  • 1. Data: 2010-02-10 09:38:52
    Temat: Automat + GAZ
    Od: komar <k...@1...cc>

    Witam,
    borykam się z takim problemem:
    Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z ASB. Na gazie

    wystepuje w nim taki problem:
    gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie D) i musze
    ruszyć,
    czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie (lub prawie gaśnie, obroty na
    chwilę
    zaraz po wciśnięciu gazu spadają prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty

    biegu jałowego oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się
    na
    850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia hamulca (auto
    musi
    się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie zdarzyło mi się już zdusić silnik
    gdy
    skrzynia była w trybie D lub R, pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość?
    Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da
    się
    tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.

    Czym mogą być spowodowane takie objawy?

    komar

  • 2. Data: 2010-02-10 10:19:22
    Temat: Re: Automat + GAZ
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    komar pisze:

    > pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na
    > gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
    > tego zgrać z komputerem.

    To moze niech odda pieniadze i ja zlikwiduje ? a ty poszukasz innego ?

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 3. Data: 2010-02-10 10:29:43
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    Nie powinno być absolutnie żadnych problemów przy współpracy gazu i automatu.
    Najprawdopodobniej to zła z regulacja, ew. zbyt mała wydajność instalacji.
    Najlepiej zapytaj tu: http://lpg-forum.pl/index.php powinieneś uzyskać
    fachową informację.

    --
    pzdr
    LETki

  • 4. Data: 2010-02-10 13:07:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
    wystukał:

> [...]
    > gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
    > tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.

    sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika
    w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto
    zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora
    TTTM :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2010-02-11 11:26:42
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze:
> [...]
    > w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto
    > zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora

    dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

    A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik?
    Na benzynie w trasie chodzę do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie
    18-20 w mieście, trochę dużo.

  • 6. Data: 2010-02-11 14:52:28
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On 11 Lut, 11:26, komar <k...@1...cc> wrote:

    > dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

    Kolego,
    nie Ty jesteś od diagnozy tylko partacz-gaziarz. Jedź do niego z
    żądaniem naprawy auta a jak nie umie to wydobądź pisemną zgodę, że
    pojedziesz do innego warsztatu, który naprawi/poprawi a kosztami
    obciąży papraka. Ja tak zrobiłem kilka lat temu i gaziarz najpierw
    psioczył na samochód, potem na instalację a w końcu podpisał (i pokrył
    koszty naprawy u innego mechanika). Druga firma potrzebowała niewiele
    czasu (kilka h) na diagnozę, wskazanie błędów instalacji i
    doprowadzenia auta do zadowalającego stanu. Gaziarz zapłacił bez
    protestu po przejażdżce i obserwacji jak zachowuje się samochód po
    dobrym zagazowaniu..

    Pozdrawiam,
    Maniek
    Lexus LS400

  • 7. Data: 2010-02-11 15:00:21
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Mariusz_Maniek pisze:
    > Kolego,
    > nie Ty jesteś od diagnozy tylko partacz-gaziarz.

    Dokładnie niech ciśnie dziada jak nie umie to niech się nie zabiera za
    takie rzeczy.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-02-11 16:25:01
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    komar pisze:

    > dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.

    To nie sa przewody i nie pomoze...

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 9. Data: 2010-02-11 21:07:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 11:26:42 +0100, osobnik zwany komar
    wystukał:

    > A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzę
    > do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w
    > mieście, trochę dużo.

    no tak to ciągnie. Tylko moje autko było cięższe bo to porządny
    amerykański VAN made in Japan :)

  • 10. Data: 2010-02-14 23:12:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości

    > Czym mogą być spowodowane takie objawy?

    Zle ustawiona instalacja gazowa.
    Niech sprobuje poprawic mape wtryskow recznie wzbogacaja lub zubozajac. Moze
    bedzie potrzebne rozwiercenie dyszy i zmniejszenie cisnienia na reduktorze
    (raczej malo prawdopodobne w druga strone) - to wyglada na niewyrabiajace
    wtryskiwacze i bardzo krotkie czasy wtryskow na wolnych. Ewentualnie
    wymiana wtryskiwaczy na szybsze. Powodem moga byc rowniez zle zmontowane
    dysze podajace gaz. W starszych instalacjach I i II gen byly czasami
    potrzebne specjalne uklady do pilnowania wolnych obrotow, ale nie slyszalem
    aby byly potrzebne w ukladach IV generacji.

    --
    Picasso