  • 1. Data: 2019-09-30 05:44:48
    Temat: Automatyka domowa - coś z aliexpress?
    Od: k...@g...com

    Nie bardzo wiem jak ugryźć ten temat. Upraszczając - lampka nad łóżkiem, którą chcę
    sterować przełącznikami po obu stronach łóżka. Dotąd prosto - 2 przełączniki,
    instalacja "korytarzowa". Natomiast wymyśliłem że super byłoby jeszcze przełączać tą
    lampe zdalnie z wejścia do pokoju, czyli bezprzewodowo. No i tutaj widzę różne
    rozwiązania od druciarstwa po profesjonalne "home automation" :)
    1) przełączniki przy łóżku monostabilne i (nie wiem jak to się nazywa - zwłaszcza po
    angielsku) rodzaj przekaźnika przełącznego stosowany w takich instalacjach. Często
    widuje to zwłaszcza w hotelach. Pod jakim hasłem tego szukać? Część bezprzewodowa
    'pro' albo jakoś dorobiona na sprzęcie z aliexpress, nadajnik + odbiornik 433MHz
    (albo 315MHz - gdzie się stosuje?) np. taki jak niżej.
    https://www.aliexpress.com/item/32987328077.html?spm
    =a2g0s.8937460.0.0.53fd2e0eHAWylq

    2) jakieś większe druciarstwo ale w sumie prościej - podobny odbiornik z Ali ale żeby
    dodatkowo miał wejście przełączne z przycisków. Tylko że takiego nie mogę znaleźć
    póki co.

    Macie jakieś doświadczenia?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-09-30 07:00:39
    Temat: Re: Automatyka domowa - coś z aliexpress?
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-09-30 o 05:44, k...@g...com pisze:
> [...]
    żeby dodatkowo miał wejście przełączne z przycisków. Tylko że takiego nie mogę

    Czy instalacja już jest i musi być bezprzewodowo?
    Jeśli nie to wystarczy jeden przełącznik krzyżowy i wtedy wszystko bez
    radia się obędzie.
    Krzyżowych możesz dowolną ilość dołożyć i wystarczy Ci do tego 3 żyły na
    jeden punkt świetlny.
    Jeśli się nie da zastosować krzyżowego to automatykę najlepiej wpiąć z
    wyjściami przekaźnikowymi o układzie krzyżowego.
    Nawet gdy radio zawiedzie zawsze włączniki działają w przeciwieństwie do
    układu z przyciskami monostabilnymi "dzwonkowymi" gdzie uszkodzenie
    automatu powoduje brak możliwości zapalenie światła...

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2019-09-30 07:11:13
    Od: k...@g...com

    On Sunday, September 29, 2019 at 10:00:41 PM UTC-7, jacek wrote:
    > Czy instalacja już jest i musi być bezprzewodowo?

    No właśnie jest, włączniki są daleko (ten oddalony - ma być przy wejściu do pokoju w
    grupie włączników), dodatkowo lampa ma być w tzw. wezgłowiu łóżka które dołączę do
    zwykłego gniazdka. Też bym wolał pasywnie, ale nie da się okablować.

    P.

  • 4. Data: 2019-09-30 07:38:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    żeby dodatkowo miał wejście przełączne z przycisków. Tylko że takiego nie mogę

    Jeżeli robisz nową instalację, wystarczy z puszki do której schodzą się
    zasilanie i przewód lampy, wyprowadzić trzy żyłowy przewód przechodzący
    kolejno poprzez puszki gdzie chcesz mieć łączniki. W dwóch końcowych
    puszkach montuje się łączniki schodowe, a pomiędzy nimi możesz
    zamontować dowolną ilość łączników krzyżowych.

    Jeżeli natomiast instalacja już jest zrobiona to możesz dołożyć
    sterowanie radiowe.

    https://ezamel.pl/rop-02,bezprzewodowy-odbiornik-dop
    uszkowy-2-kanalowy-5a-1250w-230v-ac-zamel-exta-free-
    zamel

    Moduł ten obsługuje 2 obwody lamp. Przewodowo podłącza się łączniki
    dzwonkowe (monostabilne), które po każdym naciśnięciu załączają i
    wyłączają na przemian dany obwód.

    Do odbiornika można zaprogramować dodatkowe łączniki bezprzewodowe np.
    takie:

    https://ezamel.pl/rnk-04,bezprzewodowy-nadajnik-klaw
    iszowy-4-kanalowy-2-klawiszowy-natynkowy-w-kolorze-e
    cru-zamel-exta-free-zamel

    Łącznik taki może obsługiwać 4 kanały czyli np. 2 ww odbiorniki. Każdy
    kanał można dowolnie skonfigurować czy ma działać typu załącz-wyłącz czy
    też czasowo.

    Oprócz tego są w ofercie Zamelu piloty 2, 4 i 8 kanałowe, czujniki
    ruchu, czujniki temperatury, bramka internetowa umożliwiająca sterowanie
    obwodami z telefonu komórkowego czy komputera itd.

