  • 1. Data: 2020-09-20 13:18:40
    Temat: LM350 ograniczenie prądu
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Czy 3 końcówkowe stabilizatory typu LM317, LM350 lub t.p. w podstawowym
    układzie aplikacyjnym mogą sensownie ograniczać prąd wyjściowy w
    dłuższym czasie ? Zakładam milcząco odpowiednio skuteczne chłodzenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2020-09-20 15:24:50
    Temat: Re: LM350 ograniczenie prądu
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 20.09.2020 o 13:18, PeJot pisze:
> [...]
    > układzie aplikacyjnym  mogą sensownie ograniczać prąd wyjściowy w
    > dłuższym czasie ? Zakładam milcząco odpowiednio skuteczne chłodzenie.

    Mogą. Ale użyteczność tego jest zerowa ze względu na rozrzut parametru
    "current limit".

    P.P.

  • 3. Data: 2020-09-20 19:56:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Mogą. Ale użyteczność tego jest zerowa ze względu na rozrzut parametru
    > "current limit".

    Rozrzut parametrów nawet i +/-20% nie byłby problemem, chodzi o
    stabilność w trybie stabilizacji prądu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-09-20 22:07:32
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 20.09.2020 o 19:56, PeJot pisze:

    > Rozrzut parametrów nawet i +/-20% nie byłby problemem, chodzi o
    > stabilność w trybie stabilizacji prądu.

    Poczytaj karty katalogowe. O rozrzucie 20% możesz tylko pomarzyć, 200%
    jest bardziej realne. Ograniczenie nie służy do stabilizacji prądu, jest
    to jedynie zabezpieczenie przed efektem multimedialnym typu światło,
    dźwięk i smród.

    P.P.

  • 5. Data: 2020-09-22 18:43:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > jest bardziej realne. Ograniczenie nie służy do stabilizacji prądu, jest
    > to jedynie zabezpieczenie przed efektem multimedialnym typu światło,

    W projekcie *jednostkowym* chyba dało by się dobrać konkretny egzemplarz
    z sensownym prądem maksymalnym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2020-09-22 19:12:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.09.2020 o 18:43, PeJot pisze:

    > W projekcie *jednostkowym* chyba dało by się dobrać konkretny egzemplarz
    > z sensownym prądem maksymalnym.

    Sądząc ze schematu wartość prądu w trybie ograniczania będzie zależeć od
    spadku napięcia na stabilizatorze. I od temperatury też.
    Ale spróbuj. Życzę powodzenia. Koniecznie opisz swoje doświadczenia ;-)
    Już wolałbym dodać drugi 317 w trybie źródła prądowego.

    P.P.

  • 7. Data: 2020-09-22 19:16:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > Ale spróbuj. Życzę powodzenia. Koniecznie opisz swoje doświadczenia ;-)
    > Już wolałbym dodać drugi 317 w trybie źródła prądowego.

    A taki L200 w podstawowej aplikacji, będzie lepszy pod tym względem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2020-09-22 21:17:35
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.09.2020 o 19:16, PeJot pisze:
    [...]
    > A taki L200 w podstawowej aplikacji, będzie lepszy pod tym względem ?

    Zdecydowanie :-)

    P.P.

  • 9. Data: 2020-09-22 21:22:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > W dniu 22.09.2020 o 19:16, PeJot pisze:
    > [...]
    >
    > Zdecydowanie :-)

    Wiem że da się podeprzeć L200 tranzystorem i uzyskać te 5A, ale nie ma
    takiego L200 na 5A ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem