    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria,pl.misc.elektronika
    Subject: Butle z argonem do TIGa - jak ten byznes dziala?
    Date: Fri, 03 Jan 2014 19:58:28 +0100

    UWAGA: Crosspost: pl.sci.inzynieria, pl.misc.elektronika
    FUT: pl.sci.inzynieria

    Witam. Chcę sobie niedrogo złożyć TIGa jako przystawkę do zwykłej
    spawarki (transformatorowej 50Hz). Nie przyszedłem tu żeby zbierać
    opinie że to półśrodek, kiepski pomysł itp. - wiem o tym, ale na
    spawarkę przekształtnikową mnie nie stać a budować takiej mi się też
    nie chce, zresztą aż takiego super sprzętu nie potrzebuję. :-)

    Przyszedłem się zapytać jak działa ten cały interes z butlami gazowymi
    (do argonu):

    Zakładam że butlę będę miał swoją - spawać będę od czasu do czasu, nie
    opłaca mi się dzierżawić butli od firmy, i teraz:

    Kupuję sobie na Allegro (a może lepiej lokalnie?) pełną butlę - lepiej
    wybrać taką 150bar (jest ich więcej), czy 200bar - więcej gazu, ale tu
    mam wątpliwość - jak butlę opróżnię to będę ją musiał dać do
    napełnienia i tu pojawia sie moja wątpliwość: widzę że firmy każą
    sobie dopłacać do napełniania butli klienta (tzw. superserwis), wolą
    zabrać butlę klienta i zamienić ją na pełną. Jako że nie chciałbym
    mojej nowiutkiej butli zamieniać to:

    - czy są dostawcy gazów technicznych które nie biorą takiej dopłaty?

    - czy jest szansa żeby butlę 200bar zamienić na 200bar, czy lepiej od
    razu iść w butle 150bar i się nie martwić?

    - może lepiej kupić jakąś starą butlę i bez żalu wymieniać na inne
    zabytki?

    - jak to wygląda w praktyce, jak Wy to załatwiacie? Na co jeszcze
    zwrócić uwagę?

    - może znacie jakąś firmę w Warszawie godną polecenia?

    Myślałem o zakupie tej butli:
    http://allegro.pl/butla-butle-argon-14-5l-200bar-202
    3-alu-tig-pelna-i3837254452.html
    Czy to dobry pomysł?

    Wybaczcie to wielokrotne zagnieżdżenie dwukropków, ale jakoś kiepsko
    mi się dzisiaj zdania składają...