  • 1. Data: 2009-10-21 12:07:52
    Temat: Sprezysty pasek metalu a temperatura
    Od: "Andrzej" <a...@g...pl>

    Nie mam doswiadczenia w tej kwestii bo jestem elektronikiem i zwracam sie o
    porade.

    Potrzebny jest sprezysty pasek metalu, który bedzie dotykal lampy
    wyladowczej jako trigger. Lampa jest malych wymiarów i energia znacznie
    przewyzsza lampy fotograficzne generujac dosc duzo ciepla. Problem w tym,
    ze nie wiem jakiego materialy uzyc aby pasek nie stracil sprezystosc po
    kilkudziesieciu blyskach. Pózniej wymiana lampy. Ma to byc rodzaj testera z
    mozliwosci szybkiej wymiany lampki która nie ma typowego nawinietego drutu
    do wyzwalania. Podobne rozwiazanie sie sprawdzilo ale energie byly mniejsza
    tak jak i temperatury. Przewidywana grubosc blaszki równa lub ponizej 0,25
    mm tylko jaka stal, material. Mam dostep do róznych materialów i bede
    wdzieczny za wszelkie sugestie i przykladowe uniwersalne oznaczenia (
    katalogowe nazewnictwo) reszte i dostawce znajde.

    Dzieki i pozdrowienia A.

  • 2. Data: 2009-10-23 19:43:12
    Temat: Re: Sprezysty pasek metalu a temperatura
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Tak jak pamietam, to uchwyty do lamp rtęciowych wysokociśnieniowych ( z
    takimi miałem doczynienia), były co prawda grubsze niż wspomniane o,25mm ,
    ale wykonane były zazwyczaj ze stali nierdzewnych, bo lampa czasem bardzo
    silnie się nagrzewa (zazwyczaj chłodzone nawiewem ). Kiedy stygnie, to w
    obecności pary wodnej z otoczenia elementy metalowe podatne są na korozję.
    Spróbował bym stali 1H18N9T, tak zwanej popularnie kwasówki. Odporna na
    korozję zwłaszcza w podwyższonych temperaturach. Z zapewnieniem sprężystego
    kontaktu z elementem lampy, poradził bym sobie, np wykonując na blaszcze
    zagęcie w kształcie S.
    PP

  • 3. Data: 2009-10-23 23:41:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Koledze to trzeba co tydzień powtarzać że inżynierom trzeba wyjaśnić
    czy rozwiązanie ma być jednostkowe, czy masowe? Mam parę pomysłów, ale
    szkoda mi języka strzępić, jak nie wiem czy na temat...
    Konrad

  • 4. Data: 2009-10-24 10:29:20
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wdzieczny za wszelkie sugestie i przykladowe uniwersalne oznaczenia (
    > katalogowe nazewnictwo)  reszte i dostawce znajde.

    A nie możesz iść do jakiegoś sklepu metalowego i kupić po kawałku z różnych
    blaszek?

  • 5. Data: 2009-10-26 13:25:49
    Od: "A" <t...@g...pl>

[...]

    Komu ? ;)
    Pierwszy post i odpowiedz zalatwila wszystko dotarlem do odpowiedni tabel
    znajdujac dane katalogowe proponwanego materialu i podobnych oraz ich
    zamienników miedzynarodowych. Sprawa rozwiazana, próbki róznych materialów
    ida. A styl pracy zalezy od punktu siedenia co ma do tego iliosc? Potrzebny
    byl odpowiednio dobry material i jego oznaczenia tylko tego dotyczylo
    pytanie. Przegladajac rodzine podobnych zaproponowanych przez PL(N)umber_One
    dotarlem do wydaje sie najbardziej odpowiednich, dalej juz tylko praktyka i
    testy.

    Dziekuje za szczere checi.

  • 6. Data: 2009-10-26 13:33:24
    Od: "A" <t...@g...pl>

    "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > sprężystego
    > kontaktu z elementem lampy, poradził bym sobie, np wykonując na blaszcze

    Dziekuje dotarlem do odpowiednich tabel zaczynajac od wskazanego przez
    ciebie materialu. Sprobuje z kilkoma podobnymi nieco rózniacymi sie stalami.
    Zamówione próbki powinienem dostac w tym tygodniu. Sprawa juz zamknieta.

    Dziekuje wszystkim A.