  • 1. Data: 2009-11-06 09:36:32
    Temat: Balast do lampy sodowej
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Witam grupe
    Mam balast 400 W do lampy HPS, mam tez "zarowke", tyle ze 600 W i nie
    wiem czy dziala.
    Pytanie jest takie co sie stanie jak podlacze te 600W lampe do 400W balastu?
    Zadziala, ale balast sie przegrzeje po jakims czasie i sfajczy, nie
    wystartuje wcale, czy tez bedzie dzialac OK ?

  • 2. Data: 2009-11-06 09:44:12
    Temat: Re: Balast do lampy sodowej
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    michu pisze:
> [...]
    > Zadziala, ale balast sie przegrzeje po jakims czasie i sfajczy, nie
    > wystartuje wcale, czy tez bedzie dzialac OK ?

    jeszcze jedno:
    Czy moge bezpiecznie na minute podlaczyc te lampe, zeby zobaczyc czy dziala?

  • 3. Data: 2009-11-06 14:49:32
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    michu pisze:

    > jeszcze jedno:
    > Czy moge bezpiecznie na minute podlaczyc te lampe, zeby zobaczyc czy
    > dziala?

    Balast jest ograniczeniem prądu, więc jeżeli wystartuje to będzie
    świecić tylko słabiej, sprawdź nic się nie sfajczy.

  • 4. Data: 2009-11-07 10:33:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Nov 2009 09:44:12 +0000, michu wrote:
    >jeszcze jedno:
    >Czy moge bezpiecznie na minute podlaczyc te lampe, zeby zobaczyc czy dziala?

    Na minute mozesz - na dluzej pewnie tez, ale ja bym pomacal ten balast
    po minucie.

    Moze byc potrzebny jakis zaplonnik w ukladzie.

    J.

  • 5. Data: 2009-11-07 12:15:44
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Qwerty pisze:

    > Balast jest ograniczeniem prądu, więc jeżeli wystartuje to będzie
    > świecić tylko słabiej, sprawdź nic się nie sfajczy.

    Okazalo sie, ze nieznana lampa ma 400, a nie 600 W wiec podlaczylem ja
    na probe. Efekt taki ze balast buczy sporo glosniej niz normalnie. Co do
    samej lampy, rozgrzanie do punktu kiedy sod zaczyna swiecic trwa 2 razy
    dluzej niz w lampie o przebiegu kilkuset godzin. Lampa wydaje sie byc
    padnieta niestety.
    dzieki obu panom za pomoc