    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bidirectional LLC
    Date: Tue, 22 Sep 2020 13:40:12 +0200

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dwukierunkowo jak najbardziej, w topologii DAB (double active bridge).
    > Dławiki wielkie wychodzą, niestety.

    Przy DAB sprawa jest oczywista, ale mnie chodzi o zwykłe półmostkowe LLC
    z prostownikiem synchronicznym po stronie wtórnej. Puszczony "w drugą
    stonę" staje się push-pullem pompującym obwód rezonansowy i wszystko
    działa mniej-więcej jak trzeba. Przynajmniej na poziomie symulacji
    wszystko mi się zgadza, prototypu jeszcze nie zrobiłem.

    Przy przekładniach rzędu 30:1 i mocach w okolicach kilowata można nawet
    nie sterować półmostkiem, który teraz miałby pełnić rolę prostownika
    synchronicznego. Płynie sobie ten amper albo dwa diodami pasożytniczymi
    MOSFETów, straty sprawiają wrażenie akceptowalnych.

    No to czemu tak się nie robi, tylko się ludki pchją w DAB?

    Pozdrawiam, Piotr