  • 1. Data: 2009-02-08 16:40:54
    Temat: Bardzo cichy dzwiek.
    Od: "Piotr" <d...@i...pl>

    Witam serdecznie.

    Kilka tygodni temu kupilem dekoder DDTS-100.
    Podlaczylem go do glosnikow GW Creative s750 poprzez switch box dolaczony do
    dekodera.
    Dekoder polaczylem z karta dzwiekowa Sound Blaster X-Fi Fatal1ty, w ten
    sposob, ze z panelu
    bedacego na wyposarzeniu karty, puscilem sygnal z Optical Out na jedno z
    trzech wejsc dekodera
    po swiatlowodzie. Oczywiscie switch box mam nastawiony na Decoder. Dekoder
    jest ustawiony
    przelacznikiem na 6.1/7.1

    I teraz, gdy puszczam jakikolwiek film z DVD (z PC-ta), nie moge przelaczyc
    dekodera na inny
    tryb niz stereo, a przeciez filmy sa w standardzie 5.1 Mam nawet specjalna
    plyte z trailerami
    Creative w standardzie 7.1 oraz film w DTS-ie.
    W dodatku z glosnikow plynie prawie nieslyszalny dzwiek. Musze wszystko
    ustawic na max., aby
    w ogole cokolwiek slyszec.

    Ma ktos z Was taka konfiguracje zestawu audio i spotkal sie z podobnym
    przypadkiem?
    Zmienilem dodatkowo swiatlowod, ale problem jest ten sam - cicho i bez
    mozliwosci zmiany trybu
    odtwarzania. Tylko stereo.

    Pozdrawiam, Piotr.

  • 2. Data: 2009-02-08 17:24:48
    Temat: Re: Bardzo cichy dzwiek.
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Piotr pisze:
> [...]
    > Creative w standardzie 7.1 oraz film w DTS-ie.
    > W dodatku z glosnikow plynie prawie nieslyszalny dzwiek. Musze wszystko

    A przełączyłeś programowy odtwarzacz w tryb "SP/DIF Pass-Through" / "Use
    SP/DIF" lub podobny? Czy jeżeli w Panelu Sterowania jako domyślne
    wyjście ustawisz SP/DIF, to dźwięki systemu słyszysz przed dekoder
    prawidłowo?

    A tak poza tym to nie bardzo rozumiem po co Ci ten dekoder. Kartę
    porządną masz, jakości jej wyjść analogowych prawdopodobnie wiele
    zarzucić nie można. Różnica jakości będzie w najlepszym przypadku
    minimalna a w najbardziej prawdopodobnym - niesłyszalna.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 3. Data: 2009-02-08 17:53:54
    Od: "Piotr" <d...@i...pl>

> [...]
    > można. Różnica jakości będzie w najlepszym przypadku minimalna a w
    > najbardziej prawdopodobnym - niesłyszalna.

    W zasadzie ten dekoder jest mi potrzebny, aby bez wlaczania komputera moc
    cieszyc sie przestrzennym dzwiekiem z TV SAT, poprzez zlacze optyczne
    podlaczylem do dekodera tuner SAT. Wtedy komputera nie musze wlaczac. W
    przeciwnym wypadku musialbym oproc dekodera, glosnikow i tunera wlaczyc
    jeszcze komputer.

  • 4. Data: 2009-02-08 18:04:34
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Piotr pisze:

> [...]
    > podlaczylem do dekodera tuner SAT. Wtedy komputera nie musze wlaczac. W
    > przeciwnym wypadku musialbym oproc dekodera, glosnikow i tunera wlaczyc

    Aha, ok - teraz rozumiem :-) A jak z ustawieniami programowymi o których
    pisałem - sprawdzałeś?

  • 5. Data: 2009-02-08 19:40:09
    Od: "Piotr" <d...@i...pl>

    > Aha, ok - teraz rozumiem :-) A jak z ustawieniami programowymi o których
    > pisałem - sprawdzałeś?

    Sprawdzilem.
    Wiec tak, mam zainstalowany Windows Media 10 i najnowszy ffdshow oraz Power
    DVD 8.0
    W Power DVD jest ustawienie:
    http://do_mi.w.interia.pl/spdif2.JPG
    i majac tak ustawione nadal jest cichy dzwiek.
    Dodatkowo w Panelu Sterowania znalazlem:
    http://do_mi.w.interia.pl/spdif.JPG
    i tu musi byc na default, bo z dekodera w trybie SPDIF Bypass nic na
    glosniki nie leci.
    I majac ustawione na default, to nadal jest cicho.

    Ta opcja o ktorej pisales - "SPDIF Pass-Through" jest ale w opcjach
    konfiguracji AC3 filter.
    W standardowych opcjach ffdshow nie ma tych ustawien.
    Ciekaw jestem czy po doinstalowaniu pakietu AC3 filter do ffdshow pojawia
    sie jakies dodatkowe opcje, jak chociazby te:
    http://kodek.info/ac3.php
    i tam jest zakladka Konfiguracja AC3Filter - zakładka: SPDIF
    http://forum.pclab.pl/index.php?act=attach&type=post
    &id=16191
    No i oczywiscie w ustawieniach konsoli Creative wlaczyc Digital I/O:
    http://do_mi.w.interia.pl/spdif3.JPG

    I to powinno pomoc?

    Pozdrawiam, Piotr.

  • 6. Data: 2009-02-08 19:47:57
    Od: "Piotr" <d...@i...pl>

    > pojawia sie jakies dodatkowe opcje, jak chociazby te:
    > http://kodek.info/ac3.php

    Jest nawet, przyjrzalem sie, w Konfiguracja AC3Filter - zakładka: Main
    uzywaj SPDIF. Tam, pod opcja wyboru ilosci glosnikow.

    Ale co ma AC3, ktory nie wiem czy sie w tle uruchamia, do Power DVD lub
    innych
    np. filmow w formacie *.mkv (matrioszka z dzwiekiem wielokanalowym)
    obslugiwanych
    przez podstawowe ustawiania ffdshow.

    Jakies sugestie? To tak jakbym mogl jechac samochodem dopiero po wlaczeniu
    swiatel.
    Przeciez mozna ruszyc nie miec wlaczonych swiatel - swiatla to dodatkowa
    opcja, ktora nie
    wplywa na poruszanie sie pojazdu.

    Hmm....?