  • 1. Data: 2010-11-06 19:21:47
    Temat: BIOS - proszę o pomoc
    Od: "L" <L@#.pl>

    Witam,

    Zamiast restartu pojawiła się niebieska strona, a na niej zalecenie:

    Wyłącz opcje pamięci systemu BIOS: buforowanie i przesłanianie.
    Jeśli do usunięcia lub wyłączenia składników potrzebny Tryb awaryjny
    naciśnij F8 podczas ... (wiadomo)

    W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)
    Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

    Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2010-11-06 19:31:14
    Temat: Re: BIOS - proszę o pomoc
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2010 20:21, L pisze:

> [...]
    > naciśnij F8 podczas ... (wiadomo)
    >
    > W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)

    A jak ich szukałeś? Bo znając życie BIOS pewnie angielskojęzyczny - czy
    przetłumaczyłeś sobie te opcje, zanim zacząłeś ich szukać?

    > Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

    Ja bym usunął windows, ale cóż... ;)

  • 3. Data: 2010-11-06 19:46:45
    Od: atm <a...@v...pl>

    On 2010-11-06 20:21, L wrote:
> [...]
    >
    > W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)
    > Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

    moze wejdz do biosu i przywroc ustawienia fabryczne

  • 4. Data: 2010-11-06 19:52:04
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "L" <L@#.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wyłącz opcje pamięci systemu BIOS: buforowanie i przesłanianie.
    > Jeśli do usunięcia lub wyłączenia składników potrzebny Tryb awaryjny

    Masz kłopot z jakimś sterownikiem. Tryb awaryjny i niebieski ekran nie
    bierze się z BIOS-u tylko z najlepszego z istniejących systemu operacyjnego.

  • 5. Data: 2010-11-06 19:55:15
    Od: "L" <L@#.pl>

    > Masz kłopot z jakimś sterownikiem. Tryb awaryjny i niebieski ekran nie bierze się z
    BIOS-u tylko z najlepszego z istniejących
    > systemu operacyjnego.

    Taki komunikat był na niebieskim ekranie. Też mnie to zdziwiło.

  • 6. Data: 2010-11-06 22:49:44
    Od: "L" <L@#.pl>

    > A jak ich szukałeś? Bo znając życie BIOS pewnie angielskojęzyczny
    Znam angielski bardzo dobrze.

    > - czy przetłumaczyłeś sobie te opcje, zanim zacząłeś ich szukać?
    To jest stary BIOS i nie ma tam takich ustawień jak System BIOS Cache,
    na przykład.

    > Ja bym usunął windows, ale cóż... ;)
    Ta rada mogłaby już funkcjonować jak automatyczna odpowiedź
    w większości zgłaszanych problemów.

  • 7. Data: 2010-11-06 23:11:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 6 Nov 2010 23:49:44 +0100, "L" <L@#.pl> wrote:

    >Znam angielski bardzo dobrze.

    A masz coś takiego jak Video BIOS Shadow, System BIOS Shadow lub
    jakies_adresy Shadow? To może być to. Będzie to pewnie w zakładce
    Advanced Settings lub podobnie.

    Teraz te opcje nie mają znaczenia (mogą nawet przeszkadzać), lecz za
    czasów DOSa to mogły nieco przyśpieszyć komputer. Tak więc ,,stary''
    BIOS raczej je ma.

    A ha! ASUS EZ Flash to nazwa progamu do wgrywania BIOSu. Sam BIOS to
    pewno jakiś Award, AMI, Phoenix lub cosik innego. Jaka dokładnie
    płyta?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2010-11-06 23:26:54
    Od: "L" <L@#.pl>

    > A masz coś takiego jak Video BIOS Shadow, System BIOS Shadow lub
    > jakies_adresy Shadow? To może być to. Będzie to pewnie w zakładce
    > Advanced Settings lub podobnie.
    Niestety, nic takiego nie ma, podobnie jak nie ma System BIOS Cache.

    > A ha! ASUS EZ Flash to nazwa progamu do wgrywania BIOSu. Sam BIOS to
    > pewno jakiś Award, AMI, Phoenix lub cosik innego. Jaka dokładnie
    > płyta?
    Masz rację. To jest Award.
    BIOS Version: ASUS P4PE-X/SE ACPI BIOS Revision 1006
    BIOS Built Date: 08/26/03
    Płyta: ASUS P4PE-X/SE EAYZ

  • 9. Data: 2010-11-07 00:34:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2010 23:49, L pisze:

    > Znam angielski bardzo dobrze.

    Inie zorientowałeś się, że ASUS EZ Flash to program do zapisywania
    BIOSu? ;->

    > To jest stary BIOS i nie ma tam takich ustawień jak System BIOS Cache,
    > na przykład.

    Jeszcze bywa opcja "Shadow".

    > Ta rada mogłaby już funkcjonować jak automatyczna odpowiedź
    > w większości zgłaszanych problemów.

    Tak to już jest, że źródłem większości problemów jest albo użytkownik,
    albo "jedynie słuszny" system ;->

  • 10. Data: 2010-11-07 00:50:13
    Od: atm <...@v...pl>

    Jesli problem pojawil sie bez wczesniejszych zmian w biosie to
    faktycznie windows mogl tutaj cos namieszac.
    Mazna sie pokusic o :
    1. f8 >Ostatnia poprawna konfiguracja
    2. Oddpalenie trybu awaryjnego i zaladowanie ktoregos z poprzednich
    punktow przywraania