  • 11. Data: 2021-04-29 15:39:43
    Temat: Re: Awaryjność sshd?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 kwi 2021 o 17:28, Eneuel pisze:

> [...]

    drugim?

    > Zakładamy, że nie może.

    Zakładamy, że jeden element nie może działać bez drugiego.
    'Drugi' w sensie 'inny' to rusycyzm, więc może poprawmy:
    Zakładamy, że jeden element nie może działać bez przeciwnika. ;)

    -=-

    Nasze założenia są takie sobie, bo padający HDD może rozgrzać
    flaszki i odwrotnie, więc te prawdopodobieństwa są od siebie
    jakoś zależne a nasze wyliczenie zakłada niezależność awarii
    czyli zdarzeń.

    Być może flaszka padając, staje się coraz mniejsza, czym zwiększa
    pracowitość głowicy?... Itp...

    W wypadku dysków te rozważania nie mają sensu -- SSHD to poroniony
    pomysł. Potrzebny jest szybki bufor ma malutkie pliki zapisywane,
    nie zaś bufor tylko na pliki odczytywane. Skoro 64W10 zawzięcie
    aktualizuje się -- co stałego zostaje w tych flaszkach?

    BTW -- Acer od kilku dni aktualizuje się. Pracuje nieustannie
    od niemal tygodnia, ale obecną wersję aktualizuje od paru dni.
    Co jakiś czas prosi o restart -- akurat wtedy rzecz jasna, gdy
    śpię, przez co nie mogę go zrestartować... W tej chwili pokazuje
    21% instalowania...

    HistEria pokazuje (1+4+4+3) aktualizacje od czasu, gdy 64W10 wskoczył
    (wbrew mym zamiarom -- chciałem zaktualizować tylko do końca wersji
    1909, na której zamierzałem eksperymentować, ale wyszło inaczej, przez
    co cała ta praca pójdzie na marne) na 20H2. Żadnego niepowodzenia,
    ale w zanadrzu jest jeszcze opcjonalna aktualizacja... Zanim te
    dobiegną końca, zapewne będą już kolejne...

    Co komu po SSD w takim układzie? Co tam zostanie wrzucone?

    SSD jest dobre do często uruchamianych programów ,,statycznych''
    takich jak Total_Commander czy jak to się teraz nazywa. Do DLLi
    czy innych plików systemu to tak sobie przydaje się...

    Czas ucieka -- na liczniku ;) nadal 21%...

    Fujitsu-Siemens nie aktualizuje się tak zawzięcie jak Azer,
    choć w Acerze nie ma zbyt wielu aktualizacji sprzętowych
    sterowników -- poza ww. opcjonalną aktualizacją Canona nie
    widzę żadnych aktualizacji sterowników...

    O co więc tutaj biega?
    Raz jeszcze -- nie ma śladu po żadnej nieudanej aktualizacji,
    więc nie o ,,powtórki z rozrywki''... (nie ma, bo zazwyczaj
    te niepowodzenia są powodowane wyłączeniem komputera w trakcie
    aktualizacji a teraz tego nie czynię; innymi przyczynami są
    wyłączenia urządzeń (kamery czy mikrofonu chociażby) lub brak
    miejsca na systemowej partycji lub katalogu TMP czy TEMP)

    [rozumiem panikę wywołaną przez CoViD, ;) ale czy naprawdę trzeba
    aż tak często aktualizować 64W10?... Może warto solidniej przemyśleć
    wprowadzane: modyfikacje, poprawki, ulepszenia... ;) same definicje
    antywirusowe są malutkie...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 12. Data: 2021-04-29 18:24:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 kwi 2021 o 15:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > ale w zanadrzu jest jeszcze opcjonalna aktualizacja... Zanim te
    > dobiegną końca, zapewne będą już kolejne...

    Została tylko opcjonalna.
    W histErii mam (1+4+5+4) od czasu podciągnięcia do 20H2.
    Przed kwadransem (może dwoma) miałem kolejną prośbę o restart... \\

    Na F-S mam (4+50+7) ale tu 20H2 jest od 18 marca br.
    Teraz akurat aktualizuje się, ale ogólnie czyni to znacznie
    rzadziej niż Acer -- dlaczego?

    Acer zakończył (na razie) aktualizacyjny proces...

    Razem na Acerze mam 15 różnych (1+4+1+5+4) od 28 kwietnia br.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2021-04-29 18:28:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    (1-P) = (1-P1)x(1-P2)

    -----

  • 14. Data: 2021-05-09 19:38:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

> [...]

    > ale w zanadrzu jest jeszcze opcjonalna aktualizacja... Zanim te
    > dobiegną końca, zapewne będą już kolejne...

    Na marne zupełnie nie poszło -- już wiem, że aktualizacja
    Nvidii sterownikiem zaliczanym do GameReady wiele psuje.

> [...]

    > aż tak często aktualizować 64W10?... Może warto solidniej przemyśleć
    > wprowadzane: modyfikacje, poprawki, ulepszenia... ;) same definicje

    [jednego dnia miewam kilka aktualizacji antywirusowych definicji]

    --