  • 1. Data: 2022-08-07 14:33:53
    Temat: wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Czołem!

    Wiem, że moje przemyślenia są durne, ale poczytajcie:

    Przepis zabrania wyprzedzania bezpośrednio przed przejściem dla pieszych
    i na tymże przejściu. Wyprzedzanie jest to przejeżdżanie obok
    *uczestnika ruchu* poruszającego się w tym samym kierunku z prędkością
    większą od tego uczestnika.

    Pieszy idący chodnikiem jest uczestnikiem ruchu, zatem przejeżdżając
    obok pieszego poruszającego się w tym samym kierunku - wyprzedzamy go.

    Dojeżdżając do pojazdu, który zatrzymał się na sąsiednim pasie, by
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych, rozpoczynamy
    manewr omijania - nawet w sytuacji, gdy zatrzymamy się obok niego. Rzecz
    jasna zatrzymaliśmy się i manewru nie ukończyliśmy, ale doszło do niego
    (był rozpoczęty), ponieważ nasz pojazd był w ruchu a sąsiedni stał: nie
    został ominięty, ale był omijany - a prawo zabrania już samego
    *omijania* a nie dopiero pełnego *ominięcia*.

    Dwaj piesi (uczestnicy ruchu) przechodzący z różną prędkością przez
    przejście dla pieszych, wyprzedzają się. Strach wspomnieć, gdzie: na
    przejściu dla pieszych (!). Chyba, że przeoczyłem zapis o tym, że
    dotyczy sytuacji tylko w poprzek przejścia ;-)

  • 2. Data: 2022-08-07 19:28:02
    Temat: Re: wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 14:33, zhbick pisze:

    > Wiem, że moje przemyślenia są durne

    Zgadza się, są durne. Inaczej mówiąc: stek bzdur.

    > ale poczytajcie:

    My poczytaliśmy.
    Ty też poczytaj.
    Poczytaj prawo o ruchu drogowym.
    Może wtedy nie będziesz się ośmieszał wypisywaniem bredni.

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2022-08-07 23:35:49
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 19:28, Akarm pisze:

    [..]

    Dużo agresji jest w Tobie. Bliscy nie mają z Tobą łatwo.

  • 4. Data: 2022-08-08 06:34:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > przejściu dla pieszych (!). Chyba, że przeoczyłem zapis o tym, że
    > dotyczy sytuacji tylko w poprzek przejścia ;-)

    Literalne znaczenie przepisów.

  • 5. Data: 2022-08-08 09:27:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 14:33, zhbick pisze:
    > Czołem!
    >
    > Wiem, że moje przemyślenia są durne, ale poczytajcie:
    [...]

    Jezusie!

    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2022-08-08 13:48:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    On nie ma bliskich, same ch... .

    -----

  • 7. Data: 2022-08-12 15:20:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przejście dla pieszych, wyprzedzają się. Strach wspomnieć, gdzie: na
    > przejściu dla pieszych (!). Chyba, że przeoczyłem zapis o tym, że dotyczy

    ...zabrania się :1) wyprzedzania POJAZDU ...

    neelix

  • 8. Data: 2022-08-12 18:00:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.08.2022 o 15:20, neelix pisze:

    > Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ...zabrania się :1) wyprzedzania POJAZDU ...

    Ale już dwie hulajnogi ...

  • 9. Data: 2022-08-13 00:00:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 15:20, neelix pisze:

    > ...zabrania się :1) wyprzedzania POJAZDU ...

    No bez zbytków!
    Przecież nawet najgłupszy człowiek, ale potrafiący czytać, już chyba
    dawno doczytał. Przecież to doradzałem wcześniej.
    Chociaż nie wiadomo... Mogą się trafić i tacy kretyni, którzy zarówno
    pieszego, jak i np. hulajnogę będą uważali za pojazd. Bo choć
    przeczytają prawo o ruchu drogowym, to i tak nic nie zrozumieją, mimo
    posiadanego prawa jazdy.

    --
    -
    Akarm