  • 1. Data: 2010-11-06 20:08:21
    Temat: zaawansowany router dla domu
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    Witam wszystkich serdecznie
    potrzebuje do domku router z modemem Adsl
    moje wymagania:
    -wifi N
    -możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
    -bramka VOiP na 1 telefon
    -Gb lan
    -rozsądna cena (max do 800 zł)

    w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w
    najbliższych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
    no i trzeba to jakoś poudłaczyć

    jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania
    - DrayTek Vigor 2820Vn
    tylko ta cena...
    czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena,
    mogą to być również dwa urządzenia.

    góry dziękuje za porady

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-11-06 20:17:24
    Temat: Re: zaawansowany router dla domu
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ib4ckh$aah$2@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w
    > najbliższych planach), drukarka z USB, telefon analogowy

    Modem adsl obsłuży taki telefon? Chyba to jest tą niestandardową usługą,
    która tak podnosi cenę tego kompletu. Drugą niewiadomą jest obsługa drukarki
    przez USB. Wielu producentów deklaruje taką możliwość, ale jak dochodzi co
    do czego to się okazuje klapa.

  • 3. Data: 2010-11-06 20:34:01
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2010-11-06 21:17, MC pisze:
> [...]
    > drukarki przez USB. Wielu producentów deklaruje taką możliwość, ale jak
    > dochodzi co do czego to się okazuje klapa.

    modem ADSL "łączy" mnie z internetem
    a potem bramka VOIP*, przez gniazdo telefoniczne, podłączasz zwykły telefon

    teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi
    drukarki

    *Voice Over Internet Protocol
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Voice_over_Internet_Pro
    tocol

    pozdrawiam
    pawel

  • 4. Data: 2010-11-06 20:49:14
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-11-06 21:08, PaBeLo pisze:
> [...]
    > - DrayTek Vigor 2820Vn
    > tylko ta cena...
    > czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena,

    A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
    http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

    miab

  • 5. Data: 2010-11-06 20:50:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ib4e4l$fog$1@news.onet.pl...

    > modem ADSL "łączy" mnie z internetem
    > a potem bramka VOIP*, przez gniazdo telefoniczne, podłączasz zwykły
    > telefon

    Nie wspominałeś nic o VoIP-ie. Niemniej jednak będę się upierał przy swoim,
    że ruter z taką funkcją to wyjątek.

    > teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi
    > drukarki

    A bramka osobno?

  • 6. Data: 2010-11-06 20:56:25
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-11-06 21:49, miab pisze:

    > A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
    > http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

    Chociaż to ma być 1000mb, no to:
    DrayTek Vigor 2130Vn
    http://www.okazje.info.pl/okazja/komputery/draytek-v
    igor-2130vn.html

    miab

  • 7. Data: 2010-11-06 21:42:04
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    > Nie wspominałeś nic o VoIP-ie.

    tu nie mogę sie zgodzić:

    > Niemniej jednak będę się upierał przy
    > swoim, że ruter z taką funkcją to wyjątek.

    no tutaj tez się nie mogę zgodzić, jest wiele routerów z VOIP,
    problem jest taki ze jest mało z VOIP i printserwerem oraz Gb lan

    > A bramka osobno?
    no własnie ten router ma VOIPa

    pozdrawiam
    pawel

  • 8. Data: 2010-11-06 21:57:17
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    > A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
    > http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199
    >
    > miab
    witam
    niestety ten router wypada słabo w transferach po kablu wg testu chipa
    (nie wiem na ile wiarygodne są te testy), poza tym jest jeszcze Draytek
    Vigor2130Vn (lepiej wypada w teście), tylko zastanawiam sie czy nie da
    się tego zrobić trochę taniej?
    zastanawiam sie także nas D-Link DIR-655 + jakaś bramka VOIP??

    pozdrawiam
    pawel

  • 9. Data: 2010-11-06 21:58:53
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 06 Nov 2010 21:08:21 +0100, PaBeLo napisał(a):

> [...]
    > - DrayTek Vigor 2820Vn
    > tylko ta cena...
    > czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena,

    Draytek byłby b.dobrym rozwiązaniem. Zobacz jeszcze ofertę Fritz!Box-ów,
    można tanio kupić używane. Gwarancję mają dożywotnią.

    Gb LAN można rozwiązać na osobnym switchu, aż taka szybkość nie jest
    potrzebna ani do drukowania, ani do Internetu, ani do WiFi...
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 10. Data: 2010-11-06 22:05:45
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania
    > - DrayTek Vigor 2820Vn
    > tylko ta cena...

    Bierz go i nie marudź - draytek robi naprawdę fajne routery za te pieniądze.