  • 11. Data: 2020-03-28 10:00:29
    Temat: Re: Bezpieczny telefon
    Od: z <...@...pl>

    > Mam kilkanaście SIMek -- nie wiem, ile dokładnie,
    > bo nie potrafię tego policzyć. [nie jestem tak
    > mocny w rachunkach, by zliczać powyżej 16...]

    Brawo TY ;-)

    Domyślam się że każda jest na Twoje Nazwisko zgodnie z prawem.

    Nie boisz się że którąś zgubisz i ktoś wykorzysta w niecnych celach ;-)

  • 12. Data: 2020-03-28 11:18:14
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    After serious thinking Robert Wańkowski wrote :
> [...]
    > I chyba z innego powodu też, mała klawiatura.
    >
    > A to samo jak wyżej, tylko np. laptop, tylko i wyłącznie do tego celu?
    > Komputer ta osoba posiada i w miarę dobrze ma opanowany, ale z tego co
    > widziałem bezpieczny on nie jest. Np. ja prawie osoba obca mogłem bez nadzoru
    > korzystać.
    >
    > Zanim zaproponuję takie rozwiązanie chcę rozeznać się czy to ma sens?
    >
    > Rozwiązanie dla starszej osoby, dla której sama wycieczka do banku to
    > problem. A tylko tak funkcjonuje. Idzie do banku po kasę, potem na pocztę
    > płacić rachunki, lub daje komuś, aby zapłacił.

    Moim zdaniem to głupi pomysł.
    Lepiej zainstalować jakiegoś linuxa na kompie jako drugi system który
    będzie używany tylko do przelewów bankowych czy do logowania na konto w
    banku i tyle.
    W telefonie z andkiem też się zdarzają apki które mogą wykraść
    login/hasło bo tak naprawdę nie ma się żadnej kontroli nad tym co robi
    telefon z andkiem.

  • 13. Data: 2020-03-28 13:50:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-28 11:18, xxx wrote:

> [...]
    > W telefonie z andkiem też się zdarzają apki które mogą wykraść
    > login/hasło bo tak naprawdę nie ma się żadnej kontroli nad tym co robi

    a na linuxie nie? Ale pierdoły.

  • 14. Data: 2020-03-28 14:26:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5e7f122c$0$17351$6...@n...neostrada.pl

    > Brawo TY ;-)

    Tam nie mam -- nie szukam guza.

    > Domyślam się że każda jest na Twoje Nazwisko zgodnie z prawem.

    Prawie każda -- każda poza jedną, która jest
    własnością matki firmy, której jestem pracownikiem.

    > Nie boisz się

    Boję się dwa razy dziennie -- rano i wieczorem!!!

    > że którąś zgubisz

    Niedawno zgubiłem jedną -- ale odnalazłem w tablecie, gdzie
    teoretycznie zapewnia mi zapasowy/awaryjny dostęp do netu.
    W marcu br. co najmniej 2 razy ,,stacjonarny'' dostawca
    usług internetowych skapitulował, więc mam dostęp awaryjny,
    który uruchomiłem po pierwszej w tym miesiącu awarii...

    Tablet jest w złym stanie -- słabe to rozwiązanie, ale
    IMO lepsze takie niż żadne.

    Zgubiłem SIMkę -- czyli zauważyłem brak SIMki, zanim
    przypomniałem sobie, gdzie tę SIMkę włożyłem.

    Dostawcy usług dbają o bezpieczeństwo -- co jakiś czas
    trzeba nie tylko skontrolować stan swych kart, ale nawet
    zgłosić potwierdzenie przeprowadzonej takowej kontroli
    SMSem... Brak potwierdzenia przeprowadzenia okresowej
    kontroli SIMek może być (i zazwyczaj) jest surowo karany
    przez OPa... Kary (u OPów świadczących mi usługi) sięgają
    aż 5 pln! Warunkowo/wyjątkowo OP odstępuje od wymierzania
    tej drakońskiej kary... Nieapłacenie kary może skutkować
    utratą numeru... (nieodpowiedzialne osobniki pozbawiane
    są zabawek, nad którymi nie panują!)

    Warunki (jak widać) są rygory_styczne!

    Kontrolowanie jest czasochłonne i pracochłonne -- trzeba
    zalogować, by zobaczyć stan kart... Częściej niż raz do roku...

    > i ktoś

    Kto?!

    > wykorzysta w niecnych celach ;-)

    Przecież to amoralne!!!

    -=-

    Wolę mieć:
    - zbyt wiele numerów niż zbyt mało
    - zbyt wiele telefonów niż zbyt mało
    (ratują: finanse, zdrowie, życie...)
    - zbyt wiele butów niż zbyt mało
    (chronią przed zanieczyszczeniami i zimnem)
    - zbyt wiele majtek niż zbyt mało
    (chronią przed zimnem)
    - zbyt wiele dróg dostępu do internetu niż zbyt mało
    (dostęp do internetu ratuje: finanse, zdrowie, życie...)

    Jesienią ubr. moja matka trafiła do szpitala -- wymieniono jej biodro.
    (kilkanaście lat męczyła się, zanim zdecydowała się a decyzję podjęła
    dopiero wtedy, gdy niemal nie mogła już chodzić) Razem z nią na sali
    ,,leżała'' kobieta, której przytrafiło się nieszczęście podczas kąpieli
    w wannie -- do telefonu miała kilka metrów... Kilka dni leżała w tej
    wannie, zanim nadeszła pomoc, która mogła nie nadejść na czas...

