  • 1. Data: 2009-02-26 19:08:58
    Temat: komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor
    Od: Nar <a...@w...pl>

    Witam.

    Od jakiegoś czasu mam dziwne problemy z kompem.
    Włączam go i prawie zawsze na monitorze mam jakieś krzaczki. Wyłączam
    monitor, włączam ponownie i wszystko ładnie widać. Później, gdy jest
    ekran startowy Windows ponownie często widzę tylko prawą połowę tego
    ekranu, tak jakby obraz był przesunięty w lewo. Rozdzielczość też jakaś
    dziwna. Znów wyłączam na chwilę monitor, włączam ponownie i wszystko
    ładnie widać, tak jak powinno być. I tyle. Przeważnie dwa wyłączenia
    monitora rozwiązują problem... ale czemu tak się dzieje? Monitor
    podłączony pod dvi.
    I kolejny problem. Od dwóch dni komputer czasem się po prostu wyłącza.
    Żeby go ponownie włączyć muszę wyłączyć i włączyć zasilacz i wtedy
    włącza się od razu, bez wciskania Power. I znów są problemy z monitorem.
    Czasem uda się załadować do końca Windows, czasem nie, komp wyłącza się
    wcześniej.
    Dopóki musiałem tylko dwa razy wył/wł monitor, to było pół biedy, ale
    teraz nie znam dnia ani godziny gdy komp się wyłączy.

    W kompie jest taki sprzęt: zasilacz Amacrox AX450-PNF; płyta ASRock
    P4i65G; Intel Celeron 1,7 GHz; Sapphire Radeon X1300 agp; pamięć
    Kingston 512 MB.
    No i monitor, bo też jest z nim problem: Hyundai ImageQuest B71D.

    Z monitorem nie mam w ogóle pomysłu jak rozwiązać ten problem. Na karcie
    graficznej wiatraczek działa zawsze, jest ciepła, ale nie gorąca, także
    raczej się nie przegrzewa... bo nawet nie ma kiedysię nagrzać, hehe.
    Z tym wyłączaniem kompa... to może wina zasilacza? Za słaby?
    Albo coś się przegrzewa? Na płycie głównej wszystkie kondensatory
    wyglądają dobrze... poza tym płytę wymieniałem kilka miesięcy temu.

    Macie jakieś pomysły, gdzie mogą być problemy?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-02-27 07:20:55
    Temat: Re: komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Nar" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyglądają dobrze... poza tym płytę wymieniałem kilka miesięcy temu.
    >
    > Macie jakieś pomysły, gdzie mogą być problemy?

    Ja bym zaczal od sprawdzenia na innej karcie graficznej...
    Jak rozumiem, monitor ma wlasne zasilanie (nie brane z zasilacza
    komputerowego)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-02-27 16:09:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Michal AKA Miki pisze:

    > Jak rozumiem, monitor ma wlasne zasilanie (nie brane z zasilacza
    > komputerowego)

    O to coś nowego, nie wiedziałem, że są monitory, które mogą być zasilane
    z zasilacza
    O.O

    MSPANC

  • 4. Data: 2009-02-27 19:41:07
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > O to coś nowego, nie wiedziałem, że są monitory, które mogą być zasilane z
    > zasilacza

    Moze za mlody jestes :)
    Dawno, dawno temu wymyslili zasilacz komputerowy, ktory oprocz gniazda
    wejsciowego mial jeszcze wyjsciowe... gniazdo to bylo nierzadko uzywane do
    zasilania monitora :)

    Byc moze slowo "wlasne" cie zmylilo :)
    Normalnie napisalbym "osobne" ale chcialem z kims pogadac ...

    Pozdrawiam
    Michal