  • 11. Data: 2020-10-02 20:17:09
    Temat: Re: Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
    Od: Maciek <maciek@>

    > A niby na jakiej podstawie?  No chyba ze masz coś głupiego w AC wpisane.

    Ogólniki czytałem jak poniżej i mam wrażenie, że może być mina.
    Nie wiem co na to konkretne przepisy.

    https://tinyurl.com/y3rjshwa

    "
    Informacja o pozytywnym badaniu technicznym pojazdu trafia natychmiast
    do bazy systemu CEPiK. Sam wpis o badaniu do dowodu rejestracyjnego,
    którego faktycznie nie musimy mieć przy sobie, prowadząc samochód,
    wydaje się zatem nonsensem. Jednak wciąż, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu
    drogowym, dokumentem potwierdzającym dopuszczenia samochodu do ruchu
    jest dowód rejestracyjny. Dlatego na tę chwilę brak miejsca na pieczątki
    w dowodzie to przesłanka do jego wymiany na nowy dokument.
    "

    Czyli w moim przypadku jeżeli dalej jest obowiązek dokonania
    zmian/wymiany DR do 30 dni po otrzymaniu zaświadczenia od SKP, to
    pozostaje ok miesiąc jazdy bez nowego DR gdzie nie ma wbitej pieczątki.

    Czyli według powyższego tekstu mogłoby mieć to związek z "dopuszczeniem
    samochodu do ruchu", a raczej z jego niedopuszczeniem.

    No i stąd pytanie o ubezpieczyciela czy może mieć podstawy do
    niewypłacenia odszkodowania np. z OC jeżeli wystąpiłaby szkoda a nie
    dostanie w tym okresie DR z aktualną pieczątką.

  • 12. Data: 2020-10-03 06:33:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 20:17, Maciek pisze:

> [...]
    > jest dowód rejestracyjny. Dlatego na tę chwilę brak miejsca na pieczątki
    > w dowodzie to przesłanka do jego wymiany na nowy dokument.

    Niech nawet będzie. A co to ma do ubezpieczenia (choć jak mówię - w AC
    to rożne zapisy mogą być).

    > No i stąd pytanie o ubezpieczyciela czy może mieć podstawy do
    > niewypłacenia odszkodowania np. z OC jeżeli wystąpiłaby szkoda a nie
    > dostanie w tym okresie DR z aktualną pieczątką.

    Z oc wyplacą nawet jakbyś faktycznie nie miał przeglądu.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-10-03 21:49:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek maciek@ ...

> [...]
    > od 5 grudnia nie będzie obowiązku jego wymiany - czyli rozumiem,
    > że znika.
    >
    > Nasuwają się pytania:
    >
    > Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP? Logika
    > wskazuje, że powinni wskoczyć z automatu w system bez DR. Jest
    > jakaś ustawa czy coś podobnego? Ktoś coś widział, ktoś coś wie?
    >
    > Co może się stać w przypadku wystąpienia ewentualnej szkody do
    > tego czasu? Czy ubezpieczyciel może mieć jakąś podstawę odmówienia
    > świadczeń za odszkodowanie jeżeli nie zobaczy tymczasowego DR lub

    Przeciez przy kontroli nie potrzebujesz juz dowodu rejestracyjnego.
    Wiec nikt nie bedzie miał okazji zobaczyc tego ze nie masz wpisu w DR.
    Najwazniejszy jest w wpis w cEPIKU - czyli to ze masz wazne badania.

    --
    Pozdrawia... Budzik