    Znam tez inne przypadki, gdy obecność komórki była **co najmniej** pożądana!

    Telefony komórkowe mogą ratować zdrowie i życie...

    Właśnie dlatego qpiłem niedawno dwa ,,zwykłe'' telefony, choć
    mam pod ręką 4 staruszki -- których kres może nastąpić szybko
    i niespodziewanie... (jeden ma ~23 lat, drugi -- ~18 lat; dwa
    pozostałe mają w sumie ~25 lat i są wyeksploatowane) Mam też
    dużo ładowarek i przewodów do tychże ładowarek...

    -=-

    Wprawdzie obecność SIMki w telefonie nie jest konieczna do wezwania
    pomocy, ale lepiej SIMkę mieć niż jej nie mieć, gdyż niekoniecznie
    trzeba wzywać od razu pogotowie ratunkowe, straż pożarną policję...

    -=-

    Jestem bardzo zadowolony usługami świadczonymi mi przez Orange i Play!

    Nowe nabytki sprzętowe (dwa niedawno qpione telefony MaxCom) pozostawiają
    to i owo do życzenia, ale funkcje swe na razie pełnią doskonale... Są
    głośne, dźwięk w słuchawce jest wyraźny, ładują się via USB, nagrywają
    rozmowy -- mój dobrze nagrywa a matki jest dopiero testowany pod tym
    kątem... Nowe kosztują bardzo dużo (po ~70 pln za sztukę) ale można
    trafić na ,,odnowiony'' znacznie tańszy... To ,,odnowienie'' być może
    jest efektem ,,odstąpień od umowy'' a być może jest efektem zdjęcia ze
    sklepowej półki, gdzie telefon był: macany, bity, gryziony, kaleczony...

    Najtańszy MaxCom można znaleźć za 30 pln -- ale nie oferuje on
    ,,szybkiego wybierania'' jednym klawiszem, na którym zależy
    mojej matce...

    -=-

    Niskie ceny, egalitaryzm, powszechność, łatwa dostępność, wysoka
    funkcjonalność -- moje postulaty przedkładane Bogu przeze mnie
    kilkadziesiąt lat temu... Do tego wymiana ludzkich pracowników
    przytaśmowych na roboty/automagi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 15. Data: 2020-03-29 09:22:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a na linuxie nie? Ale pierdoły.
    to wskaż taki przypadek.

  • 16. Data: 2020-03-29 16:47:50
    Temat: Bezpieczny telefon
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Tak myślę nad rozwiązaniem minimalizujące ryzyko włamania na konto bankowe.

    Statystycznie spojrz.
    I załóż konto w banku gdzie Wam pasuje i używajcie
    Ps
    Dwa konta ma mam
    Jedno w mBanku od ponad 20 lat.
    Albo i dłuzej- w ubiegłym chyba roku mi wino przyslali na xxlecie.
    Ciągle to samo haslo, i działa
    Hajery mnie omijają. Statystycznie.
    Drugie moje konto już też pełnoletnie(z 19lat?) i też od początku to samo hasło. I
    też działa a kasa nie ginie.

  • 17. Data: 2020-03-29 19:49:30
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-29 09:22, ToMasz wrote:

    > to wskaż taki przypadek.

    su root

  • 18. Data: 2020-03-30 10:44:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >Dwa konta ma mam
    >Jedno w mBanku od ponad 20 lat.
    >Albo i dłuzej- w ubiegłym chyba roku mi wino przyslali na xxlecie.

    Statystycznie, bo patrzac po ilosci ostrzezen, to mBank byl jednym z
    bardziej atakowanych bankow.

    J.

  • 19. Data: 2020-03-30 18:28:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e7f521e$0$499$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > usług internetowych skapitulował, więc mam dostęp awaryjny,
    > który uruchomiłem po pierwszej w tym miesiącu awarii...

    Właśnie dziś, podczas zlecania przeze mnie przelewu
    padł Dunaj -- tablet spełnił swą funkcję poprawnie.

    > Tablet jest w złym stanie -- słabe to rozwiązanie, ale IMO lepsze takie niż żadne.

    > - zbyt wiele dróg dostępu do internetu niż zbyt mało
    > (dostęp do internetu ratuje: finanse, zdrowie, życie...)

    IMO fajnie by było, gdyby ,,zwykłe'' komórki oferowały HoTSpoty.
    Wstawienie używanej karty oferującej dostęp do netu 3G do tego
    laptopa to koszt kilku pln... Być może dałoby się taką wstawić,
    która by miała w sobie BT rozsądnej wersji... Karta taka by
    niestety zabrała wolny słot mSATA bodajże, który być może
    dałby się wykorzystać do wstawienia dysku SSD.

    W połowie sierpnia br. minie 12 lat od qpna tego laptopa a niedawno
    minęło 11 lat korzystania z tegoż laptopa -- około pół roku laptop
    nie był używany z różnych celów -- niekoniecznie zabierałem go ze
    sobą podczas wyjazdów i przez jakiś czas czekał na naprawienie...

    > Jestem bardzo zadowolony usługami świadczonymi mi przez Orange i Play!
    (co chyba oczywiste)

    --