  • 5. Data: 2019-09-30 08:14:35
    Od: k...@g...com

    On Sunday, September 29, 2019 at 10:38:12 PM UTC-7, Uzytkownik wrote:
    > Jeżeli natomiast instalacja już jest zrobiona to możesz dołożyć
    > sterowanie radiowe.

    Oferta Zamelu jest arcyciekawa! Potrzebuję co prawda tylko jeden kanał, ale ROP-01
    nie ma wejścia lokalnego, więc niech będzie...
    Do tego nadajnik RNP-01 lub -02 (bateryjny), bo przyciski mam w grupie i muszą
    pasować wizualnie:
    https://ezamel.pl/rnp-02,bezprzewodowy-nadajnik-dopu
    szkowy-4-kanalowy-podtynkowy--zamel-exta-free-zamel

    Całość za 160zł - rozsądnie, jak za "czyste" rozwiązanie zamiast skręcania chińskich
    płytek w puszce...

    Natomiast, jest jeszcze jedno utrudnienie - to musi działać na 120V (USA). O ile
    nadajnik z Zamela mogę wziąć bateryjny, to odbiornik jest na 230. Jeśli siedzi tam
    współczesna przetwornica, to chyba nie powinno być problemu? Natomiast dokumentacja
    nie podaje zakresu, jedynie znamionowe 230.

    P.

  • 6. Data: 2019-09-30 13:34:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    Szukaj pod hasłem Sonoff

  • 7. Data: 2019-09-30 13:47:35
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-30 o 05:44, k...@g...com pisze:
    > lampka nad łóżkiem, którą chcę sterować

    A gmerałeś na Alledrogo? Zerknij w całą ofertę Inter-Pro-Outlet, mają
    sporo rozwiązań tej klasy problemów.
    https://allegro.pl/oferta/outlet-gniazdo-zewnetrzne-
    funkcja-sciemniania-orno-8083086275?snapshot=MjAxOS0
    wNy0yM1QwNDoxNzowOS4xMDhaO2J1eWVyOzk5OGUxZjRhNDcyOTk
    zYjE5YzkxOTJlNWMyYTAyN2U3MzllZmNmZmE3NDBjZWE2NGE4OTB
    hYzU2M2RlYTQ0M2U%3D
    - jest i "wewnętrzne" (bez klapki) też po 2 dychy. Były, ale już chyba
    nie ma, takie bez ściemniania, o połowe tańsze, już z pilotem w komplecie.
    Do tego albo to:
    https://allegro.pl/oferta/outlet-pilot-2-kanalowy-or
    no-smart-living-orno-8083159766?snapshot=MjAxOS0wNy0
    yM1QwNDoxNzowOC44NjlaO2J1eWVyOzI2OTIyOTc2N2JkMzY0MzE
    1YWQ5MjZiNDU3YzllMTE3NDIwMjQ4ODlhODIxNDJjMzE4ZDg2ODl
    jMzVlM2VlMjA%3D

    - 20 zeta, albo inny pilot, spytaj ich!

  • 8. Data: 2019-09-30 13:53:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-30 o 13:47, JaNus pisze:
    > Zerknij w całą ofertę Inter-Pro-Outlet

    Jeśli zdecydujesz się na zakup tam, to uwaga: oni handlują w sporej
    mierze sprzętem używanym, może nie być w 100% sprawny, więc go
    natychmiast gruntownie trzeba przetestować, żeby ewentualnie zdążyć na
    14-dniowy termin zwrotu.
    Mi np. dostał się pilot, który zżerał baterię w jakieś 36 godzin, a w
    detalu stała taka po 9,99 - reklamowałem, uwzględnili.

  • 9. Data: 2019-10-01 08:30:51
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    żeby dodatkowo miał wejście przełączne z przycisków. Tylko że takiego nie mogę

    Nie chce mi się sprawdzać ale IKEA ma w sprzedaży wyłączniki
    bezprzewodowe do swoich lampek ledowych które paruje się z zasilaczem
    coś jak BT (może to nawet jest BT)

  • 10. Data: 2019-10-01 08:40:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-10-01 o 08:30, Roman Rogóż pisze:
    > paruje się z zasilaczem coś jak BT (może to nawet jest BT)

    Nie wiem jak te, które masz na myśli, ale polecane przeze mnie
    wyłączniki z pilotem firmy ORNO chodzą na jakichś czterysta z hakiem
    MHz, więc to nie BT. W firmie Inter-Pro-Outlet mają też wyłączniki na
    podczerwień, ale wtedy pilot musi być "widziany" przez urządzenie. Tedy
    radiowe są znacznie lepsze.
    Parowanie ma służyć temu, abyś wbrew swej intencji wyłącznikiem mającym
    gasić tylko gniazdo A, nie wyłączał też gniazda B, i odwrotnie.

    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie temu, abyś jednego pilota
    sparował z setką gniazdek...