  • 1. Data: 2009-02-27 07:32:41
    Temat: Baardzo nietuzinkowy problem z LPT1
    Od: "Karol" <n...@m...com>

    Cześć
    Mam baaardzo dziwny problem.
    Na komputerze zainstalowany jest program z kluczem sprzętowym na LPT1. W
    pewnym momencie program przestał działać - to znaczy nie uruchamia się, bo
    nie "widzi" HASPA - czyli w/w klucza na LPT1.

    Klucz sprawdziłem na innym komputerze - działa.
    Po wielu bojach z Windowsem dokonałem sformatowania (co prawda tylko jednej
    partycji i zainstalowania Windowsa od początku) - dalej nie działa.

    Co ciekawe. Włożyłem dodatkowy port LPT, zainstalowałem sterowniki i
    skonfigurowałem go tak, żeby był jako LPT1. - I to też nie działa.

    Macie jakieś pomysły co to może być? Wymieniłem już:

    1. Klucz (miałem zapasowy)
    2. Windowsa
    3. Port LPT

    Co to może być?

  • 2. Data: 2009-02-27 08:53:54
    Temat: Re: Baardzo nietuzinkowy problem z LPT1
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 27-02-2009 o 08:32:41 Karol <n...@m...com> napisał(a):

> [...]
    > pewnym momencie program przesta? dzia?aae - to znaczy nie uruchamia sie,
    > bo
    > nie "widzi" HASPA - czyli w/w klucza na LPT1.
    >
    > Klucz sprawdzi?em na innym komputerze - dzia?a.
    > Po wielu bojach z Windowsem dokona?em sformatowania (co prawda tylko
    > jednej
    > partycji i zainstalowania Windowsa od pocz?tku) - dalej nie dzia?a.
    >
    > Co ciekawe. W?o?y?em dodatkowy port LPT, zainstalowa?em sterowniki i
    > skonfigurowa?em go tak, ?eby by? jako LPT1. - I to te? nie dzia?a.
    >

    > Macie jakie? pomys?y co to mo?e byae? Wymieni?em ju?:

    A co zeznaje BIOS? Może przestawił się tryb pracy portu?
    Czy inne urządzenia podłączone do LPT1 działają? Jakaś drukarka,
    programator albo co.
    No i w końcu są też sterowniki do HASPa pod Windows. Przeinstaluj.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2009-02-27 09:49:55
    Od: "wiotki joe" <w...@i...pl>

    > Co to może być?

    Jak klucz stary to może poprostu się nie wyrabia.

    Spróbuj tego:

    Depending on the speed of the CPU and on other parts of the hardware
    configuration of the PC used, setting an environment variable SSI_ACT can be
    required. This fixes most problems, with typical symptom being that the
    dongle is reported missing. In a few odd cases we have seen strange things
    such as general protection fault go away with this kind setting.

    How to set an environment variable depends on the OS you are using:

    For windows 3.x, 95, 98, ME: please add a line

    SET SSI_ACT=X,Y,Z

    to your autoexec.bat and reboot. Note that no spaces are allowed around the
    equal sign.

    For windows NT, 2000, XP: please use right mouse button on the "My Computer"
    icon, select the "Properties" dialog, environment tab. Enter SSI_ACT in the
    variable box, and X,Y,Z in the value box. Remember to click the Apply button
    to ensure that your setting takes effect.

    What value to use for X,Y,Z varies, please try 100,100,200 and increment in
    steps of 50 if required (e.g., 150,150,250).

    pzdr

  • 4. Data: 2009-02-27 13:13:18
    Od: "Karol" <n...@m...com>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
    wiadomości news:op.upz5n4ab49y0rp@organ-5...

> [...]
    > programator albo co.
    > No i w końcu są też sterowniki do HASPa pod Windows. Przeinstaluj.

    Sprawdziłem wszystko, o czym piszesz. Niestety, bez rezultatu. Sterowniki
    tez przeinstalowałem.
    Z chwilę opiszę kolejnu problem po tym, jak zmieniłem na klucz USB

  • 5. Data: 2009-02-27 13:16:30
    Temat: Re: Baardzo nietuzinkowy problem z LPT1 [problem z USB]
    Od: "Karol" <n...@m...com>

    Użytkownik "Karol" <n...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewnym momencie program przestał działać - to znaczy nie uruchamia się, bo
    > nie "widzi" HASPA - czyli w/w klucza na LPT1.

    Zdecydowałem się na wymianę klucza LPT i zastąpienie go kluczem USB.

    I tu pojawia się kolejny problem - Kiedy "siedzę" przed tym komputerem -
    program poprawnie komunikuje się z w/w kluczem USB, natomiast, kiedy próbuję
    skorzystać ze zdalnego pulpitu (co jest w moim przypadku koniecznością)
    program znów nie widzi klucza.

    Może tu jakieś podpowiedzi?

  • 6. Data: 2009-02-27 13:17:32
    Od: "Karol" <n...@m...com>

    Użytkownik "wiotki joe" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > What value to use for X,Y,Z varies, please try 100,100,200 and increment
    > in steps of 50 if required (e.g., 150,150,250).

    Sprawdziłem na kilku kombinacjach wartości i niestety - no results :(

  • 7. Data: 2009-02-27 13:29:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 14:16:30 +0100, Karol napisał(a):

    > I tu pojawia sie kolejny problem - Kiedy "siedze" przed tym komputerem -
    > program poprawnie komunikuje sie z w/w kluczem USB, natomiast, kiedy
    > próbuje skorzystaae ze zdalnego pulpitu (co jest w moim przypadku
    > konieczno?ci?) program znów nie widzi klucza.

    A do którego komputera podpinasz klucz?

  • 8. Data: 2009-02-27 14:15:20
    Od: "Karol" <n...@m...com>

    > A do którego komputera podpinasz klucz?

    Do tego na którym zainstalowany jest program. Czyli na tym, z którym łączę
    się zdalnym pulpetem.

  • 9. Data: 2009-02-27 16:01:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Karol pisze:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Do tego na którym zainstalowany jest program. Czyli na tym, z którym łączę
    > się zdalnym pulpetem.

    RDP, czy VNC? A może coś innego? Może poprostu program sobie mapuje porty.

  • 10. Data: 2009-02-27 21:25:43
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    BQB pisze:

    > RDP, czy VNC? A może coś innego? Może poprostu program sobie mapuje porty.

    Zapewne zdalny pulpit przechwytuje twoje lokalne porty i podpisuje je
    pod LPT1. Odhacz w ustawieniach zdalnego pulpitu. To już nie na temat
    grupy...

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