać że 3x mniej niż samochód i 8x niż samolot.

    Taa, ciekawe ile w tym prawdy.
    Ciezkie te pociagi, no ale jak wypelnione, to moze i mało na pasazera
    wychodzi.

    A prad masz skad? Tu nie Norwegia :-)

    A elekryczne mozemy miec ?

    J.

  • 7. Data: 2022-05-10 10:20:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 10, 2022, 9:33:05 AM, you wrote:

    > Jest bo z tego korzystają więc sensownie.

    To po co to pieprzenie o sponsorowaniu przez całe społeczeństwo? Jaki
    odsetek ,,całego społeczeństwa" NIE korzysta nigdy z dróg? I czy jest
    to odsetek płacący podatki?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-05-10 11:04:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/05/2022 21:02, ii wrote:
> [...]
    > takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę, emeryturę a
    > teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)

    Blad, poki co Polska placi do kasy mniej niz z niej bierze, a do tego to
    tez dotyczy ciebie.

  • 9. Data: 2022-05-10 11:08:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:

    > Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe społeczeństwo,
    > jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest obłożone opłatą
    > drogową (na asfaltozę).

    Co chcesz przez to powiedzieć?

  • 10. Data: 2022-05-10 11:48:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.05.2022 o 10:11, J.F pisze:

    > Ja widac my placimy, ale ty tez placisz :-)

    Jeżeli płacę mniej niż to kosztuje to raczej reszta na to składa się.
    Chyba nie wierzysz, że przewiezienie mnie kosztowało zaledwie 77zł.

    > Przyda nam sie na starosc :-)

    Na starość to twoja rodzina będzie szukała dla Ciebie domu opieki i
    finansowania na niego. I oczywiście nikt nie będzie chciał dać. Po to
    teraz płacisz ZUSy by pieniądze rozdać. Półtoramiliardowy fundusz
    cukrowy rozszedł się.

> [...]
    > obok, i ze wsi obok ... to robi sie znacznie dluzej i drozej.
    > A jak trzeba w pare osob pojechac, czy z drobnymi bagazami ...

    Miałem sam jechać.

    Nie zabrałem:
    - lewarka i kluczy do zmiany kół w Twizy, ale mi sąsiad pożyczył
    - stolika do sprytnego przeorganizowania salonu, który w garażu najpierw
    stał, potem zawiozłem na próbę na drugą stronę a wychodzi, że właśnie tu
    ma sens
    - elektronicznych pierdółek do rozwoju, w plecaku mi się to wszystko nie
    mieści już

    Jak będę wracał to nie przewiozę:
    - innego stolika którego sensowność ostatnio przedyskutowałem
    - kompa z UPS, którego nie zdążyłem ostatnio przygotować a mi zalega
    tutaj i tam miałby miejsce w biurku

    Ale wiesz ... ja tego nie muszę wozić tylko chcę. Tak se po prostu
    ubzdurałem, że takie życie mnie kręci. Nie muszę w tym trwać.

    > Jak to mowia - odpoczynek, chyba ze cie okradna, lub czas zmarnowany
    > :-)

    Pierwsza godzina jest ok, przy drugiej zaczynasz się nudzić, przy
    trzeciej masz poważny kryzys, przy czwartej zaczynasz przyzwyczajać się,
    przy piątej ...

    > No widzisz - a w/w trasa to 220km samochodem, lub 250km ale w calosci
    > s-kami i autostradami.

    Nawet jak masz całą trasę szybką to musisz zatrzymać się na obiad.
    Oceniam godzina. A w pociągu możesz sobie jeść kiedy jedzie. No chyba,
    że nie ma wagonu restauracyjnego, wtedy odchudzacz się.

> [...]
    > Wroclaw - Szklarska Poręba. 125km. 3h koleja.
    > Postep, bo kiedys bylo 5h. Ale potem byly chyba 2h - widac komus

    Jak to nie? Właśnie pojedziesz. O ile tam jest pociąg. Poza tym po co na
    nartach jeździć. Łyżwy se kup :-)

    > Ale np do Czestochowy - pociag szybszy.

    > Taa, ciekawe ile w tym prawdy.
    > Ciezkie te pociagi, no ale jak wypelnione, to moze i mało na pasazera
    > wychodzi.

    Jakby były wypełnione to by Wars był.

    > A prad masz skad? Tu nie Norwegia :-)

    Z gniazdka :-)