  • 1. Data: 2014-01-06 21:25:42
    Temat: Rys. techniczny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dlaczego wymiar 25 nie może być na lini wymiarowej tak samo jak wymiar 30?
    Rys. 5.
    http://www.itcimp.pwr.wroc.pl/~rysunek_techniczny/b6
    /6.1/6.1.htm

    Robert

  • 2. Data: 2014-01-06 21:48:35
    Temat: Re: Rys. techniczny
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 6 January 2014 20:25:42 UTC, Robert Wańkowski wrote:
    > Dlaczego wymiar 25 nie mo�e by� na lini wymiarowej tak samo jak wymiar 30?
    >
    > Rys. 5.
    >
    > http://www.itcimp.pwr.wroc.pl/~rysunek_techniczny/b6
    /6.1/6.1.htm

    W tym skrypcie jest tylko jedna strona ważna, na resztę w ogóle nie patrz:
    http://www.itcimp.pwr.wroc.pl/~rysunek_techniczny/no
    rmy.htm

  • 3. Data: 2014-01-06 22:12:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    W tym skrypcie jest tylko jedna strona ważna, na resztę w ogóle nie patrz:
    http://www.itcimp.pwr.wroc.pl/~rysunek_techniczny/no
    rmy.htm

    Normy nie kupię, aby zaspokoić ciekwość. Ale to chyba pochodzi z tej normy:
    "PN-ISO 129:1996
    Rysunek techniczny. Wymiarowanie. Zasady ogólne. Definicje. Metody wykonania
    i oznaczenia specjalne"
    http://img835.imageshack.us/img835/4723/e2t1.jpg

    Czyli wymiar ma zjechać z linii wymiarowej a nie z niej spaść. ;-)

    Robert

  • 4. Data: 2014-01-07 21:52:58
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > http://img835.imageshack.us/img835/4723/e2t1.jpg
    >
    > Czyli wymiar ma zjechać z linii wymiarowej a nie z niej spaść. ;-)

    A i tak w praktyce nikt tego nie przestrzega. Ma być czytelnie i
    jednoznacznie, a resztę można olać. A i tak CAD za ciebie wybierze
    miejsce, a na zmianę nie będziesz mieć ani czasu, ani ochoty.
    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2014-01-08 01:31:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Grzexs"
    > [...]A i tak CAD za ciebie wybierze miejsce,

    Ale to jest rysowane ręcznie na papierze/kalce.

    Robert

  • 6. Data: 2014-01-08 16:55:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale to jest rysowane ręcznie na papierze/kalce.

    Ale on Ci próbuje powiedzieć, że to dziś archeologia. ;)

  • 7. Data: 2014-01-08 18:00:21
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2014-01-08 16:55, nadir pisze:

    > Ale on Ci próbuje powiedzieć, że to dziś archeologia. ;)

    O ile wiem, na niektórych wydziałach budownictwa i
    architektury studenci mają oddawać prace narysowane
    ręcznie. Tak jest w każdym razie na mojej byłej
    uczelni, na której teraz studiuje moja córka.
    AutoCAD swoją drogą, ale ręcznie też trzeba umieć
    (i bardzo dobrze).

    Swoja drogą, nikomu nie polecałbym do pracy AutoCADa.
    Używam go do pracy od kilkunastu lat... zatrzymał
    się w rozwoju, w kolejnych wersjach jest tylko coraz
    więcej błędów - i wodotrysków. Może Graebert pchnie
    trochę do przodu rozwój CAD-ów... A Autodeskowi
    życzę jak najszybszego bankructwa...

    Pozdr,
    ŁK

  • 8. Data: 2014-01-08 18:21:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 8 January 2014 18:00:21 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
    > AutoCAD swoj� drog�, ale r�cznie te� trzeba umie�
    > (i bardzo dobrze).

    Dobre :-)

    Kosztem jakich zajęć uczyłbyś ręcznego rysunku? Nauczymy ręcznie rysować, za to nie
    douczymy MESa. Albo wytrzymałości. Albo materiałoznawstwa. Co byś dodał do tej listy?

    Albo inaczej. Wyobraź sobie że jest wybór: student może wybrać zajęcia ręcznego
    rysunku, albo MESa. I załóżmy że ktoś wybrał ręczny rysunek. Jakich cech byś się od
    niego spodziewał i w jakim charakterze byś go zatrudnił w przemyśle?

    Albo jeszcze inaczej. Wyobraź sobie że szukasz pracy jako konstruktor. Idziesz na
    rozmowę kwalifikacyjną, a tam wyciągają kalkę, rapidografy, linijki, cyrkiel i masz w
    pół godziny narysować przekrój gaźnika. Rysujesz, czy wychodzisz bo masz jeszcze dwie
    umówione rozmowy w tym dniu i szkoda Ci czasu?

    Umiejętność posługiwania się anachronicznymi metodami nie robi z człowieka inżyniera,
    tylko muzealnika. Fajne hobby, ale ja bym wolał żeby mój samochód był projektowany
    nowoczesnymi metodami...

    Konrad

  • 9. Data: 2014-01-08 18:35:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > człowieka inżyniera, tylko muzealnika. Fajne hobby, ale ja bym wolał
    > żeby mój samochód był projektowany nowoczesnymi metodami...

    Ja to odbieram nieco inaczej.
    Rysunek (czy rysowanie ręczne) nie jako archaizm, tylko
    raczej ćwiczenie manualne rozwijające wyobraźnię.

  • 10. Data: 2014-01-08 19:10:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Student oddaje rysunek zrobiony ręcznie, a prowadzący mu go zwraca, pokreślony na
    czerwono do przerysowania, bo wymiary nie w tym miejscu były. Możesz mi wyjaśnić co
    ten student dzięki temu jest w stanie lepiej sobie wyobrazić?