  • 1. Data: 2014-01-03 19:58:28
    Temat: Butle z argonem do TIGa - jak ten byznes dziala?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    UWAGA: Crosspost: pl.sci.inzynieria, pl.misc.elektronika
    FUT: pl.sci.inzynieria

    Witam. Chcę sobie niedrogo złożyć TIGa jako przystawkę do zwykłej
    spawarki (transformatorowej 50Hz). Nie przyszedłem tu żeby zbierać
    opinie że to półśrodek, kiepski pomysł itp. - wiem o tym, ale na
    spawarkę przekształtnikową mnie nie stać a budować takiej mi się też
    nie chce, zresztą aż takiego super sprzętu nie potrzebuję. :-)

    Przyszedłem się zapytać jak działa ten cały interes z butlami gazowymi
    (do argonu):

    Zakładam że butlę będę miał swoją - spawać będę od czasu do czasu, nie
    opłaca mi się dzierżawić butli od firmy, i teraz:

    Kupuję sobie na Allegro (a może lepiej lokalnie?) pełną butlę - lepiej
    wybrać taką 150bar (jest ich więcej), czy 200bar - więcej gazu, ale tu
    mam wątpliwość - jak butlę opróżnię to będę ją musiał dać do
    napełnienia i tu pojawia sie moja wątpliwość: widzę że firmy każą
    sobie dopłacać do napełniania butli klienta (tzw. superserwis), wolą
    zabrać butlę klienta i zamienić ją na pełną. Jako że nie chciałbym
    mojej nowiutkiej butli zamieniać to:

    - czy są dostawcy gazów technicznych które nie biorą takiej dopłaty?

    - czy jest szansa żeby butlę 200bar zamienić na 200bar, czy lepiej od
    razu iść w butle 150bar i się nie martwić?

    - może lepiej kupić jakąś starą butlę i bez żalu wymieniać na inne
    zabytki?

    - jak to wygląda w praktyce, jak Wy to załatwiacie? Na co jeszcze
    zwrócić uwagę?

    - może znacie jakąś firmę w Warszawie godną polecenia?

    Myślałem o zakupie tej butli:
    http://allegro.pl/butla-butle-argon-14-5l-200bar-202
    3-alu-tig-pelna-i3837254452.html
    Czy to dobry pomysł?

    Wybaczcie to wielokrotne zagnieżdżenie dwukropków, ale jakoś kiepsko
    mi się dzisiaj zdania składają...

  • 2. Data: 2014-01-03 20:09:19
    Temat: Re: Butle z argonem do TIGa - jak ten byznes dziala?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 03 Jan 2014 19:58:28 +0100 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >- czy są dostawcy gazów technicznych które nie biorą takiej dopłaty?
    ^^^^^

    Oczywiście dostawcy KTÓRZY nie biorą takiej dopłaty. Gazy dopłat nie
    biorą ;-)

    Przy okazji byłbym wdzięczny za podzielenie się cenami - ile taka
    wymiana/napełnianie itp. Was kosztuje.

  • 3. Data: 2014-01-03 20:11:06
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    To jest grupa elektroniczna!
    Tutaj zazwyczaj nie spawa (lutuje) się w osłonie argonu.

    G.B

  • 4. Data: 2014-01-03 20:19:57
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 03 Jan 2014 20:11:06 +0100 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
    <g...@o...pl> napisał:

    >To jest grupa elektroniczna!
    >Tutaj zazwyczaj nie spawa (lutuje) się w osłonie argonu.

    Super, ale porusza się wiele różnych tematów, często nieco odległych
    od elektroniki, spawalnictwo też się niejednokrotnie pojawiało. Na PME
    siedzi wiele dobrego luda, którzy na tym się znają i pomogą, a jak
    widzę na PSI coś mały ruch. Także daruj sobie ten "Elektroda moderator
    stajl" :-)

  • 5. Data: 2014-01-04 01:08:07
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    __Maciek wrote:
> [...]
    3-alu-tig-pelna-i3837254452.html
    > Czy to dobry pomysł?
    >
    > Wybaczcie to wielokrotne zagnieżdżenie dwukropków, ale jakoś kiepsko

    musisz tak kupić coby później bez problemu napełnić, nikt ci rzęcha
    bez papierów na swoją głowę nie weźmie
    najlepiej do lokalnego dystrybutora zaglądnij i się dowiedz po
    przyjacielsku jak to najlepiej zrobić

    jeffrey

  • 6. Data: 2014-01-04 17:00:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:
    > Zakładam że butlę będę miał swoją - spawać będę od czasu do czasu, nie
    > opłaca mi się dzierżawić butli od firmy, i teraz:

    Poszukaj w sieci cennika przeglądów okresowych butli i cennika nabicia
    twojej butli vs. wymiana butli dzierżawionej. Dolicz do tego tak mniej
    więcej co dwa lata serwis (już nie tylko przegląd) zaworu - i wyjdzie ci
    ze kupowanie butli to naprawdę kiepski biznes.

