  • 1. Data: 2013-11-14 21:34:05
    Temat: Zaimprowizowana wyciagarka
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Ciekawy pomysl na samodzielne wyciagniecie samochodu, ktory ugrzazl w blocie.
    Tylko, czy to bezpieczne, z uwagi na sprezystosc liny i drzewa?

    http://www.ravenlore.co.uk/html/kochanski_winch.html
    http://www.youtube.com/watch?v=8g9oOMnwqo4

    W wersji wieloosobowej, podobne urzadzenie znane jest od dawna pod nazwa Spanish
    Windlass.
    http://www.flickr.com/photos/mcmillanportraits/32211
    10864/

    WM

  • 2. Data: 2013-11-15 00:32:50
    Temat: Re: Zaimprowizowana wyciagarka
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 21:34:05 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=8g9oOMnwqo4
    >

    > W wersji wieloosobowej, podobne urzadzenie znane jest od dawna pod nazwa Spanish

    Z niecierpliwością czekam na zmyślone historie jak urwana lina obcinała głowy, ręce i
    nogi. Liczą się tylko te zmyślone co ich autorzy na własne oczy lub oczy ojców,
    wujków i brygadzistów to widzieli.

  • 3. Data: 2013-11-15 02:01:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    Z niecierpliwością czekam na zmyślone historie

    Ja bym się zastanowił czy jednak pękająca lina nie może czegoś urwać.

    Wydawałoby się, że luźny rękaw i tokarnia to też bajki.
    Uwaga drastyczne!
    http://tinyurl.com/o3ytnnt

    Robert

  • 4. Data: 2013-11-15 07:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 15:32:50 -0800 (PST), k...@g...com
    > Z niecierpliwością czekam na zmyślone historie jak urwana lina obcinała głowy, ręce
    i nogi. Liczą się tylko te zmyślone co ich autorzy na własne oczy lub oczy ojców,
    wujków i brygadzistów to widzieli.

    http://www.youtube.com/watch?v=EX19sAudmic
    http://news.aitkenlaw.com/verdicts-settlements/colum
    bia-incident/

    a tak swoja droga to mnie kiedys zaintrygowaly wyciagarki w
    helikopterach. Lina sie zerwie ... i jaka jest szansa ze sie w wirnik
    zapląta ?

    J.

  • 5. Data: 2013-11-15 15:17:24
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 02:01:22 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >

    > Ja bym się zastanowił czy jednak pękająca lina nie może czegoś urwać.
    >

    > Wydawałoby się, że luźny rękaw i tokarnia to też bajki.

    Nie twierdzę że rocznie na Ziemi nie mają się prawa zdarzyć ze dwa takie wypadki. Ale
    to za mało żeby ktoś przysięgał na życie swoich dzieci że to widział. Temat jest o
    linach a nie o rękawach. Tak że nie pierdol głupot żeby pokazać jaki jesteś bystry.

  • 6. Data: 2013-11-15 15:22:12
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 07:40:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > a tak swoja droga to mnie kiedys zaintrygowaly wyciagarki w
    >
    > helikopterach. Lina sie zerwie ... i jaka jest szansa ze sie w wirnik

    To co na filmach pokazują to magia kina się nazywa. Szybciej wciągarka ściągnie
    helikopter niż się lina urwie. Poza tym dlaczego miała by się urwać? Co to jest "
    zapląta"? Czy to po Rumuńsku?

  • 7. Data: 2013-11-15 17:13:58
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Nov 2013 15:32:50 -0800 (PST), k...@g...com

    > głowy, ręce i nogi. Liczą się tylko te zmyślone co ich autorzy na własne
    > oczy lub oczy ojców, wujków i brygadzistów to widzieli.

    Aż takie, żeby obcinała co nieco, to nie ale byłem świadkiem, gdy
    zerwany hol uderzył boleśnie w goleń. Na całe szczęście linka cienka i
    syntetyczna, więc nic się nie stało.
    Przy następnej próbie ciągnięcia widzowie już stali w odpowiedniej
    odległości :)

    > a tak swoja droga to mnie kiedys zaintrygowaly wyciagarki w
    > helikopterach. Lina sie zerwie ... i jaka jest szansa ze sie w wirnik
    > zapląta ?

    Jak pisze kogutek - lina z wyciągarki ma wystarczający nadmiar
    wytrzymałości. Podejrzewam, że jak w większości urządzeń dźwigowych
    współczynnik bezpieczeństwa od 10 do 20.
    Za to podczas dźwigania gabarytów na zewnętrznym zawieszeniu stosuje się
    bezpiecznik czyli krótki odcinek liny o mniejszej wytrzymałości tuż pod
    kadłubem.
    W razie "W" zerwać się ma właśnie to zaraz pod kadłubem.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 8. Data: 2013-11-15 19:05:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 17:13:58 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:

    > Aż takie, żeby obcinała co nieco, to nie ale byłem świadkiem, gdy
    >
    > zerwany hol uderzył boleśnie w goleń. Na całe szczęście linka cienka i
    >
    > syntetyczna, więc nic się nie stało.

    Kierowca pojazdu holujacego dostal w glowe zerwanym hakiem,
    ktory przez zbita tylna szybe wpadl mu do auta.
    http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/artykul/157320
    1,dabrowa-gornicza-tragiczny-wypadek-na-pogorii,id,t
    .html#da4d383b857a292b,1,3,9

> [...]
    >
    > kadłubem.
    >
    > W razie "W" zerwać się ma właśnie to zaraz pod kadłubem.

    Gorzej, gdy podmuch wiatru przemiesci line w zasieg wirnika.
    Tu widac jak kabel, pod wplywem podmuchu wiatru, wpada na lopate helikoptera
    powodujac totalna demolke.
    http://www.youtube.com/watch?v=Y5oa-aXSo4c

    WM

  • 9. Data: 2013-11-15 19:21:36
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    WM napisał(a):
    > W dniu piątek, 15 listopada 2013 17:13:58 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    [...]
    > Gorzej, gdy podmuch wiatru przemiesci line w zasieg wirnika.
    > Tu widac jak kabel, pod wplywem podmuchu wiatru, wpada na lopate helikoptera
    > powodujac totalna demolke.
    > http://www.youtube.com/watch?v=Y5oa-aXSo4c

    Może zbyt mało jasno napisałem - "bezpiecznik" jest tak krótki, żeby nie
    dosięgnął łopat.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 10. Data: 2013-11-16 08:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 10:05:47 -0800 (PST), WM napisał(a):

> [...]
    > http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/artykul/157320
    1,dabrowa-gornicza-tragiczny-wypadek-na-pogorii,id,t

    O w ... mial chyba niewiarygodnie duzego pecha.
    Albo bylo mu pisane ...

    J.