  • 1. Data: 2009-02-26 16:27:35
    Temat: Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!
    Od: dro <d...@g...com>

    Witam.
    Zakupiłem prę dni temu notebooka, a konkretnie asusa x57vc-ap054 vhp:
    procek C2D p8600 (2,4)
    grafika GF 9300M GS 512 VRAM.....

    Okazuje się że jedyna możliwa częstotliwość pracy matrycy to 18
    Hz!!!!! Skutkuje to chociażby strasznie niepłynnym ruchem
    kursora...pomijając inne kwestie.
    Czy to w ogóle możliwe? Jak czytam fora to standardem jest 60Hz.
    Czyżby Asus wstawił tu aż tak szitową matryce?

    Pomocy bo nie wiem czy nie próbować sprzętu wymienić.

    PS: Czy to mozliwe zeby RAM niby DDR2 chodził z częstotliwością
    400Mhz, bo tak mi w benchmarku wyszło?....Coś nie mam szczęścia do
    zakupów :/

  • 2. Data: 2009-02-26 17:28:21
    Od: "FOX33" <x...@x...pl>

    Użytkownik "dro" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
[...]

    Zainstaluj najnowsze sterowniki z obozu "zielonych" www.nvidia.com
    Co do drugiego pytania to z jaką niby częstotliwoscia mają chodzić te RAMy?

    FOX33

  • 3. Data: 2009-02-26 18:31:58
    Od: venioo <v...@p...fm>

    dro pisze:
> [...]
    > Czy to w ogóle możliwe? Jak czytam fora to standardem jest 60Hz.
    > Czyżby Asus wstawił tu aż tak szitową matryce?

    Troche to dziwne...

> [...]
    >
    > PS: Czy to mozliwe zeby RAM niby DDR2 chodził z częstotliwością
    > 400Mhz, bo tak mi w benchmarku wyszło?....Coś nie mam szczęścia do

    400MHz to ma szyna - efektywnie na pewno dziala z czestotliwoscia 800MHz

    --
    venioo

  • 4. Data: 2009-02-27 08:14:46
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    A skąd wiesz, że matryca ma odświeżanie 18Hz?

  • 5. Data: 2009-02-27 09:03:33
    Od: dro <d...@g...com>

    On 27 Lut, 09:14, "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:
    > A skąd wiesz, że matryca ma odświeżanie 18Hz?

    Wnioskuje po jedynej możliwej opcji wyboru częstotliwości odświeżania
    ekranu w zaawansowanych ustawieniach ekranu, możliwe ze to tylko
    jakieś przekłamanie systemu i że tak naprawdę matryca pracuje dużo
    wydajniej, ale faktycznie widać że coś jest z odświeżaniem nie tak,
    chociażby po płynności przesuwania się kursora po ekranie.
    Dzisiaj spróbuje zainstalować nowe sterowniki. Miejmy nadzieje że to
    pomoże.

    >400MHz to ma szyna - efektywnie na pewno dziala z czestotliwoscia 800MHz

    Faktycznie, miałeś racje. Zarzuciłem PCMARK05 i po namyśle postanowił
    uspokoić moje wątpliwości. Faktycznie pamięć jest taktowana na 800Mzh.

  • 6. Data: 2009-02-27 12:16:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    to co masz w opcjach to mało istotne, ważne co pokazuje info monitora. :-)

  • 7. Data: 2009-02-27 16:17:22
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Odświeżanie ma chyba niewiele wspólnego z wydajnością generowania ekranu. To
    ze Ci obraz nie nadąża sugeruje brak lub zły sterownik karty graficznej.

    PC

  • 8. Data: 2009-02-27 17:54:42
    Od: dro <d...@g...com>

    On 27 Lut, 17:17, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Odświeżanie ma chyba niewiele wspólnego z wydajnością generowania ekranu. To
    > ze Ci obraz nie nadąża sugeruje brak lub zły sterownik karty graficznej.
    >
    > PC

    Właśnie zainstalowałem świeży sterownik ze strony nvidi....brak
    zmian :/
    Kurcze jestem w kropce:/ Nie wydaje mi się żeby ta matryca była aż tak
    kiepska bezy dała radę pracować tylko przy odświeżaniu 18hz, wydaje mi
    się że to wina softu...tylko gdzie tkwi problem??? Ktoś ma może asusa
    z serii x57vc i wie jak u niego wygada sprawa z odświeżaniem? To bym
    mogło dać jednoznaczna odpowiedż czy to wina oprogramowania/
    sterowników czy faktycznych możliwości ekranu.

    >...ważne co pokazuje info monitora. :-)

    A gdzie tego infa mam niby szukać? I co w takim wypadku jest wina tak
    beznadziejnej pracy kursorem...myszka, sterowniki myszki? :I

  • 9. Data: 2009-02-27 21:52:07
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dro wrote:
    > Kurcze jestem w kropce:/ Nie wydaje mi się żeby ta matryca była aż tak
    > kiepska bezy dała radę pracować tylko przy odświeżaniu 18hz

    Co wiecej - nie sadze, by w ogole bylo to mozliwe.

    > I co w takim wypadku jest wina tak
    > beznadziejnej pracy kursorem...myszka, sterowniki myszki? :I

    Znajdz narzedzie do sprawdzania/zmiany czestotliwosci probkowania
    polozenia kursora (nie wiem jak to inaczej okreslic). Moze po prostu masz
    ta wartosc zbyt niska. Albo masz kiepska myszke/touchpad. :)

    k,

  • 10. Data: 2009-03-02 09:02:22
    Od: dro <d...@g...com>

    On 27 Lut, 22:52, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > polozenia kursora (nie wiem jak to inaczej okreslic). Moze po prostu masz
    > ta wartosc zbyt niska. Albo masz kiepska myszke/touchpad. :)

    Ale tu nie chodzi tylko o kursor, podobnie jest przy filmach, moze nie
    jest to jakos strasznie widoczne ale ewidentnie widać brak płynności
    wyswietlania przy niektórych, "szybkich" scenach