    Na początek płacisz za butlę. Następnie płacisz znacznie więcej za gaz,
    bo dla dostawcy to kupa kłopotu - przyjąć od ciebie twoja butlę,
    podstawić do ładowania pilnując która to, oddać ci _twoją_ butlę... Jak
    dzierżawisz butlę od dostawcy to oddajesz pustą, stawiają w jednym
    koncie magazynu, z drugiego konta dają ci pełną i po kłopocie, sztuka
    jest sztuka. Dodatkowo ładowanie własnej butli zajmuje znacznie więcej
    czasu jak wymiana.

    A dalej - jak napisałem, koszty utrzymania butli. Łącznie wychodzi na to
    ze należy dzierżawić i mieć resztę w pompce.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2014-01-04 23:23:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.01.2014 o 19:58 __Maciek <i...@c...org> pisze:

> [...]
    > sobie dopłacać do napełniania butli klienta (tzw. superserwis), wolą
    > zabrać butlę klienta i zamienić ją na pełną. Jako że nie chciałbym
    To jej nie kupuj, po co ci nowa butla?
    kup używaną z gazem, jak ją opróżnisz to wymieniasz na inną pełną i
    płacisz tylko za gaz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-01-05 09:55:17
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-03 19:58, __Maciek pisze:
> [...]
    > razu i?? w butle 150bar i si? nie martwi??
    >
    > - mo?e lepiej kupi? jak?? star? butl? i bez ?alu wymienia? na inne
    > zabytki?
    >
    > - jak to wygl?da w praktyce, jak Wy to za?atwiacie? Na co jeszcze
    > zwr?ci? uwag??iiają
    >
    > - mo?e znacie jak?? firm? w Warszawie godn? polecenia?
    >
    > My?la?em o zakupie tej butli:
    > http://allegro.pl/butla-butle-argon-14-5l-200bar-202
    3-alu-tig-pelna-i3837254452.html
    > Czy to dobry pomys??
    >
    > Wybaczcie to wielokrotne zagnie?d?enie dwukropk?w, ale jako? kiepsko
    Zanim kupisz butlę, poszukaj firmy, która zajmuje się wymianą i zapytaj
    czy ten typ butli wymieniają. Bywa tak, że firma ma w obrocie butle
    tylko jednego czy dwóch producentów i nie przyjmuje innych. Dlatego też
    trzeba zacząć od firmy, tym bardziej, że w wielu przypadkach możesz taką
    butlę zakupić w firmie zajmującej się ich wymianą.
    Jeżeli skończy się legalizacja to przy kolejnej wymianie do ceny gazu
    dopłacasz koszt legalizacji. Oddajesz pustą butlę bez legalizacji i
    bierzesz pełną z legalizacją.
    Jeszcze kwestia samej spawarki.
    Jeżeli chcesz głównie spawać elementy ze zwykłej stali węglowej to o
    wiele lepszym rozwiązaniem jest spawarka MIG-MAG.
    Do spawania stali węglowych zazwyczaj używa się o wiele tańszego
    dwutlenku węgla lub też mieszaniny dwutlenku węgla z argonem. Czysty
    argon jest drogi i szybko się go zużywa, a poza tym sam proces spawania
    TIG jest wolny, tak więc spawanie TIG wielokrotnie droższe. Jeżeli się
    nastawiasz na spawanie aluminium i jego stopów to zapomnij, że
    przystawką TIG do MMA (transformatorówki) cokolwiek uda Ci się pospawać.
    Inwestowanie w TIG ma tylko sens, kiedy się nastawiasz na spawanie
    cienkich blach ze stali nierdzewnych.

  • 9. Data: 2014-01-05 15:41:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Inwestowanie w TIG ma tylko sens, kiedy się nastawiasz na spawanie
    > cienkich blach ze stali nierdzewnych.

    W 100% się z kolegą nie zgadzam.
    Moim zdaniem (pomijając fakt że technologia musi być dopasowana do
    spawanego materiału) pierwsze kryterium to oczekiwana jakość spoiny,
    drugie to cena tejże, cała reszta później.
    Nie wyobrażam sobie spawania zbiornika ciśnieniowego elektrodą,
    migomatem czy czymkolwiek innym niż TIG. Podobnie nie bardzo widzę sens
    spawania bramy ogrodzeniowej TIG-iem, chyba że to "artystyczna" wersja.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2014-01-05 17:01:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 5 January 2014 14:41:08 UTC, Irek N. wrote:
    > Nie wyobrażam sobie spawania zbiornika ciśnieniowego elektrodą,
    > migomatem czy czymkolwiek innym niż TIG.

    Mało widziałeś :-)