  • 1. Data: 2020-09-22 08:22:21
    Temat: Bidirectional LLC
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Hi,

    Every converter with synchronous rectification should be capable of
    bidirectional operation. But there seem not to be any practical
    realisations of bidirectional LLC, except for some vague conference
    papers. And even then it is not a pure LLC, but a CLLC or split-rail
    LLC. Why?

    Best regards, Piotr

  • 2. Data: 2020-09-22 08:24:06
    Temat: Re: Bidirectional LLC
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Hehe, nie ta grupa, ale jeśli ktoś wie... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2020-09-22 09:32:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, September 22, 2020, 8:24:06 AM, you wrote:

    > Hehe, nie ta grupa, ale jeśli ktoś wie... :-)

    Dwukierunkowo jak najbardziej, w topologii DAB (double active bridge).
    Dławiki wielkie wychodzą, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2020-09-22 13:40:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dwukierunkowo jak najbardziej, w topologii DAB (double active bridge).
    > Dławiki wielkie wychodzą, niestety.

    Przy DAB sprawa jest oczywista, ale mnie chodzi o zwykłe półmostkowe LLC
    z prostownikiem synchronicznym po stronie wtórnej. Puszczony "w drugą
    stonę" staje się push-pullem pompującym obwód rezonansowy i wszystko
    działa mniej-więcej jak trzeba. Przynajmniej na poziomie symulacji
    wszystko mi się zgadza, prototypu jeszcze nie zrobiłem.

    Przy przekładniach rzędu 30:1 i mocach w okolicach kilowata można nawet
    nie sterować półmostkiem, który teraz miałby pełnić rolę prostownika
    synchronicznego. Płynie sobie ten amper albo dwa diodami pasożytniczymi
    MOSFETów, straty sprawiają wrażenie akceptowalnych.

    No to czemu tak się nie robi, tylko się ludki pchją w DAB?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2020-09-23 09:21:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]
    > MOSFETów, straty sprawiają wrażenie akceptowalnych.
    > No to czemu tak się nie robi, tylko się ludki pchją w DAB?

    Bo potrzebują większej mocy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-09-23 20:15:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo potrzebują większej mocy?

    Tylko? No to nihil obstat, zaprototypujem.

    Pozdrawiam, Piotr